Kun je het beste voor het sporten eten of erna?

21-09-2017 22:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik fitness de laatste tijd 3-4 keer per week om er wat sportiever uit te zien, en vroeg me af wanneer je het beste kunt eten en wat je het beste kunt eten.

Ik sport gemiddeld zo'n ander half uur per keer. En eet nu meestal kip met chocolade melk na het sporten en ervoor gewoon wat de pot schaft.

Ook vroeg ik me af of het goed is om whey proteine te nemen en/of er betere alternatieven zijn.

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet fijn om met een volle maag te sporten want er wordt dan veel bloed naar je maag gestuurd om je eten te verteren. En dat bloed is dan niet beschikbaar voor je spieren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Na het sporten, en eiwitrijk schijnt goed te zijn.
Ik eet toch altijd ervoor (wel niet teveel), k'drink voldoende ... en als je echt gaat topsporten moet je dag ervoor al je voeding beginnen aanpassen. Als ik ga mtb dan eet ik wel meer voor ik begin te fietsen...hangt van je sport af me dunkt...
Voor het sporten iets lichts eten. Heb wel eens iemand flauw zien vallen tijdens het sporten en het bleek dat ze nog helemaal niks had gegeten en pas na het sporten wilde ontbijten. Werd haar echt afgeraden.
Alle reacties Link kopieren
Om af te vallen: voor het sporten, dan verbrand je dat nog.
Alle reacties Link kopieren
Voor het sporten bijv 2 knackebrodjes met pindakaas en een banaantje
Tijdens trainen bcaa
Na het trainen binnen 30 min avondmaaltijd met koolhydraten en eiwitten (of een eiwitshake)

Tenminste, dan ga ik er vanuit dat je krachttraining doet. Voor cardio geen idee eigenlijk
Ohja joh?
Alle reacties Link kopieren
Die chocolademelk zou ik er zeker in houden daar kun je niet mee fout gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Charlie82 schreef:
21-09-2017 22:42
Om af te vallen: voor het sporten, dan verbrand je dat nog.
Is dit nu sarcasme of denk je daadwerkelijk dat het zo werkt?
Alle reacties Link kopieren
Binnen een uur na het sporten kun je het beste je grootste maaltijd van de dag eten. wat kip idd en wat groente of vis met groente. In tegenstelling tot banaan kun je beter niets eten voor het sporten dan wel een handje noten of aan bakje yoghurt/kwark. Van eiwitten voel je je langer verzadigd dan van fruit met veel suiker.

Die chocomelk snap ik dan weer niet ....maar daar heb je vast een hele goede reden voor zijn. Geen calorieën drinken levert je sowieso winst op. het is het makkelijkste om te laten staan. Kies voor thee of water zonder suiker en af en toe koffie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Charlie82 schreef:
21-09-2017 22:42
Om af te vallen: voor het sporten, dan verbrand je dat nog.
Dit klopt zo ontzettend niet.
Alle reacties Link kopieren
Chocomelk schijnt juist het meest ideale drankje te zijn voor sporters na het trainen, bijv wielrennen. Vol met vetten en eiwitten voor optimale opname (het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij was het bij Keuringsdienst van Waarde)
Ohja joh?
Alle reacties Link kopieren
Ik sport 6 dagen per week.
Ik eet een snee volkoren brood,en ik maak een smootie klaar.
Volle yoghurt ,met een halve banaan en een kiwi erbij,en bevroren fruit erin,blauwe bessen met frambozen erin.
Dat eet ik voor het sporten,en dat lig ook niet zwaar op de maag,en na het sporten gewoon eten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het beste na het sporten eten. Maar voor ideeën lees ik graag mee. ;)
Alle reacties Link kopieren
Is toch helemaal afhankelijk van hoe lang je sport. Als ik ga fietsen (race of vakantie) eet ik voor, tijdens en na. Voor de sportschool verander ik helemaal niks aan mijn voedingspatroon, hoeft ook niet voor een 45 minuten kracht en 25 minuten hardlopen of 30 minuten kracht en 45 minuten spinning.

Bij racefietsen is het bij mij trouwens ook pas meer/anders eten na 50 km, minder dan 50km maakt het ook niks uit.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik eet altijd gewoon een avond maaltijd voor het sporten. Al moet ik 5 min later sporten. Heb nooit last van mijn maag of wat dan ook. Als ik ervoor niks eet voel ik mij juist slap enz.
Ik bootcamp 's Avonds en dan heb ik weinig tijd om daarvoor nog te koken en eten. Soms kan ik nog een uur van te voren eten, dan eet ik een klein portie avondeten. Vandaag had ik een half uur van te voren gegeten, had nog pasta met tomatensaus over, dus een echt klein portie opgewarmd en gegeten. Ging prima, toch iets in m'n maag, geen honger maar niet te veel.
Dus ik eet gewoon een klein portie avondeten van te voren, ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik nog heb. Hoe minder tijd, hoe minder eten.
Na het sporten ook vaak chocolade melk of yoghurt. Net ging ik een beetje de mist in, chocolade melk, ijs en 2 digisteve koekjes oh ja en nog een stuk chocolade. Ik had beter gewoon nog iets normaals kunnen eten..
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Klein beetje ervoor zodat je niet op lege maag sport en avondeten erna.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-09-2017 08:31
Die chocolademelk zou ik er zeker in houden daar kun je niet mee fout gaan.
viva-amber schreef:
22-09-2017 09:25
Die chocomelk snap ik dan weer niet ....maar daar heb je vast een hele goede reden voor zijn. Geen calorieën drinken levert je sowieso winst op. het is het makkelijkste om te laten staan. Kies voor thee of water zonder suiker en af en toe koffie.
Raad je chocomelk nu wel of niet aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven