Paaldansen in Leiden

27-09-2017 15:49 29 berichten
.
anoniem_355457 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 18:09
99.67% gewijzigd
Wat is het gevaar dan? Dat je plotseling toch in een string moet en zodra je de paal vast hebt ineens alle lichten aanfloepen en blijkt dat je op een podium staat met de ogen van allemaal kwijlende mannen in de zaal op je gericht?
.
anoniem_355457 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 18:09
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet zo goed wat het 'gevaar' volgens Amsterdam dan wel niet is.... In het ergste geval krijg je een slechte docente, en dan kap je er na een proefles gewoon weer mee.

Bij USC heb ik paaldansen gedaan, was wel prima. Destijds kon je alleen meedoen als je óf student/werknemer bij hogeschool/uni was, of iemand die student was kon je 'aandragen'. Die laatste constructie heb ik toen gedaan.
Toen ik in Leiden wilide paaldansen was het nog niet bij vrouwfit. Was dat wel zo geweest dan had ik vermoedelijk voor vrouwfit gekozen omdat ik dat een prettige sportschool vind.

Veel plezier alvast.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt anders toch hard uit de paal vallen. Dan nog niet gesproken over de blauwe plekken die je krijgt.

Geen ervaring in Leiden.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Die blauwe plekken krijg je in het begin altijd. En vallen kan ook overal gebeuren... als het goed is help je elkaar bij alle oefeningen. Daar hoeft je school niet erkend voor te zijn.
.
anoniem_355457 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 18:09
99.72% gewijzigd
.
anoniem_355457 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 18:09
99.38% gewijzigd
Noordwijk heb ik gepaaldanst en was echt alleen voor de leuk. Maar dat was ook maar 30-35 euro per maand en dus te goedkoop voor echte les.

Leiden aan de vrouwweg is iets hoger niveau, maar ik herken wel dat verhaal over de helikopter/chopper. Er was inderdaad wel veel geklaag over pijnlijke ribben. ben daar overigens gestopt omdat de tijden niet uitkwamen.
Het is daar overigens 40 euro voor vier lessen per maand.

Usc heb ik over gehoord en dat niveau is daar lager maar dingen als goede techniek ik heb geen idee.

Kaskem en vrouwfit ken ik niet.

Ik zou kijken bij usc, kaskem en vrouwfit.
Laat je overigens niet verleiden om broekjes te kopen van 40 euro bij de decathlon heb je een dansshort voor 5 euro en de lengte is helemaal perfect! HM heeft ook weleens goede paaldansbroekjes.

En in den haag kan je misschien kijken naar sportief paaldansen? Ik heb er weleens over gehoord maar ken het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ameltijj schreef:
27-09-2017 22:32
Medeleerlingen die elkaar helpen zegt niet zoveel denk ik. :P
Ik heb les gehad van dames die nk's gewonnen hebben bij 4 verschillende locaties en zo was toch echt de opzet van de lessen. Je zit niet met de hele groep op exact hetzelfde niveau. En het is toch echt fijn als iemand je voor de zekerheid ondersteund als je voor het eerst onderste boven hangt of je aanwijzigingen geeft als je jezelf in allerlei bochten wringt om in een bepaalde houding uit te komen.


Usc is inderdaad lager niveau zoals iemand hier boven ook zegt.
Geen ervaring in Leiden.

Maar als je zelf al wat ervaring hebt, gewoon overal een proefles doen, heb je snel genoeg door, welke het leukst/best is.

Ik ben zelf overgestapt van een school, waarin je elkaar helpt, naar 1 waar de instructrice je altijd helpt (met op zijn kop oefeningen, die je nog niet beheerst). Daarvan weet je zeker, dat ze weet hoe ze moet vangen.
Op school heb je echte gymdocenten van de halo, waarom niet bij sportverenigingen?
anoniem_356488 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 17:10
94.40% gewijzigd
Vutje schreef:
28-09-2017 16:33
Ik heb les gehad van dames die nk's gewonnen hebben bij 4 verschillende locaties en zo was toch echt de opzet van de lessen. Je zit niet met de hele groep op exact hetzelfde niveau. En het is toch echt fijn als iemand je voor de zekerheid ondersteund als je voor het eerst onderste boven hangt of je aanwijzigingen geeft als je jezelf in allerlei bochten wringt om in een bepaalde houding uit te komen.


Usc is inderdaad lager niveau zoals iemand hier boven ook zegt.
Ik heb bij USC in Leiden getraind... Behalve paaldansen heb ik o.a. tissu gedaan.

Die cursussen zijn voor een paar weken leuk en daarna niet meer.

Er is een soort groepjesvorming bij USC. Je hebt bijvoorbeeld een groep paaldansers die samen de cursus steeds opnieuw volgt en zo toch verder komt dan het aangeboden niveau.
Maar probeer maar tussen die groep te komen als je na die cursus verder wilt met paaldansen.

Andere sporten daar zijn overigens vaak nagenoeg hetzelfde.
sandra1905 schreef:
27-09-2017 16:48
Wat is het gevaar dan? Dat je plotseling toch in een string moet en zodra je de paal vast hebt ineens alle lichten aanfloepen en blijkt dat je op een podium staat met de ogen van allemaal kwijlende mannen in de zaal op je gericht?
Jezus wat een idiote reactie. Ga eens een keer een proefles paaldansen doen en zeg dan maar of het ook maar iets met seks te maken heeft.
Ik van meerdere mensen gehoord dat het bij de Paaldansschool Cronesteijn niet veel voorstelt, en zelf kort ervaring. Ik heb er zelf een stuk of 10 lessen gevolgd en het viel mij op dat er niet echt (persoonlijk) les wordt gegeven, maar dat je vooral zelf onbegeleid aan het trainen bent. Daarnaast was het ook irritant dat er steeds mensen kwamen die zich niet hadden aangemeld waardoor je met z'n tienen op vier palen staat. (Terwijl er per les 8 plaatsen zijn)
Misschien is dit prima als je zelf met oefeningen van internet aan de slag gaat en precies weet wat jij op dit moment nodig hebt om beter te worden, maar dit werkt echt voor lang niet iedereen. Het is misschien een leuke locatie voor een feestje waarna regelmatig iemand een 10-ritten kaart koopt, maar dat is het. Ik weet niet eens meer of ik mijn rittenkaart wel op heb gemaakt, de frustraties werden mij teveel.

Vrouwfit is trouwens gestopt met Paaldansles geven dus die kan je wegstrepen.
Of die andere wat zijn durf ik niet te zeggen, dit hangt vooral af van wie de docenten daar zijn.
Je moet gewoon heel kritisch zijn en kijken naar de achtergrond van de docenten. Het kan best zijn dat bij het USC een docent les geeft die wel weet hoe je moet trainen in het paaldansen, ik zou daar gewoon een kijkje nemen.

Ik doe nu zelf een andere sport, en daar staan van alle docenten online beschrijvingen van welke opleidingen zij hebben gevolgd, wellicht kan dat jou ook helpen door vooraf de websites van de locaties door te spitten.
Je hebt in de omgeving van Leiden maar twee aanbieders. (of drie als je Noordwijk meetelt, maar de website doet het niet meer dus ik weet niet of die er nog is)
Alleen Paaldansschool Leiden en het USC geven momenteel nog lessen.
Dus het is kiezen tussen die twee of ver reizen.
Vutje schreef:
27-09-2017 19:16
Ik snap ook niet zo goed wat het 'gevaar' volgens Amsterdam dan wel niet is.... In het ergste geval krijg je een slechte docente, en dan kap je er na een proefles gewoon weer mee.

Bij USC heb ik paaldansen gedaan, was wel prima. Destijds kon je alleen meedoen als je óf student/werknemer bij hogeschool/uni was, of iemand die student was kon je 'aandragen'. Die laatste constructie heb ik toen gedaan.
Toen ik in Leiden wilide paaldansen was het nog niet bij vrouwfit. Was dat wel zo geweest dan had ik vermoedelijk voor vrouwfit gekozen omdat ik dat een prettige sportschool vind.

Veel plezier alvast.
Vrouwfit staat vast op internet nog genoemd als paaldansschool, maar die is al een tijdje gestopt met paaldanslessen, helaas. Kaskem en Paaldansschool Alphen a/d Rijn ook.

Amsterdam heeft meerdere locaties van paaldansscholen. Ik vermoed dat ze bij Poledancefactory, Sportief Paaldansen of Danceforyourpole zat. Die tweede ken ik van Den Haag maar is helaas wel echt ontzettend duur als je niet meteen een jaarcontract wil.
anoniem_374688 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 23:03
15.72% gewijzigd
I
Vutje schreef:
28-09-2017 16:33
Ik heb les gehad van dames die nk's gewonnen hebben bij 4 verschillende locaties en zo was toch echt de opzet van de lessen. Je zit niet met de hele groep op exact hetzelfde niveau. En het is toch echt fijn als iemand je voor de zekerheid ondersteund als je voor het eerst onderste boven hangt of je aanwijzigingen geeft als je jezelf in allerlei bochten wringt om in een bepaalde houding uit te komen.


Usc is inderdaad lager niveau zoals iemand hier boven ook zegt.
Dat komt omdat goed kunnen paaldansen ook iets anders is dan goed les kunnen geven. Waren die dames wel gecertificeerd eigenlijk of niet?
Wat zit je nou in een jaar oud topic te reageren? Beetje zinloos.
anoniem041120172310 schreef:
04-11-2017 20:50
Ik van meerdere mensen gehoord dat het bij de Paaldansschool Cronesteijn niet veel voorstelt, en zelf kort ervaring. Ik heb er zelf een stuk of 10 lessen gevolgd en het viel mij op dat er niet echt (persoonlijk) les wordt gegeven, maar dat je vooral zelf onbegeleid aan het trainen bent. Daarnaast was het ook irritant dat er steeds mensen kwamen die zich niet hadden aangemeld waardoor je met z'n tienen op vier palen staat. (Terwijl er per les 8 plaatsen zijn)
Misschien is dit prima als je zelf met oefeningen van internet aan de slag gaat en precies weet wat jij op dit moment nodig hebt om beter te worden, maar dit werkt echt voor lang niet iedereen. Het is misschien een leuke locatie voor een feestje waarna regelmatig iemand een 10-ritten kaart koopt, maar dat is het. Ik weet niet eens meer of ik mijn rittenkaart wel op heb gemaakt, de frustraties werden mij teveel.

Vrouwfit is trouwens gestopt met Paaldansles geven dus die kan je wegstrepen.
Of die andere wat zijn durf ik niet te zeggen, dit hangt vooral af van wie de docenten daar zijn.
Je moet gewoon heel kritisch zijn en kijken naar de achtergrond van de docenten. Het kan best zijn dat bij het USC een docent les geeft die wel weet hoe je moet trainen in het paaldansen, ik zou daar gewoon een kijkje nemen.

Ik doe nu zelf een andere sport, en daar staan van alle docenten online beschrijvingen van welke opleidingen zij hebben gevolgd, wellicht kan dat jou ook helpen door vooraf de websites van de locaties door te spitten.
Cronesteijn is dan ook meer voor de bedrijfsuitjes en vrijgezellenfeestjes. Op zich niets mis mee, maar ik ben er ook een klein aantal keer voor echt les geweest en had het gevoel dat er iedere keer maar wat werd gedaan en de lessen vooral gratis trainingsmomentjes waren voor de dames die zelf les geven. Voordeel aan die school is wel dat er bijna elke dag les wordt gegeven, want dat is bij de andere aanbieders in Leiden niet zo (inmiddels: was want alleen het USC is er nog en die zou ik zelf ook niet aanraden) en daardoor ben ik (Wassenaar) uiteindelijk toch maar naar Den Haag gegaan. (wat veel duurder parkeren is.)
Nemaìn’ schreef:
19-08-2018 23:13
Wat zit je nou in een jaar oud topic te reageren? Beetje zinloos.
Jouw opmerking is provocerend. Ik was onlangs zelf weer eens op zoek naar een aanbieder en kwam via Google bij dit topic uit. Een nieuw topic aanmaken lijkt me onzinnig als er al een topic is voor aanbieders in Leiden.

Ik heb je gestaft.
Provocerend?

:rofl:
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven