Fitness Schema's?

28-09-2017 18:02 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iedreeen!

Ik ga fitness bij mij op school (Studentenprijs) waar ook onder andere zumba, yoga en spinnen te doen is, maar ik weet nooit echt waar ik moet beginnen en wat een goede workout is.
Heeft iemand hier ervaring mee of enige tip voor mij?
Just keep swimming
Wat lijkt je leuk en wat is je doel (afvallen, gewoon lekker bewegen, gespierd worden, relaxed en lenig)?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag wat slanker willen zijn rond de buik en conditie opbouwen. :)
Just keep swimming
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik Zumba moeilijk. Maar ik heb een echt Hollandse motoriek :proud:
Spinnen kan heel zwaar zijn maar je kunt het goed opbouwen. Beide is meer cardio dan kracht. Met spinnen kun je zeker conditie opbouwen.
Plaatselijk afvallen bestaat helaas niet, maar ik zou de lessen combineren met kracht als dat kan. Dat is nog beter voor je verbranding en het afvallen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Spinning is uitstekende cardio, daarmee train je vooral uithoudingsvermogen. Zumba doet volgens mij hetzelfde. Die dingen zou ik dus afwisselen.

Yoga is ongeveer goed voor alles, afhankelijk van de les: balans, kracht en ontspanning. Yoga maakt je lenig en kan helpen bij een goede houding.

Daarnaast zou ik krachttraining gaan doen, dat maakt je sterker en strakker. Ik ben ervan overtuigd dat dit het beste werkt met losse gewichten en bodyweight. Als je googelt op crossfit dan vind je veel oefeningen. Het is echter ontzettend belangrijk dat je houding goed is tijdens de oefening (zeker wanneer je het met gewichten doet). Kun je de sportschool vragen om je te helpen met een schema? Of anders een betaalbare personal trainer huren die een schema voor je maakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op jouw profiel dat je uit Nijmegen komt. Ga je bij het radboud sportcentrum sporten?
De instructeurs in de fitnessruimte kunnen een trainingsroutine voor je uitwerken als je bepaalde doelen hebt om naar toe te werken of bepaald gebieden waar je aan zou willen werken (in iedergeval, tien jaar geleden toen ik daar nog regelmatig rondliep was dat wel het geval). Dus misschien helpt het om de vraag aan hun voor te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sporten bij het ROC Nijmegen, daar zit ik op school. Vandaag even geweest voor meer informatie. Daar hebben ze ook personal trainers bij de prijs inbegrepen dus ik krijg dadelijk persoonlijk advies :)

Zumba lijkt me heel leuk, ik ben muzikant dus ritme is gelukkig geen probleem, Yoga al een keer geprobeerd maar volgens mij ben ik daar de ongeduldig voor xD
Spinning heb ik nog nooit gedaan dus daar ben ik benieuwd naar!

Dankjewel voor de tips so far!
Just keep swimming
Wat goed dat je persoonlijk advies krijgt. Dan kunnen ze kijken welke lessen voor jou(w) (doel) geschikt zijn en je eventueel begeleiden bij de fitnessapparaten in de fitnesszaal.

De insteek van zumba is dat iedereen mee moet kunnen doen, dus vaak hoef je motorisch niet ontwikkeld te zijn. Het gaat om de fun, je conditie, en daarom zijn de passen vaak gemakkelijk.

Er zijn enorm veel verschillende soorten yogalessen; van langdurig in eenzelfde stretch liggen tot heel dynamische flows, tot een en al acrobatiek waarbij je veel zweet. Ik weet niet welke lessen op jouw ROC worden gegeven maar weet dus dat er in Nederland heel veel verschillende lessoorten zijn!

Goed dat je gaat sporten. Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven