Groepslessen sportschool

28-09-2017 18:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben drie weken geleden weer begonnen met sporten. Ik probeer minstens drie keer in de week te gaan.
Wat ik de afgelopen drie weken heb gedaan is bodybalance, bodystep en bodypump. Ik wil eigenlijk naast deze groepslessen ook nog wel 'los' gaan trainen, maar vind dit stiekem een beetje eng voor de eerste keer.
Zou het volgen van de groepslessen een beetje helpen om iets 'strakker' te worden? Ik zou ook graag een klein beetje af willen vallen, maar eigenlijk heb ik alleen last van te veel vet rondom mijn buik.

Heeft iemand enig idee? :)
Alle reacties Link kopieren
Allereerst wat ben je goed begonnen! Groepslessen gaan je zeker helpen om strakker te worden. De meeste groepslessen zijn een combinatie van krachttraining en cardio. Cardio zorgt vooral voor een betere conditie, terwijl krachttraining je vooral sterker maakt. Meer spierweefsel zorgt voor een strakker figuur en een hogere basisstofwisseling (waardoor je ook in rust meer calorieën verbrand).

Een platte buik krijg je helaas maar op drie manieren: met goede genen (als jouw genen vet vooral op je buik opslaan moet je wel een extreem laag vetpercentage creëeren voordat je een sixpack krijgt), in de keuken (afvallen is 80% voeding) en/of bij een goede plastische chirurg. Plaatselijk vet verbranden bestaat niet.

Je zou je huidige schema wellicht aan kunnen vullen met wat krachttraining. Sommige oefeningen kun je jezelf vrij makkelijk aanleren (YouTube: crossfit, oid) en met apparaten gaat het ook snel goed. Wil je met halters, dumbells, etc. aan de slag (leuk en enorm effectief) dan zou ik zeker aanraden om uitleg te vragen en hulp bij het opstellen van een schema. Je wilt niet je lichaam vernielen door verkeerde dingen te doen! Als je sportschool dit niet kan bieden dan weten zij vast betaalbare personal trainers die je hiermee kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
doe vooral iets wat je leuk vindt, want dat hou je het langste vol.

er zijn 3 aspecten belangrijk bij het sporten;
1) conditie
2) kracht
3) balans, flexibiliteit en stabiliteit

en volgens mij komen al deze 3 aspecten aanbod bij je groeplessen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor jullie reactie's! Fijn, want nu weet ik dat inderdaad ook goed bezig ben :)
Ik ga proberen om in ieder geval dit schema vol te houden, en wellicht nog uit breiden maar moet zeggen dat voor het begin dit ook al wel vrij pittig is :)
Alle reacties Link kopieren
Het is al supergoed wat je doet!

Bij Bodypump haal je meer rendement uit een training door niet te licht te trainen, maar door bij elk nummer tegen je grens aan te trainen van wat je aankan qua gewicht. Dat betekent ook naarmate je sterker bent geworden om je gewichten daar aan aan te passen.

Eventueel kun je ook pilates erbij doen als dat ook kan bij je sportschool. Ook heel goed voor flexibiliteit, buikspieren, balans, 'kleine spieren'. Deze lessen kun je er bij alle sporten en trainingen goed bij hebben, vind ik althans.
Alle reacties Link kopieren
_mikie de eerste stap is gezet. Supergoed.
Mijn advies is om jezelf ook tijd te gunnen uit te vinden wat je echt leuk vind zodat het het kan volhouden en dat het deel van je routine wordt. Als je vanuit het niets ineens gaat sporten is 3x per week ook echt voldoende. Veel mensen beginnen ineens Veels te fanatiek, van niets naar 5 dagen sporten per week, en dan heb je binnen een paar maanden een blessure als gevolg van overbelasting.

De programma's die je volgt hebben voldoende ruimte om vooruitgang te boeken en persoonlijke uitdaging te geven omdat ze allemaal opties bieden voor beginner tot ervaren sporter dus daar hoef je je geen zorgen over te maken 😁
En gewoon lekker plezier hebben. Dat is het voornaamste. Sportse 💪🏻👊🏻
Alle reacties Link kopieren
knap dat je bent begonnen met groepslessen.

Tijdens mijn opleiding heb ik een jaar in de sportschool gewerkt.
Wat ik wil meegeven/ adviseren is vooral in het begin een personaltrainer of eventueel een begeleider in de sportschool te praten voor een intake.

Het belangrijkste is de juiste techniek per fitnessapparaat + voor de losse oefeningen maar ook om blessures te voorkomen.

Succes alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven