Extreem vocht vasthouden na sporten

30-09-2017 18:41 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een half jaar nauwelijks gesport te hebben, sinds 3 weken het sporten weer opgepakt.

Vorige week woensdag een lesje Bodypump gedaan. Al spierpijn na de les. Donderdag- op vrijdagnacht 's nachts wakker geworden van extreme spierpijn in armen en steeds krampen. Tot vorige week maandag heel erg spierpijn gehad. Mijn armen waren ietsjes dikker leek het wel, maar hoorde dat het kon komen door het sporten.

Afgelopen woensdag weer een lesje gepakt, maar eigen tempo en niet te zwaar. Deze keer niet heel erg spierpijn. Maar mijn hemel, sinds donderdag is mijn rechterarm wel 2x zo dik als normaal. Allemaal vocht. Ik kan geen t-shirt met lange mouwen meer aan, het snijdt gewoon. Last van tintelingen in vingers door de druk.

Vandaag naar huisartsenpost geweest. Het vocht nam alleen maar toe. Ik heb nu ontstekingsremmers gekregen en moet dit 5 dagen slikken en dan terug naar huisarts.

Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja hoe snel is dit weer afgenomen? Ik baal er van als een stekker. Heb ik eindelijk weer de motivatie...

Ik eet nu komkommer en drink citroensap. Laat zout even staan en heb mijn arm omhoog. Wat kan ik nog meer doen?

Tips zijn van harte welkom!!!!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
dit is niet normaal hoor
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Waren alle controles goed bij de arts?
Niet iedereen is in de wieg gelegd om te sporten.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
30-09-2017 18:47
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Waren alle controles goed bij de arts?
Ze heeft bloed geprikt, geen ontstekingswaarden of iets.
Verder zei ze er niets over.

Ik zit een beetje in de rats eerlijk gezegd. :(
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Bij mij lijkt het op hart problemen te wijzen. Hebben ze hart waardes gemeten in je bloed?
Als je veel last blijft houden gewoon weer HAP bellen om te overleggen.
Alle reacties Link kopieren
00gjes schreef:
30-09-2017 19:05
Bij mij lijkt het op hart problemen te wijzen. Hebben ze hart waardes gemeten in je bloed?
Nee, dat hebben ze niet gemeten. Ze heeft gekeken of mijn arm niet gebroken was en bloed geprikt en verder niet.

Als het morgen niet minder is ga ik denk ik maar weer langs. Nu achteraf baal ik dat ik niet meer onderzoek heb gevraagd.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Hoeveel vocht hebben we het over? Hoeveel zwaarder ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Ben je tegelijkertijd gestopt met het eten van bepaalde dingen/ ben je op een dieet gegaan?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Zit het alleen in je armen? Zo gek...
Wat gizzmo zegt, bel de hap
Alle reacties Link kopieren
00gjes schreef:
30-09-2017 19:09
Hoeveel vocht hebben we het over? Hoeveel zwaarder ben je nu?
Denk een kilo of 1,5/2?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
30-09-2017 19:16
Ben je tegelijkertijd gestopt met het eten van bepaalde dingen/ ben je op een dieet gegaan?
Nee, ben niet anders gaan eten of iets. Alleen sporten.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Een beetje opzwellen herken ik wel, van al te hevige klimsessies. Maar zo'n slappe Harry Potter arm vol met vocht lijkt me raar, daar zou ik toch maar mee naar de dokter gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me echt een medisch probleem. Ik zou wachten met sporten totdat alles weer goed is.

Zodra je beter bent en je arm geslonken is noteer je de omvang op verschillende plekken, zodat je precies weet hoeveel hij opzwelt de volgende keer, mocht dit nog eens gebeuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
00gjes schreef:
30-09-2017 19:24
Zit het alleen in je armen? Zo gek...
Wat gizzmo zegt, bel de hap
Echt alleen in mijn armen lijkt het vocht te zitten. Die extreme spierpijn ook nooit eerder gehad.

Maar conclusie is dus dat het niet normaal is. Ik ga over een uurtje kijken hoe het er voor staat en anders ga ik maar bellen. Ben nu ook een beetje paniekerig en dan lijkt het allemaal ook erger. :-$
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
louti schreef:
30-09-2017 19:34
Echt alleen in mijn armen lijkt het vocht te zitten. Die extreme spierpijn ook nooit eerder gehad.

Maar conclusie is dus dat het niet normaal is. Ik ga over een uurtje kijken hoe het er voor staat en anders ga ik maar bellen. Ben nu ook een beetje paniekerig en dan lijkt het allemaal ook erger. :-$
Je mag altijd de hap bellen om je zorgen te bespreken, vinden ze zeker niet raar, sterkte!
Paniek gaat niet helpen, dus doe maar rustig, je overleeft dit wel. Het is wel gek, dus hou in de gaten hoe je je voelt. Hou je armen een beetje hoog en bel over een uurtje inderdaad de hap. Sterkte, het komt vast wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
30-09-2017 19:33
Een beetje opzwellen herken ik wel, van al te hevige klimsessies. Maar zo'n slappe Harry Potter arm vol met vocht lijkt me raar, daar zou ik toch maar mee naar de dokter gaan.
Wilde dat ik zijn toverstaf had. Dan was het nu weer normaal. :proud:
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger wel dikkere armen, maar dat was vet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties!! Jullie hebben me toch wel gerustgesteld.
Ik hoop dat ik snel van dit barbapappa gevoel af ben.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
KIjk eens op deze website, https://www.salusi.nl/spieroedeem-vocht-in-spieren/ onder het kopje spieroedeem. Klinkt als overbelaste spieren maar misschien handig om met de HAP te overleggen :-) Beterschap !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Oh, misschien liet ik je schrikken met mijn hartprobleem, dat was niet de bedoeling. Wat jij beschrijft lijkt niet op mijn geval (meer dan 5 kg over mijn hele lijf).
En?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet erger geworden gelukkig! Lief dat je het vraagt.

Maar morgen een afspraak staan bij de huisarts, ik wil toch kijken waar dit vandaan komt.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven