Fit20??

04-10-2017 15:22 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kreeg ik een folder in de bus van Fit20.

Een fitnessconcept dat claimt dat je met 20 minuten super intensieve krachttraining werkt aan sterkere spieren. Twintig minuten per week zou moeten volstaan.

Wat het verhaal nog aparter maakt (maar wel aantrekkelijk als het werkt) is dat je niet alleen weinig tijd kwijt bent, maar ook nog in je nette kleren sport. Want je zweet niet, omdat je in slow motion sport (???).

Ik kan nauwelijks geloven dat dit werkt, maar het maakt me razend nieuwsgierig. Het lijkt me een voorbeeld van 'als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat ook'. Toch ga ik binnenkort wel kijken, ik wil dit wel eens proberen.

Kent iemand dit? Het is een keten, begrijp ik, maar hier in de buurt is het volgens mij nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik sporten er sinds ruim een jaar. Je moet er geen wonderen van verwachten, maar wij vinden het prettig. Zo heeft mijn man sinds we daar sporten geen last meer van spanningshoofdpijn en je spieren worden over het algemeen wat sterker.

Dat je helemaal niet zweet is bij ons niet zo, bij sommige oefeningen is dat wel zo, maar de airco staat meestal ook op standje hoog, dus het valt dan wel mee.

De slow motion wil zeggen dat je de oefening langzaam uitvoert, in 10 tellen heen en in 10 tellen terug. Op het einde hou je nog 10 tellen vast op het zwaarste punt.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die het doet. Je moet wel bereid zijn om oefeningen te doen totdat je niet meer kunt, dus als je snel/makkelijk opgeeft is het niet jouw ding. Ze heeft meestal wel 2 dagen flink spierpijn.

Mijn persoonlijke mening: 1 keer in de week een sport doen is vaak niet voldoende om iets op te bouwen, laat staan uit te bouwen. En als het te mooi om waar te zijn is, dan is het dat over het algemeen ook. Het is beter voor je om elke dag matig intensief te bewegen dan 1 keer per week te knallen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
ik doe het 1 x per week sinds plm een half jaar en het bevalt me op zich goed. Vind het wel duur maar er is dan ook directe constante persoonlijke begeleiding (per twee personen in mijn geval). Merk dat mijn spieren sterker zijn geworden. Het is inderdaad intensief en de belasting wordt geleidelijk opgevoerd maar ik voel me niet gedwongen om over mijn grenzen heen te gaan en ik geef ook duidelijk mijn mening over hoe ver ik volgens mij kan gaan. Daarover is het overleg en de begeleiding goed. Omdat het behoorlijk intensief is moet je tevoren ook duidelijk aangeven of je lichamelijke klachten of problemen hebt want het is dan wellicht niet geschikt om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal uit de folder niet of zij dit zien als enige sport in de week of als aanvulling.

Ik doe nu niets aan krachttraining, maar loop wel met enige regelmaat hard (zo'n tien km per keer). Mijn conditie is dus best op orde, maar ik ben totaal niet sterk.

Hoe doen jullie dat? Doen jullie er nog iets bij? Of is dat juist niet de bedoeling?
Alle reacties Link kopieren
En sporten jullie dan ook echt in jullie 'werkkleren'? Of toch gewoon in een sportoutfit? In die folder zie je echt gewoon mantelpakjes, maar daar kan ik me niks bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij aangeraden door een trainer, bij wie ik kwam om af te vallen. Ik heb zelf veel pijn en volgens hem zou dat wel kunnen (maar hij had sowieso het idee dat mijn pijn wel over zou gaan door bewegen.. dat is niet het geval en heb ik hem ook gezegd, maar ja.. enigszins eigenwijs die man)

Ik wilde het wel gaan proberen, maar vond het enorm duur. Zelfs als je samen met iemand gaat. Ik sport al 3x per week en dat is ook niet gratis. Het houdt een keer op, financieel gezien.

Als ik zo lees dat het bij lichamelijke klachten niet geschikt is, heb ik nog meer twijfels.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: ik weet niet of het bij lichamelijke klachten niet geschikt is maar dat moet tevoren goed besproken worden met de trainers omdat de oefeningen erg intensief zijn (maar wrs bij de meeste sporten goed om zoiets eerst te bespreken).

ja je kunt in je mantelpakje Fit20 doen. Voor ontwikkeling van krachtige spieren is het denk ik wel voldoende om 20 minuten per week Fit20 te doen. Ik merk tenminste wel vooruitgang. Je kunt een vrijblijvende kennismakingstraining doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het echt een keer proberen, na werktijd. Wij werken wel redelijk netjes maar ook weer niet letterlijk in mantelpakjes, dus dat zou dan wel moeten lukken. Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop naast Fit20 hard en wandel veel. Het is dus niet mijn enige sport.

Ik doe het in mijn normale kleding, maar dat is voor mij gewoon spijkerbroek ofzo.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik heb het bijna een jaar gedaan en ben gestopt omdat ik het te duur vind. Helaas, want ik vond het wel echt prettig.
Zweten deed ik wel enigszins, maar dat doe ik altijd snel. Ik merkte vooral dat ik sterker werd en mijn lijf werd strakker. Ik ben niet afgevallen, maar daar deed ik het ook niet voor. Zowel spierkracht als conditie zijn toegenomen.

Het leuke vond ik dat je heel gefocust werkt en écht puur je spierkracht gebruikt. Voelt heel goed, begeleiding was prettig. De kosten zijn hoog, maar uiteindelijk haal je er wel meer uit dan uit een loos abonnement bij de sportschool waar je nooit heen gaat. Omdat je elke week een afspraak hebt, ga je er ook heen.

Werkkleding was prima te doen, al denk ik dat een strak / kort rokje minder handig is. Naaldhakken zijn ook niet handig.
Ik sport er nu 2 jaar. Ben veel sterker en leniger geworden. Vind het zeker niet leuk. Maar hé, het is maar 20 minuten...
Daarnaast fiets ik een paar honderd km per week op mijn speedbike (zeer intensief en niet te vergelijken met een gewone elektrische fiets waarop je rustig voort peddelt). Maar dat deed ik voor Fit20 ook al.
Alle reacties Link kopieren
Er zit een Fit20 zowat naast mijn kantoor. Al onze werkknemers mogen op 'kosten van de baas' 1 x per week gaan. Ik doe het al een paar jaar en voel me er prettig bij. Goede begeleiding, er wordt rekening gehouden met mijn reumatische klachten en het is maar 20 minuten per week. Ik heb echt meer kracht gekregen. Daarnaast zwem ik al jaren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond, wat goed dat jouw baas het betaalt! Kan ik bij jou komen werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het proberen, volgende week heb ik mijn eerste proefles. Ik ben razend benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
05-10-2017 21:52
Oudblond, wat goed dat jouw baas het betaalt! Kan ik bij jou komen werken?
Ik ben de baas :proud: Jammer genoeg zoeken we voorlopig geen extra medewerkers. Maar de investering is het meer dan waard. Werknemers reageren zoals jij en zijn meer met hun gezondheid bezig. Er is zelfs een soort van positieve concurrentie ontstaan die ook doorwerkt op het presteren op het werk waardoor we samen meer bereiken en de sfeer positiever/vriendschappelijker/samenhangender is. Win-win. (En dus moest ik zelf ook :@@: maar dat blijkt voor mij dus ook positief).
oudblond wijzigde dit bericht op 10-10-2017 21:33
3.19% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
10-10-2017 18:43
Ik ga het proberen, volgende week heb ik mijn eerste proefles. Ik ben razend benieuwd!
Goed dat je het een kans geeft. Ik kijk uit naar jou ervaring! (hangt volgens mij ook af van de vestiging; Zijn allemaal opgeleide franchisenemers. Onze vestiging heeft een super gemotiveerde eigenaar en zijn personeel 'krikt' je al op nog voor je aan het sporten bent).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Het lijkt me erg fijn om te doen, als niet sporter, 20 minuten is nog wel op te brengen, maar ik heb het geld er niet voor over.
Weet niet of de prijzen erg verschillend zijn. Bij mij waren de kosten met een personal trainer 90,00, en samen met een andere klant 79.00.
Volgens mij is het 69 euro pp als je met een vast maatje traint. Die 79 is het flex- tarief, dan proberen zij per training iemand erbij te zoeken. Als dat niet lukt, train je alsnog alleen.

Oudblond, wat leuk zeg! Dat is precies hun filosofie, dat je niet alleen je lichaam een boost geeft, maar ook je geest. Super dat je dat in het werk merkt!
Je n met je decathlonpas gratis een een meedoen zag ik.
Je kunt altijd een gratis proefles aanvragen, heb je geen pasje voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ik heb geen pasje van wat dan ook. Ik mag gewoon een keer komen proberen. Twee keer zelfs. Ik ga morgen en volgende week.
ldp schreef:
16-10-2017 19:35
Klopt, ik heb geen pasje van wat dan ook. Ik mag gewoon een keer komen proberen. Twee keer zelfs. Ik ga morgen en volgende week.

Laat je weten hoe het bevalt. Ben erg benieuwd nl.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat doe ik. Ik denk niet dat dat morgen meteen lukt, dan zit de dag nogal vol, maar ik laat zeker even weten hoe het is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Is dat 69 euro per keer? Per maand?
Vind ik een hoop geld voor 20 min.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven