Ervaringen schietvereniging

08-10-2017 17:10 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik zit er aan te denken om lid te worden van een schietvereniging (recreatief, geen wedstrijden)

Zijn er op dit forum ook vrouwen die hier al lid van zijn ? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Is leuk om te doen
Ik ben vroegerrrrrr zelfs junior Nederlands kampioen luchtdruk geweer geweest. :$
Later de overstap naar pistool gemaakt en nu schiet ik weer met geweer, maar dan wel met vuur en klein kaliber.

Op de schietvereniging waar ik luchtdruk schoot waren veel recreatieve schutters. Wel kon je mee doen met kleine competities. Altijd erg leuk en gezellig.

Ik deed wel mee aan wedstrijden en ben zo'n beetje op elke vereniging van noord en midden Nederland geweest.

Vraag maar raak!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat gaaf, dan heb je zeker veel ervaring opgedaan! Fijn dat ik je wat vragen kan stellen

Ik ben inderdaad opzoek naar een vereniging waarbij er inderdaad ook recreatieve schutters zijn. Heb jij bij de verschillende verenigingen ook veel vrouwen gezien ? Zou uiteraard wel fijn zijn als ik niet de enige vrouw ben, of één van de weinige ;)

Ik woon zelf naast Rotterdam. Ken jij een goede vereniging met een fijne sfeer in Zuid-Holland die je zou aanraden ? Zeker als je net begint

Thanks!
In die regio ben ik nog nooit op een vereniging geweest. Maar ervaring is wel dat er op elke vereniging wel vrouwen te vinden zijn, wel in de minderheid. Maar ze zijn er zeker. De meeste schutters op de luchtdrukverenigingen schieten recreatief. Op de vereniging waar ik schoot deden er nog geen 10 van de 40 leden wedstrijden.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je antwoord! Fijn dat er toch ook andere vrouwen zijn die lid zijn van een schietvereniging.

Hoe zit het trouwens met de leeftijden binnen een vereniging. Is het een beetje gemixt of zijn er vooral veel mensen van een bepaalde leeftijd ? Vind het zelf wel leuk als het gemixt is
Bij ons op de vereniging had je een ploeg jongens van 10-12 jaar oud. Maar ook veel midden 20'ers, onze oudste lid was 78 jaar.
Echt, er is van alles.
Alle reacties Link kopieren
Hier kleiduivenschietvereniging lid.
Vrouwen in de minderheid, maar aanwezig.
Leeftijd is gevarieerd van jong tot oud.

Wanneer je je verlof hebt moet je verplicht een paar competities per jaar schieten (naast je 18 gebruikelijke beurten) om je verlof te behouden. Is over het algemeen allemaal wel gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven