Sport (zwemmen) en menstruatie combineren?

08-10-2017 20:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik doe al een tijdje aan zwemmen. Een geweldige sport om te doen, maar ja... De menstruatie komt er ook wel eens bij kijken.

Ik ben wel eens doorgelekt na een race/training. Op dat moment is het natuurlijk zo snel mogelijk het water uit komen, naar de wc rennen en je tampon verwisselen. En dan heb je natuurlijk ook nog die witte tegels van het zwembad! Niet zo'n pretje dus. Dit gebeurd meestal op de zwaarste dag.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie omgaan met de menstruatie tijdens het sporten/zwemmen. Heeft iemand bijvoorbeeld nog tips of ervaringen?

Ik heb trouwens de o.b nacht versie eens gekocht en een beppy spons tampon en wil deze bijde wel eens uitproberen. Denken jullie dat dit een beter effect heeft dan de o.b super die ik nu gebruik?

Ik ben benieuwd!

Groetjes, mij
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie cup :) Dan ben je er vanaf
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Oeh lastig! Klinkt alsof je redelijk heftig ongesteld bent. Gebruik je een anticonceptiemiddel?

Aan mijn antwoord heb je niks, ik zwem max 1x in de week op woensdag en word van do-di ingesteld.dankzij de pil is dat dus precies te plannen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens een menstruatie cup gebruiken. Die kan (in principe) geen bloed doorlaten zoals een volle tampon of spons wel doen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de menstruatiecup een uitkomst. Kan nu mijn gehele menstruatie blijven hardlopen, ga hooguit niet omdat ik me niet lekker voel.
Paar weken terug voor het eerst gebruikt met zwemmen. Vond het wel een beetje spannend maar het is helemaal goed gegaan.
De pil doorslikken, een mirena, een implanon etc
Ik heb nooit last gehad van doorlekken.

Maar als ik er last van had, zou ik dan op zo'n zware dag halverwege al gaan wisselen. Niet wachten tot na de training, bedoel ik.
Cup gebruiken! Doe je vlak voor het zwemmen een nieuwe tampon in en direct erna weer? Lek je binnen pakweg een uur al door? Dat is wel heel vlot!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-10-2017 20:28
De pil doorslikken, een mirena, een implanon etc

Een implanon ja?
Hierdoor was ik het laatste jaar bijna non stop aan het bloeden..

Pil doorslikken kan je doen, maar ooit moet je toch ongesteld worden, en dat duurt vaak ook wel 5 dagen.

Als ik het zo erg had als jou to, zou ik het toch een dag overslaan als het dan te hevig is.
Alle reacties Link kopieren
Bluesheep schreef:
08-10-2017 21:43
Een implanon ja?
Hierdoor was ik het laatste jaar bijna non stop aan het bloeden..

Pil doorslikken kan je doen, maar ooit moet je toch ongesteld worden, en dat duurt vaak ook wel 5 dagen.

Als ik het zo erg had als jou to, zou ik het toch een dag overslaan als het dan te hevig is.
Waarom “moet” dat?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
08-10-2017 22:08
Waarom “moet” dat?
Hoelang wil jij de pil doorslikken ?

Weet niet hoor maar bij mij werd ik na de tweede keer doorslikken toch gewoon ongesteld tussendoor.

En dat deed ik al bijna niet want kreeg er enorm veel last van als ik doorslikte.

En in mijn omgeving hoorde ik vaak dat 1 maal doorslikken echt niet lukte ivm tussentijdse bloedingen.
Ik slik de pil inmiddels niet meer maar of je last hebt van doorbraakbloedingen, dat is echt verschillend per persoon. Ik heb hem jaren doorgeslikt en werd nooit ongesteld.

Beppy bevalt mij prima bij het zwemmen, beter dan een tampon bij het zwemmen. Na twee kinderen is het allemaal iets minder strak en zuigt mijn tampon zich vol water bij het zwemmen.
Om te beginnen i.p.v. ob Super de o.b super plus gebruiken (groen ï.p.v. oranje.)
Alle reacties Link kopieren
Bluesheep schreef:
08-10-2017 22:12
Hoelang wil jij de pil doorslikken ?

Weet niet hoor maar bij mij werd ik na de tweede keer doorslikken toch gewoon ongesteld tussendoor.

En dat deed ik al bijna niet want kreeg er enorm veel last van als ik doorslikte.

En in mijn omgeving hoorde ik vaak dat 1 maal doorslikken echt niet lukte ivm tussentijdse bloedingen.
ik slik hem altijd door en heb nergens last van. Dat is dus heel verschillend.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
08-10-2017 22:15
Na twee kinderen is het allemaal iets minder strak en zuigt mijn tampon zich vol water bij het zwemmen.
Dit heb ik dus ook! Beppy houdt het iets langer vol, maar gaat ook lekken. Ik heb nu een cup en vertrouw dat nog niet helemaal. In bad heb ik wel eens gehad dat hij niet lekte maar wel vol zat met water... Maar de keren dat ik er voorzichtig mee gezwommen heb gingen goed. Echt actief zwemmen heb ik nog niet aangedurfd.
Het leven is niet eerlijk
Novasure laten doen, dan branden ze je baarmoederslijmvlies weg en bloed je veel minder heftig.

Overigens had ik ook doorbraakbloedingen met de pil in de 3 maanden, maar kon het wel regelen door het te laten komen wanneer het mij soort van uitkwam. Dus vóór een vakantie bijv, zodat ik tijdens 'n vakantie save zat. Zo zou dat natuurlijk ook kunnen met wedstrijdzwemmen. Dat je zorgt dat je het een week van te voren krijgt en er niet met de wedstrijd mee zit.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat ook als je vlak voor het zwemmen een nieuwe tampon in doet (en er direct na uiteraard ook i.v.m. hygiene)? Ik ben zelf ook heel heftig ongesteld (op de topdag lek ik in 2-2.5 uur door super plus tampons heen), maar heb er op die manier (nog) nooit last van gehad bij het zwemmen. Maar zit ook te denken om in de toekomst zo'n menstruatiecup uit te proberen, die schijnen heel handig te zijn als je er eenmaal aan gewend bent.
Hoe voel je dat je door lekt terwijl je zwemt? Je race is hoogstens een paar minuten. Vaker je tampon verschonen dus. Tenminste als dit topic echt is....
Ik vind 1 of 2 dagen (heftige dagen) even niet zwemmen niet abnormaal hoor. Het is vies voor de andere zwemmers. Daarnaast zomaar allerlei zaken in je flamoes stoppen als beppies en weet ik wat lijkt me niet gezond voor het klimaat van de vagina.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een implanon en wordt vrijwel niet ongesteld, en als het gebeurt is doorlekken onmogelijk
Geld maakt niet gelukkig, maar wel ongelukkig als je het niet hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vlak voor de training/race een nieuwe tampon en gelijk daarna weer. Nooit problemen mee gehad. Wedstrijden en trainingen die langer dan 1,5 uur duren zijn vrijwel altijd in open water dus dan ziet niemand er iets van.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn sportdag valt op dag 2, 3 van mijn menstruatie, ga ik niet, dan is het nog te erg. Door de vele bewegingen (o.a. springen) gaat de zwaartekracht nog meer meetellen en lek ik nog sneller door. Dan maar een keertje niet.

Geen tips dus TO.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven