Ervaringen aanschaf loopband

09-10-2017 09:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Ik ben aan het overwegen om een loopband te kopen, ben alleen erg bang dat ik er spijt van krijg. Zijn hier mensen die thuis een loopband hebben staan? Wat zijn jullie ervaringen?

Voordelen; 's avonds trainen wanneer kind slaapt (en dus geen oppas regelen), geen herfst/winter weersomstandigheden, geen reistijd naar sportschool en korte trainingen mogelijk.

Nadelen; dure aanschaf van € 1.375,-, energieverbruik.

Een loopband van marktplaats is eigenlijk geen optie, ik kan hem dan niet naar zolder krijgen. En van een winkel krijg je ook nog technische ondersteuning en garantie. Er is nu een actie dat hij gratis gemonteerd wordt. Daarnaast wil ik wel een beetje kwaliteit, anders ga ik me ergeren en hem toch niet gebruiken.

Heb ook naar alternatieven gekeken, bv (spinning) fietsen, crosstrainers etc. Fietsen zonder doel vind ik verschrikkelijk. Crosstrainer trekken mijn voeten niet.

Ik vraag me wel echt af of ik hem daadwerkelijk 's avonds nog ga gebruiken. Daar ben ik een beetje bang voor. En daarnaast is dit echt een luxe aankoop. Het is niet nodig. Wel of niet doen? Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar mezelf kijk, zou ik er waarschijnlijk weinig aan hebben. Ik denk niet dat ik de discipline heb om er op te gaan staan. Misschien als ik tegelijkertijd TV zou kunnen kijken, anders zou ik me snel gaan vervelen. Ik heb echt iemand nodig, in een klasje, die zegt wat ik wanneer moet doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een en hij wordt in de winter redelijk vaak gebruikt door mijn
man. Bedenk wel dat zo'n ding best lawaai maakt (gebonk), mocht je in een rijtjeshuis of flat oid wonen. Wij wonen vrijstaand en hebben hem achterin het huis staan in een vrij goed geïsoleerde ruime, zodat je hem voor niet hoort. Het kan dus ook best zijn dat je zoontje er last van heeft als hij in bed ligt.
Ik heb er een half jaar geleden 1 gekocht, op de sportschool stond ik wekelijks een half uur op de loopband, maar thuis ondanks dat het een luxe ding was en ik erop kon netflixen kon ik mijzelf niet motiveren.

Mocht je er 1 willen kopen, zelfs de dure zijn vaak niet te vergelijken met die in de sportschool, de band is bijvoorbeeld korter of minder breed, minder demping en minder functies. Lopen op een gammel apparaat is erg onprettig.

Al met al heb ik hem weer verkocht. Meer dan een sta in de weg is hij voor mij niet geweest. Overigens sport ik nu weer op de sportschool en sta ik daar weer op de loopband :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Denk goed na of je hem in de avond kan gebruiken. Wij hebben er ook 1 en die maakt best wel lawaai. Wordt hierdoor niet gebruikt als de kinderen slapen, wel overdag.
Alle reacties Link kopieren
je moet niet staan op een loopband, maar er op lopen. sorry, flauw va me..
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
09-10-2017 10:05
je moet niet staan op een loopband, maar er op lopen. sorry, flauw va me..
Erop lopen begint met erop staan natuurlijk, dus als het staan al niet lukt..
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
@ Spellengek, daar had ik niet aan gedacht. Het idee is om hem op zolder te zetten, op dikke sportschoolmatten. Ik heb er juist een uitgekozen die minder lawaai maakt.

@ Ballys, daar was ik dus ook bang voor. Ik heb diverse loopbanden getest in de winkel en er is idd veel verschil in kwaliteit. Deze doet niet af aan een technogym loopband. https://www.helisports.nl/products/4271 ... .html?cc=1

@ Pamela, denk je dat als hij op zolder op matten staat, dat je het een verdieping lager goed hoort? Het is wel een open zolder. Dat zou wel echt een probleem zijn. Dan is meteen de grootste reden van aanschaf weg..

@ Belle, ik vind gewoon trainen zwaarder dan de loopband. Dus verwacht dat ik er makkelijker op ga staan. Ik heb in het verleden ook weleens HIIT lesjes via youtube van Optimavita gevolgd. Dat is echt retezwaar om vol te houden, en jezelf ertoe te zetten.

Bedenk me nu dat ik eigenlijk eens op zolder moet stofzuigen als de kleine ligt te slapen. Kijken of ze wakker wordt..
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
loopband op zolder is geen goed idee. ook met matten eronder
als je zelf al niet heel veel loopt in de avonduren dan ga je een loopband ook niet gebruiken.
daarbij denk ik: als je loopt dan wil je ook niet op een loopband, de buitenlucht is dan onbetaalbaar.
voor een uurtje lopen kan je ook even de babyfoon aan zetten en bij de buren stallen
kan je van die 1300 euro lekker op vakantie
Alle reacties Link kopieren
is een crosstrainer geen beter alternatief? die nemen minder plek in en zijn volgens mij ook een stuk goedkoper.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als er weinig discipline is om uberhaupt te sporten dan gaat zo'n loopband ook niets uithalen hoor. Uiteindelijk ben jij degene die in actie moet komen.
Alle reacties Link kopieren
To, of je er vaak gebruik van gaat maken, moet je jezelf afvragen; hoevaak zul je er idealiter van gaan gebruiken, dagelijks/wekelijks enz. Bedenk vervolgens hoe vaak reëler is.

Als je thuis sport ben je toch sneller geneigd om je af te laten leiden of andere dingen krijgen voorrrang.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
@ Meds, die tip over een babyfoon is wel een goede. Misschien moet ik dat eerst proberen.

@ Hamerhaai, ik krijg enorm pijn aan mijn voeten bij de crosstrainer.

@ Coco, wie zegt dat ik geen discipline heb om te trainen? Ik train meerdere keren pw, zowel thuis als in de sportschool.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Alle reacties Link kopieren
Nergens heenfietsen is inderdaad helemaal niets, maar ik vind een hometrainer voor de tv best te doen. Is dat geen optie? Heb ik lange tijd bij vaste series (dus vast tijdstip, wat zeker hielp) gedaan.
Later is nu
Ik heb een loopband gekocht toen mijn zoontje geboren is, anders moest ik elke keer een babysit zoeken om te kunnen lopen. Nu ik terug een relatie heb is het ook handig, want mijn vriend werkt in ploegen dus kan ook de helft van de tijd niet oppassen.
In de zomer gebruik ik hem minder, want buiten loopt blijft uiteraard wel veel leuker en doet veel meer deugd, maar in de winter gebruik ik hem toch meerdere keren per week.
Hier staat hij in een achterkamer op het gelijkvloers, in een hoek, want door het schokken verplaatste hij zich anders te veel.
Mijn zoontje wordt er nu niet wakker van omdat er wel wat deuren tussen de loopband en zijn kamer zitten, maar het maakt wel lawaai ja. Verder vind ik het toch een beetje viezig, want het kamertje ruikt nadien enorm naar zweet en zelf druip je ook veel sneller dan wanneer je lekker buiten loopt, maar voor mij is het wel een hulpmiddel om mijn conditie een beetje op niveau te houden wanneer buiten lopen planmatig niet lukt.
Een goede plan B dus die hier de investering al wel waard is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt hij veel gebruikt. Maar hij staat in de kelder dus geen last van lawaai.
Ik loop liefst buiten, mijn man maakt er veel gebruik van. Maar ik ook wel als het regent, of als ik voor mijn werk wil lopen en het nog donker is.
Alle reacties Link kopieren
Offtopic tip, als je kind nog heel jong is zou je eventueel ook kunnen gaan hardlopen als kind nog niet slaapt en deze dan meenemen in een wandelwagen die geschikt is om mee te rennen. Als het kind wat ouder is, zou deze kunnen fietsen terwijl jij rent. Gewoon een idee, misschien vind je het niks. Ik vind de loopbanden in de sportschool altijd best een herrie maken, dus vraag me af of kind daar niet wakker van wordt.
Wij hebben een Thule Chariot multivagen waar je heerlijk achter kunt hardlopen. Ideaal! Voordeel vond ik dat daarna de avonden "vrij" waren.....
Alle reacties Link kopieren
Ze is 4,5j en heeft nooit in een kinderwagen willen zitten, heb haar altijd gedragen. En fietsen is geen optie, ze stopt overal en heeft nul concentratie.

Geluidsoverlast is toch wel een dingetje. En dan de hoge kosten nog. Denk dat ik toch maar van de koop afzie. Wie weet een tweedehandse spinning fiets op de kop tikken! Ik ben single dus die kan lekker in de woonkamer voor de tv :rolling:
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven