Voorkeur voor merk hardloopschoenen?

13-11-2017 09:39 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De tijd is aangekomen dat ik nieuwe hardloopschoenen moet aanschaffen want de Asics die ik nu heb zijn ter ziele.

Ik was op zich tevreden over deze schoenen, bij een sportwinkel heb ik mijn loop laten analyseren en bleek een neutrale loop te hebben.
Keuze in overvloed, maar ik zie het even niet. Alles zit prima lijkt het (vergeleken met mijn oude schoenen)

Hebben jullie een bepaald merk waar je trouw aanblijft of maakt het vrij weinig uit?
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk per keer wat ik fijn vind. Merk maakt niet uit, maar ik heb wel een voorkeur voor zware stugge schoenen. Een ander wil liever van die hele lichte soepele schoenen.
Nee, ik pas er gewoon een heleboel en kijk goed naar pasvorm, de stand van de voeten bij het lopen en of het goed dempt.

Asics en Adidas en merkloos, allemaal fijne schoenen. Decathlon haal ik ze tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat iedere keer als ik nieuwe hardloopschoenen nodig heb, een loopanalyse doen en kijk aan de hand daarvan met de adviseur van mijn hardloopwinkel welke schoen daarbij past. Dat zijn er vaak een stuk of 5, die ik allemaal probeer. Dan vallen er er al weer 2 of 3 af die niet lekker lopen. En dan kijk ik naar de prijs. En de kleur. Ik heb vaak Saucony's gehad, maar ook Asics en loop nu op New Balance.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-11-2017 09:42
Ik kijk per keer wat ik fijn vind. Merk maakt niet uit, maar ik heb wel een voorkeur voor zware stugge schoenen. Een ander wil liever van die hele lichte soepele schoenen.
Dat heb ik dus ook, ik merk dat ik weinig gewicht aan mijn voeten wil hebben, het is alleen even moeilijk kiezen, alles voelt zo goed aan vergeleken die oude stappers.

Merkloos doet niet onder voor een 'merk' zoals Nike, Adidas, of Brooks?
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
13-11-2017 10:10
Dat heb ik dus ook, ik merk dat ik weinig gewicht aan mijn voeten wil hebben, het is alleen even moeilijk kiezen, alles voelt zo goed aan vergeleken die oude stappers.

Merkloos doet niet onder voor een 'merk' zoals Nike, Adidas, of Brooks?
Ben je in zo'n hardloopwinkel gaan passen en buiten rennen? Ik vind dat altijd een fijn systeem. Telkens valt er een schoen af en als je niet kunt kiezen ga je lopen met 2 verschillende schoenen tegelijk en dan is het vaak wel makkelijker specificeren.
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
13-11-2017 10:10
Dat heb ik dus ook, ik merk dat ik weinig gewicht aan mijn voeten wil hebben, het is alleen even moeilijk kiezen, alles voelt zo goed aan vergeleken die oude stappers.

Merkloos doet niet onder voor een 'merk' zoals Nike, Adidas, of Brooks?

Tja, wanneer is iets merkloos. Kalenjie van Decathloos is het huismerk, maar Decathlon is echt wel groot en Kalenji daardoor ook! Volgens mij zijn er niet echt merkloze schoenen.
Ik hev ook schoenen van Kalenji (Decathlon), naast mij Asics. Het zijn gewoon andere schoenen qua stugheid van de zool, maar voor de afwisseling vind ik het erg fijn.
Het is wel zo dat een schoen gelijk goed moet zitten, want ze echt uitlopen werkt toch niet. Ze worden hoogstens iets soepeler op termijn.
Ik heb blijkbaar voeten die niet alle soorten schoenen aankunnen ivm steun, maar ook omdat ik vrij vaak heb dat de schoen langs mijn enkelknokkels schuren. Terwijl vriend op elke willekeurige schoen in zijn maat kan lopen (nou ja, behalve nikes, die zijn te smal). :'(

To, dus als er meerdere lekker zitten, kies gewoon degene die het best in je budget past en welke je het leukste vindt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-11-2017 10:28
Ben je in zo'n hardloopwinkel gaan passen en buiten rennen? Ik vind dat altijd een fijn systeem. Telkens valt er een schoen af en als je niet kunt kiezen ga je lopen met 2 verschillende schoenen tegelijk en dan is het vaak wel makkelijker specificeren.
Ja dat heb ik laten bekijken, een heel apparaat ging precies meten hoe ik liep en er kwamen paar modellen naar voren die bij mij zouden passen.

Nike, Asics, Brooks. Nike valt al af want ik vind de modellen niet leuk.
Ik ben nog niet naar Decathlon gegaan maar zo te zien is het sowieso wel de moeite waard om dat te doen. Het is toch wel een aardig bedrag wat je neer moet leggen.

Ik heb nog geen eureka moment gehad bij het aantrekken van de schoenen (alles zit wel beter dan mijn huidige versleten schoenen, dat wel)

Dank je voor de tips allemaal. Het is jammer alleen dat Decathlon niet echt bij mij in de buurt zit.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
13-11-2017 10:45
Ja dat heb ik laten bekijken, een heel apparaat ging precies meten hoe ik liep en er kwamen paar modellen naar voren die bij mij zouden passen.

Nike, Asics, Brooks. Nike valt al af want ik vind de modellen niet leuk.
Ik ben nog niet naar Decathlon gegaan maar zo te zien is het sowieso wel de moeite waard om dat te doen. Het is toch wel een aardig bedrag wat je neer moet leggen.

Ik heb nog geen eureka moment gehad bij het aantrekken van de schoenen (alles zit wel beter dan mijn huidige versleten schoenen, dat wel)

Dank je voor de tips allemaal. Het is jammer alleen dat Decathlon niet echt bij mij in de buurt zit.
En ben je die modellen ook echt gaan passen en gaan selecteren? Deze zit beter dan die? Deze allebei wel, dan doen we van allebei eentje aan de andere voet en voel dan eens. Zo? Als je het dan nog niet weet, het maakt niet uit dan kies je de leukste of goedkoopste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar aangehad, hooguit 10 meter op gerend in de winkel. Maar echt ermee naar buiten niet nee. Ik kijk teveel naar het merk (Asics) en wellicht dat ik betere over het hoofd zie, vandaar het topic.

Laten ze je zomaar schoenen testen?
Dit is mijn motto
Ik zou niet gaan zoeken op leuke modelletjes maar of de schoen goed is en lekker zit.
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
13-11-2017 10:50
Ik heb er een paar aangehad, hooguit 10 meter op gerend in de winkel. Maar echt ermee naar buiten niet nee. Ik kijk teveel naar het merk (Asics) en wellicht dat ik betere over het hoofd zie, vandaar het topic.

Laten ze je zomaar schoenen testen?
In zo'n hardloopwinkel mag je naar buiten met de schoenen en rennen over de straat, gewoon naar de hoek ofzo, dat geeft al een veel beter beeld hoe een schoen loopt dan in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Dat begrijp ik, ze zitten allemaal wel goed.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-11-2017 10:55
In zo'n hardloopwinkel mag je naar buiten met de schoenen en rennen over de straat, gewoon naar de hoek ofzo, dat geeft al een veel beter beeld hoe een schoen loopt dan in de winkel.
Ik ga dat dan toch een keer doen, dacht dat niet kon dus nooit naar gevraagd. Goeie van je!
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Op het internet is de keuze eindeloos maar heb daar toch iets tegen, wil ze voelen, passen, er mee lopen. Het aanbod in winkels is alleen zo bedroevend.
Dit is mijn motto
Je hoeft er ook niet mee naar buiten, maar een beetje hardloopwinkel maakt tegenwoordig een filmpje en analyseert wat voor schoenen je nodig hebt. Extra steun aan de binnenkant of neutraal, iets steviger of juist niet. Ik loop het fijnste op een bepaald type schoen van een bepaald merk. Wat een spijt had ik toen ik eens een ander type kocht (want aanbieding) en het verschil merkte. Daarna dus weer terug naar mijn vaste type.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
13-11-2017 10:57
Je hoeft er ook niet mee naar buiten, maar een beetje hardloopwinkel maakt tegenwoordig een filmpje en analyseert wat voor schoenen je nodig hebt.
'Mijn' winkel doet beide: eerst een filmpje van hoe je op je oude schoenen loopt, aan de hand daarvan een loopanalyse, en dan mag ik met de nieuwe schoenen naar buiten, stukje rennen tot de hoek en dan evt. nog een loopanalyse met de uitverkoren schoenen.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:59
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hamzter schreef:
13-11-2017 11:02
'Mijn' winkel doet beide: eerst een filmpje van hoe je op je oude schoenen loopt, aan de hand daarvan een loopanalyse, en dan mag ik met de nieuwe schoenen naar buiten, stukje rennen tot de hoek en dan evt. nog een loopanalyse met de uitverkoren schoenen.
Dat doen veel hardloopwinkels denk ik. Ik ken het alleen maar zo. Of je levert je oude schoenen in en zien ze een beetje wat je wel en niet fijn vond eraan.
Alle reacties Link kopieren
Een hardloopanalyse heb ik inderdaad al laten doen, en daar kwamen dus een paar types naar voren, variërend van prijs van 99 Euro tot een duizelingwekkende 180 Euro.
Ik neig inderdaad ook weer naar Asics.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
13-11-2017 10:50
Ik heb er een paar aangehad, hooguit 10 meter op gerend in de winkel. Maar echt ermee naar buiten niet nee. Ik kijk teveel naar het merk (Asics) en wellicht dat ik betere over het hoofd zie, vandaar het topic.

Laten ze je zomaar schoenen testen?
Weet je, als die Asics goed zitten, dan neem je toch die. Ik loop al jaren op hetzelfde model, de Kalenji's heb ik erbij voor de afwisseling. Scheelt keuzestess. En mij maakt bv de kleur ed ook niet zo uit. Ik heb niets met roze, maar ja, die waren beschikbaar in mijn maat en in de aanbieding. Dan is het voor mij goed genoeg. Function over form dus.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook zo.
Dank je wel.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
13-11-2017 12:39
Ja dat is ook zo.
Dank je wel.

Succes!! Maak het jezelf makkelijk!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd mijn oude schoenen mee naar de hardloop zaak. Ben 1 keer met Nikes teruggekomen die super liepen, 1x met adidas die ik snel terug had gebracht de rest van de tijd loop ik op Asics en trails op Reebok.. ik denk dat het erg persoonlijk is. Mijn hardloopbuddy zweert bij new balance..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit zoveel te kiezen. Na analyse blijken er altijd maar een paar verschillende schoenen in aanmerking te komen die ook in een extra smalle leest verkrijgbaar zijn. Een bepaald type asics en een bepaald type new balance. Maar de eerste heeft toch wel sterk mijn voorkeur . Een paar eer een uitstapje gemaakt naar new balance. Maar die schoenen werden zo zwaar als ze doorweekt werden. Op een gegeven moment ben ik ze maar gewoon online gaan bestellen. Soms valt een opvolger net iets anders uit maar met de veel langere prijs durf ik dat risico wel aan. .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven