fysio

22-11-2017 14:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Twee jaar geleden ging ik voor het eerst naar de fysio voor mijn rug en mijn knie. Dit heb ik een half jaar gedaan tot het beter ging. Twee jaar later ben ik naar de huisarts gegaan en die zei je moet terug naar de fysio, dus dat deed ik. Ik heb een best wel goede band met mijn fysio, omdat hij veel van mijn thuissituatie weet, en we daar vaak tijdens de behandeling ook over hebben. Om een lang verhaal kort te maken.... Hij zei vorige keer tijdens de krachttraining voor mijn knieën wat loop je raar?. Ik zeg ik heb al twee weken heel erg veel last van mijn rug. Hij wou het losmaken, maar ik zei dat gaat vanzelf wel weer over. Na de behandeling zei hij als het volgende week nog steeds zo is moet ik er echt naar kijken.
Het is bijna de volgende keer. Ik doe sowieso een sportlegging aan, maar ik wil graag gewoon mijn shirt aanhouden, omdat ik mij gewoon niet op mijn gemak voel als ik alleen in mijn bh sta, ik dacht ik doe een sport-bh aan maar dan is mijn rug weer bedekt. Ik wil het liefst gewoon alles aanhouden, want het is echt ongemakkelijk (hij is namelijk niet de lelijkste dus dat helpt ook niet). Ik ben absoluut niet onzeker, maar wel als ik bijna helemaal naakt ben.

Iemand tips of ik dat gewoon moet zeggen of wat ik aan moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Mens doe niet zo moeilijk. Ik stond bij de fysio ook in mijn ondergoed. Zal hij wel vaker zien toch?
Echt, waar kun je je druk over maken?
Het belangrijkst is toch dat je zsm van je pijn af bent.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een ander fysio een vrouw of trek een hemdje aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tip: vraag aan de fysio of je een hemd aan mag houden. Dit kan niet bij alle problemen, maar soms wel. Hierbij kan je ook aangeven dat je je niet prettig voelt in alleen je BH.

Maar bedenk ook: de fysio is een professional, hij helpt je met een fysiek probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook last van mijn rug en nek maar ik mocht mijn shirt gewoon aanhouden
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Sport bh kan prima hoor, maar ik snap echt niet waar je je zo druk over maakt. Die jongen ziet de hele dag blote lichaamsdelen en ondergoed, dat is zijn baan.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Tja, die jongen kan nog zo professioneel zijn, maar als jij je om wat voor reden dan ook niet gemakkelijk voelt bij je fysiotherapeut dan gaat het niet werken.

Ofwel je geeft aan dat je je legging en hemdje wil aanhouden of je zoekt een vrouwelijke fysiotherapeut.

Ik ga zelf ook altijd naar een vrouw en ik voel me daar toch net iets prettiger bij. Maar bij mij gaan ze ook altijd in mijn liezen en billen porren, voor mijn nek zou het me niet uit maken.
Alle reacties Link kopieren
Een behandelaar kan helaas niet door een shirtje heen kijken. En vaak is het belangrijk om te zien hoe iets beweegt.

Je kan of vragen naar een andere therapeut. Of vragen of dat het goed is dat jij je shirtje aan kan houden, of deze maar kort uit te doen, alleen tijdens de analyse.

Zeker bij het eerste consult / tijdens een onderzoek, wil ik graag dat mensen tot hun ondergoed zijn uitgekleed. Een zorgprofessional is gewend om mensen in ondergoed te zien en hier correct mee om te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoe deed je dat dan toen je een half jaar lang behandeld werd voor je rug?
Waarom is het nu opeens wel een probleem?

Dit gaat niet over je fysio, dit gaat over wat zich in jouw hoofd afspeelt.
Alle reacties Link kopieren
Joh, een goede fysiotherapeut kan jouw spieren gewoon losmaken door de stof van een t-shirt heen.

Oh, en als het je rug en knie is, en met rug bedoel ik onderrug, niet op schouder hoogte, dan zal de oorzaak waarschijnlijk gewoon je bekken zijn, dus al die spieren die daar vandaan lopen (ook wel bilspieren genoemd).
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe naar de fysio meestal wel een boxer en topje aan. Als je het dan nog ongemakkelijk vindt zou ik een andere zoeken. Volgens mij is kleding aanhouden niet het verstandigste als je goed geholpen wilt worden. Hij kan niet door je kleren heen kijken.
Gelukkig hoef je niet naar de hekkenbodemfysio ;)
mijn ervaring is dat je het gewoon moet doen. Dan wordt het vanzelf gemakkelijker. De eerste keren vond ik het ook niets. Maar wat lost ontlopen van het probleem op? Dus gewoon met de billen bloot ;-)

Het is een professional. De hele dag door werkt hij met halfnaakte mensen.

Eerder is al gezegd dat het probleem bij jou ligt. En het probleem is niet dat je je uitkleden moet bij de fysio. Want dat is vrij normaal. Het probleem is dat jij je ongemakkelijk voelt. Ga daar eens wat dieper op in.
Ga hulp zoeken. Dit is niet normaal dat je je hier zo onzeker over voelt.

Een fysiotherapeut ziet niks anders dan de hele dag mensen in ondergoed, dik, dun, wit, bruin met en zonder rugpuisten. Zo moet je maar denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven