pole fitness

27-11-2017 11:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Zijn er hier meer dames die toevallig ook aan pole fitness doen? Dus zeg maar de acrobatische/niet erotische vorm van paaldansen? Ik ben nu een maandje bezig en ik vind het echt onwijs gaaf om te doen, en ik merk dat ik heel snel vooruit ga. Al zit ik wel helemaal vol met blauwe plekken en heb niet te zuinig spierpijn :P . Lijkt me tof om ervaringen/tips ed te delen!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons heet het geen Pole Fitness maar gewoon paaldans. De meer erotische vormen hebben weer andere namen.

En ik doe de verschillende vormen nu al weer 4 jaar :P
Ik heb 1 les gedaan en kon het helaas niet doorzetten vanwege rugklachten. Maar wat goed van jullie dat jullie het zolang kunnen, het is echt heel zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
28-11-2017 13:50
Bij ons heet het geen Pole Fitness maar gewoon paaldans. De meer erotische vormen hebben weer andere namen.

En ik doe de verschillende vormen nu al weer 4 jaar :P
Ow ja het heet ook vaak exotic of zo. Ik vind het supergaaf maar wat zit ik toch onder de blauwe plekken. Vooral op mijn knie heb ik een standaard zere plek van het klimmen. Ik kan dat nog niet heel gecontroleerd en klap vaak net te hard met mijn knie(of scheenbeen) tegen de paal.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
29-11-2017 23:09
Ik heb 1 les gedaan en kon het helaas niet doorzetten vanwege rugklachten. Maar wat goed van jullie dat jullie het zolang kunnen, het is echt heel zwaar.
Jammer! Zuur als je iets moet stoppen terwijl je het leuk vindt. Ik moest zelf stoppen met hardlopen omdat ik dat niet aankon met mijn knieën, toen ben ik bij polefitness terecht gekomen :) dus wie weet is er wel een andere sport die je leuk vindt en kunt doen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik herken die blauwe plekken wel ja :P
Moet zeggen dat het tegenwoordig wel minder is en het erg af hangt van welke nieuwe move we leren. Maar ik vraag me soms nog wel eens af waarom ik me ergens beurs voel om me vervolgens te realiseren dat dat van een bepaalde move moet zijn.
Ik wil nog wel eens mijn kniebeschermers vergeten en dan is floor work ineens een stuk minder leuk kan ik je vertellen.

Maar ik heb afgelopen weekend weer een paar dansschoenen aan mijn collectie toegevoegd en met een beetje geluk komt er binnenkort ook een nieuw sportbroekje bij (dure hobby ;-D )
Alle reacties Link kopieren
Ow ja die schoenen zijn niet goedkoop volgens mij! Ik vind dat toch altijd knap, ik vind het al heel wat als ik met mijn blote voeten in de paal omhoog kan komen. Laat staan met die enorme hakken eronder! Lijkt me wel gaaf om dat eens te proberen.

Waar koop je die broekjes enzo eigenlijk? Ik heb wel een kort sportbroekje, waarvan ik de pijpjes oprol maar echt comfortabel zit dat ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Prijs van schoenen valt wel mee (voor €65,- heb je al aardig keus, zeker als er Sale is).
"Gewone" sportkleding haal ik vaak bij Forever21. Die hebben een ruime keus in (korte) sportbroekjes en topjes.
Verder koop ik ook graag "paaldans" of Yoga kleding, die zijn vaak net wat beter van model en meer keus in kleurtjes en printjes. Een beetje rondgooglen geeft al aardig wat merken zoals Cleo the Hurricane (daar komen bij mij de meeste spullen vandaan), Bad Kitty, RAD, Mika Yoga wear, Rarr, Dragon Fly, Wink, Pole Candy, FlexMonkey, Vekker LA... en wederverkopers als Polejunkie, Pole Emporium...

Het liefst bestel ik via de Studio. Dan geef je door wat je wil hebben en kijken zij of dat er is en bestellen dan ineens een hele berg voor iedereen die iets wil.
Ook is er vaak wel spul op voorraad en kun je rechtstreeks bij de studio kopen, zoals mijn laatste paar schoenen.

Voor de gewone lessen ga ik ook het liefst op blote voeten. Geeft mij toch meer gevoel met de paal.
Voor de meer exotische lessen zijn de hakken wel erg leuk omdat het een heel ander gevoel geeft en je meer trucjes kan uithalen bij je floorwork. En het ziet er gewoon leuk uit want je benen lijken ineens een stuk langer. De toegepaste technieken zijn dan vaak ook wat eenvoudiger.
Alle reacties Link kopieren
Aah wow wat een tips dankjewel!! Waar les jij eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
In de Hoofdstad. Maar daar zitten verschillende studio's dus dat zegt nog niet zo veel :P
Maar anders wordt het wel heel specifiek (dan moet je maar een PB sturen als je het per se wil weten)
Alle reacties Link kopieren
Aah oké! Ik dans zelf in een andere stad. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden een demonstratie paaldansen gezien en sinds die tijd kriebelt het behoorlijk om het ook eens te proberen. Helaas was er geen paaldansstudio in mijn toenmalige woonomgeving, en heb ik deze buurt nooit meer gekeken omdat ik verwacht dat paaldansen door een aantal lichamelijke klachten geen optie is. Maar nu ik dit topic lees ga ik het in de toekomst misschien toch eens proberen.

Hoe hebben jullie het beginnen met paaldansen ervaren? Is het een beetje te doen? En moet je echt met de groep mee doen, of is iedereen op zijn eigen niveau aan het trainen?
Alle reacties Link kopieren
Ow ik doe het ook nog niet zo lang hoor! Bij ons is het zo dat je in de beginnersgroep begint, dat zo'n week van 8-12 doet en dan doorstroomt naar de 'tweede beginners groep'. Je bent dus echt puur en alleen bezig met de basis dan, iedereen is vaak zelfs helemaal nieuw. Soms zitten er mensen tussen die al wat lessen meer hebben gehad, of het vroeger hebben gedaan, maar bij ons is de sfeer goed waarin iedereen elkaar ook aanmoedigt en helpt. Als je dan eindelijk omhoog kunt klimmen krijg je een applaus van de andere dames ;) Dus dat is heel leuk vind ik juist! Doe anders een keer een proeflesje, dan weet je meteen of je het leuk vindt!
Alle reacties Link kopieren
konijntje123 schreef:
30-11-2017 16:04
Ow ja die schoenen zijn niet goedkoop volgens mij! Ik vind dat toch altijd knap, ik vind het al heel wat als ik met mijn blote voeten in de paal omhoog kan komen. Laat staan met die enorme hakken eronder! Lijkt me wel gaaf om dat eens te proberen.

Waar koop je die broekjes enzo eigenlijk? Ik heb wel een kort sportbroekje, waarvan ik de pijpjes oprol maar echt comfortabel zit dat ook niet echt.
je moet ook helemaal niet afzetten met je voeten maar emt kracht omhoog komen haha

broekjes: 6 euro decathlon dansshort modern.
Alle reacties Link kopieren
konijntje123 schreef:
03-12-2017 18:01
Doe anders een keer een proeflesje, dan weet je meteen of je het leuk vindt!
Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Leuk dat je zo enthousiast bent! Ik krijg er helemaal zin in als ik dit zo lees.
Ik heb gisteren al wat rondgekeken, en zo te zien heb ik weer een woonplaats uitgezocht waar niet gepaaldanst wordt. In de omgeving heb ik al wel twee studio's gevonden. Binnenkort inderdaad maar eens een proefles afspreken. Hopelijk kan ik over een tijdje fanatiek meeschrijven in dit topic :-).
Alle reacties Link kopieren
Saval, toen ik begon zat iedereen op hetzelfde niveau dus werd er gewoon klassikaal les gegeven. Ondertussen zijn die groepen helemaal uit elkaar gevallen en zitten er vaak meerdere niveaus in één lesuur. Dan wordt er, afhankelijk van wat de les precies is, gewoon rekening gehouden met ieders niveau. Dus dan kun je rustig hebben dat verschillende mensen verschillende technieken aan het oefenen zijn.

Vaak worden er ook verschillende variaties op een techniek gegeven die in moeilijkheidsgraad verschillen. En kun je ook "verzoeknummers" indienen als je graag een bepaalde techniek wil herhalen of wil leren (daarbij wordt wel gekeken of het verantwoord is om een bepaalde techniek al aan te leren. Je hebt wel eerst een bepaalde basis nodig).

En soms doen we gewoon een lesje "herhaling basistechnieken". Dat is wel eens lekker om je helemaal te focussen op moves die je wel al kan, maar die je best kan optimaliseren, verfraaien etc. Of eens alles aan je minder sterke arm, dus ineens alles op links doen. Dat valt best tegen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Biebeltje. Leuk om te lezen hoe de lessen er bij jou aan toe gaan. Ik kan mij voorstellen dat het lastig is om alles ineens andersom te doen. Goede oefening!
Fijn dat er bij jouw lessen zoveel afwisseling is en dat iedereen op eigen niveau mee kan doen. Ik vrees dat ik wat minder handig ben dan de gemiddelde beginnende paaldanser, dus ik vind het een hele opluchting als ik de rest van de groep niet tegenhoudt als ik wat langzamer ben.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk ik ben nu ook een maandje bezig! Vandaag begin ik aan mijn tweede maand. Bij ons zitten alle niveaus in 1 groep en iedereen krijgt les op zijn of haar niveau. Ik vind dat heerlijk want het motiveert me extra als ik hele goede mensen onmogelijke dingen zie doen.

ik zit idd ook onder de blauwe plekken, maar het wordt wel al minder. Ik merk dat ik van nature goed ben in draaien, het klemmen en kracht dingen vind ik nog wat enger.

Vorige week een keertje de handspring mogen proberen. Dat vind ik nog echt heel eng, dus ik houd het nog even bij moeilijkere versies van de cliffhanger/gemini.

Ik ben wel benieuwd wat je in een beginnersles leert, wanneer er echt een programma is Konijntje.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 04-12-2017 19:48
Reden: trollen
99.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@babygroot, wow dan leren jullie echt al best wel heftige dingen, als je pas een maandje bezig bent. Wel knap hoor! Maar hoe vaak les je dan, 1x per week of vaker?

Wij zijn de eerste 8 lessen echt bezig met typische basisdingen, basisdraaien, klimmen, zitten. Als je dat goed kunt mag je door, ik denk ook idd met het oog op veiligheid. Maar ik vind het helemaal prima op deze manier hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik les 2x per week. Een van de lessen is meer een beginnersles waar ik me focus op basis dingen zoals een helicopter, chair en hoe je van 1 draai naar een andere gaat. Bij de andere les dagen ze me echt uit om tot het uiterste te gaan. Ik vind die combinatie heel fijn.

Maar gewoon eerst de basis is zeker goed. Ik merk namelijk dat ik zitten probeer over te slaan omdat ik het verschrikkelijk vind haha.
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
04-12-2017 22:13
Ik les 2x per week. Een van de lessen is meer een beginnersles waar ik me focus op basis dingen zoals een helicopter, chair en hoe je van 1 draai naar een andere gaat. Bij de andere les dagen ze me echt uit om tot het uiterste te gaan. Ik vind die combinatie heel fijn.

Maar gewoon eerst de basis is zeker goed. Ik merk namelijk dat ik zitten probeer over te slaan omdat ik het verschrikkelijk vind haha.
Ah op die manier! Haha zitten vond ik eerst ook een verschrikking, maar na een paar lessen dat gedaan te hebben, heb ik er geen pijn of moeite meer mee :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven