Sporten

05-12-2017 08:49 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand deze kan beantwoorden.

Ik ga naar een nieuwe sportschool en dan krijg ik een intake en een fysiek onderzoek. En aan de hand daarvan wordt er een trainingschema gemaakt.

Nu is mijn vraag wat houdt een fysiek ondezoek in en wie voert het uit. Een fysio of een sport instrecteur?

Thanks alvast,
anoniem_360084 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 15:06
Reden: Had iets verkeerd geschreven
0.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hangt van de sportschool af, dus vraag het daar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Intake
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kan beide

Om een trainingsschema of advies te geven, moet je toch weten wat het uitgangspunt is.

Heb je blessures, of oud blessures. Kan je bepaalde bewegingen of oefeningen niet. Wat is je conditie, Wat is je balans.

Soms wordt er ook bloeddruk, gewicht, vetpercentages gemeten. Zodat je iets hebt wat je over een paar maanden ook weer kunt meten om te zien of dat de trainingen effect hebben gehad.

Een goede trainer kan dit vaak beter dan een fysiotherapeut die niet uit school komt. belangrijk is dat het iemand is die gewend is om dit te doen en om trainingsschema's te maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Intake en instructeur.

Dat verschilt per sportschool, dus gewoon daar even vragen. Maar zo'n onderzoek zal weinig voorstellen. Waarschijnlijk op de weegschaal en meten plus een fietstest met hartslagmeter.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn sportschool wordt dit gedaan door de instructeurs. Ik werd gemeten en ik moest op zo’n weegschaal staan die naast je gewicht ook je vetpercentage BMI enz meet. Daarna werd aan de hand van mijn doelen een schema gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij door een fysio (meten gewicht, vet, suiker, cholesterol via prikje in de vinger, krachttest (drukken met benen en armen) en conditietest met een masker op de fiets maar ik heb uiteindelijk voor een PT gekozen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven