Thuis bewegen, tips gezocht

09-12-2017 19:57 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben jullie tips voor mij.
Ik heb een evenwichtsstoornis. Hierdoor heb ik moeite met bewegen. In het verleden heb ik bij fysio gesport. Daar vond ik niets aan. Heb ook zumba en nog wat andere dingen geprobeerd. Zumba kon ik niet bijhouden.
Nu wil ik iets thuis gaan doen. Alleen ik weet niet wat. Wil iets wat niet te moeilijk is. Wil gewoon weet fitter worden.
Hebben jullie ideeën wat ik thuis kan doen?
Hardlopen! Moet je alleen wel je huis voor uit, tenzij je een loopband hebt. :proud:
Hometrainer kopen (Check Marktplaats!) en fietsen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem is wat meer van luxe aard, ik heb geen zin om de deur uit te gaan, dus ik lees even mee of er een gouden tip tussen staat.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen word mij altijd afgeraden. Ook omdat ik zwakke enkels heb. Al lijkt mij dat wel leuk. Gewoon lopen vind ik dan weer niets...

Een hometrainer is misschien ook wel een goed idee
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier in huis een hometrainer staan en die wordt goed gebruikt. TV er bij en het is goed te doen.
Ik vind de app Bodyweight van Mark Lauren erg goed. Het zijn krachtoefeningen die je thuis kunt doen. Er zijn verschillende niveau's die je gedurende 10 weken kunt volgen. Ik gebruik dit al jaren en ben er een stuk sterker door geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit te simpel is, maar omdat je het over evenwicht hebt, moest ik aan de folder op deze website denken: https://www.kbo-pcob.nl/speerpunten/veiligheid/
En dan bij folders de 5de groene knop; de valpreventieflyer. Heel erg gericht op mensen voor wie evenwicht lastig is.
Alle reacties Link kopieren
Een hometrainer, en dan zo'n fietsgeval zal wel het handigste zijn. Hardlopen juist niet; men kan al gewoon wandelend lelijk vallen, laat staan rennend.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Fitnessblender punt com

Echt een aanrader! Je kunt je niveau helemaal zelf bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Vind het fijn dat jullie meedenken.
Heb ook al lessen pilates/yoga gevolg.
Dat vond ik ook erg moeilijk. Toch lijkt mij zo iets ook wel leuk. Maar wil niet weer op les. Wil dit keer iets in mijn eigen tempo doen.
Nederland In Beweging? Kun je terugkijken via uitzending gemist.
Alle reacties Link kopieren
Rosa-Roodhart schreef:
09-12-2017 22:55
Vind het fijn dat jullie meedenken.
Heb ook al lessen pilates/yoga gevolg.
Dat vond ik ook erg moeilijk. Toch lijkt mij zo iets ook wel leuk. Maar wil niet weer op les. Wil dit keer iets in mijn eigen tempo doen.
Dan moet je zeker bij fitnessblender kijken, ze hebben ook 'lessen' met pilates en yoga.
Stevig wandelen. Haal je gelijk nog 'n frisse neus in de natuur ook.
Alle reacties Link kopieren
Vaak hurken en weer opstaan. Hoe meer je dat doet hoe steviger benen je krijgt. Heb je hier nooit problemen mee dan neem je iets zwaars in je handen tijdens het hurken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kettle bell, of is dat te zwaar?
Alle reacties Link kopieren
ik doe alles met Youtube. Als je van yoga en pilates houdt, dan kun je eens kijken naar de filmpjes van 'Yoga met Adrienne'. Op het gebied van Pilates heb je natuurlijk 'Blogilates.' Zelf zoek ik altijd op 'Winsor Pilates; Pilates lessen die worden gegeven door Mari Winsor.
Verder hou ik van indoor wandelen met Jessica Smith en Leslie Sansone (ook op Youtube).
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een fan van Fitnessblender. Ontzettend veel keuze.
Life is short. Eat dessert first.
Ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
elke dag een flink eind wandelen? 5 km per dag is echt prima
Ik doe altijd de Claudia Schiffer workout of zoals al eerder genoemd Winsor pilates (verkrijgbaar op dvd of youtube). Weet echter niet of alle oefeningen geschikt zijn voor jou vanwege je evenwichtsstoornis.
Roeitrainer.

Traint zowat alle spiergroepen, niet extreem belastend voor pezen en gewrichten, en je zit dus heb je weinig last van evenwichtsstoornissen.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van de Wii?
Dan kun je Wii Fit kopen met de balance board.
Je hebt ook Zumba "spelletjes" ervoor.

Of kijk even bij youtube voor tae bo.
Is wel wat intensief, maar daarna ben je zeker tevreden met het resultaat :)
Alle reacties Link kopieren
Vanavond even alles googlen/YouTube wat jullie allemaal genoemd hebben
Alle reacties Link kopieren
YouTube: Ali Kamenova. Pittige yogales :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven