Trailrunning

26-12-2017 21:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Doet iemand hier aan trail running? Ik vind hardlopen erg leuk en wil van het voorjaar lekker naar buiten (ipv de loopband op de sportschool). Ben nu bezig m’n conditie weer op te bouwen en langere stukken aan een te lopen om het weer op een niveau te krijgen zodat ik in ieder geval 5 in een keer kan lopen zonder pauze. Kun je in Nederland goed aan trailrunning doen? Rondje door de wijk spreekt me niet zo aan. Hoop dat er hier mensen zijn met ervaring :) alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe aan hardlopen en train een groot gedeelte van de km's in het bos. Tien jaar terug noemde ze dat een training in het bos. Nu is het ineens trailrunning. Overigens vind ik het ontzettend leuk trainen en wedstrijd lopen in de natuur. Loop regelmatig trailwedstrijden in de Ardennen en in de Eifel maar ook in Nederland. En ook in Nederland heb je ook best uitdagende trails. Ook ga ik regelmatig met een aantal andere trail liefhebbers een lang weekend naar de Ardennen of de Eifel om te lopen.
In jan een trail wedstrijd van 30km gepland staan in limburg en in maart een een trail van 75km gepland op de sallandse heuvelrug. Verder doe ik overigens ook gewoon wegwedstrijden.
Gewoon je trainingsopbouw ook deels op onverhard terrein doen dan komt het trailrunnen vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Facebook bij trails. Staan leuke trails en oefen rondjes bij. Hier ook een enthousiasteling
Waarom train je nu niet gewoon buiten? Lekker in de frisse lucht ipv op een loopband. En als je eens gek wil doen kies je een onverhard pad ipv asfalt of fietspad. Je kan er een leuk naampje aan geven maar trailrunning is gewoon hardlopen op onverharde ondergrond in Nederland aangezien we niet echt veel hoogteverschil hebben hier.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
26-12-2017 21:34
Waarom train je nu niet gewoon buiten? Lekker in de frisse lucht ipv op een loopband. En als je eens gek wil doen kies je een onverhard pad ipv asfalt of fietspad. Je kan er een leuk naampje aan geven maar trailrunning is gewoon hardlopen op onverharde ondergrond in Nederland aangezien we niet echt veel hoogteverschil hebben hier.
Voor mij is het allemaal gewoon hardlopen. Maar je hebt ook in Nederland best pittige trails hoor. Ook met behoorlijk wat hoogtemeters. aar het pittige hoeft ook niet altijd in enkel de hoogtemeters zitten. Wat denk je van km's lang door het losse duinzand of km's over/door modderige paden. Maar inderdaad als ik echte uitdaging wil ga ik wel liever naar de Ardennen of de Eifel.
baukje schreef:
26-12-2017 21:51
Voor mij is het allemaal gewoon hardlopen. Maar je hebt ook in Nederland best pittige trails hoor. Ook met behoorlijk wat hoogtemeters. aar het pittige hoeft ook niet altijd in enkel de hoogtemeters zitten. Wat denk je van km's lang door het losse duinzand of km's over/door modderige paden. Maar inderdaad als ik echte uitdaging wil ga ik wel liever naar de Ardennen of de Eifel.
Ik zeg ook niet dat t niet zwaar is ;) maar ik begrijp gewoon niet waarom je in de winter niet gewoon buiten gaat hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat begrijp ik inderdaad ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik nu niet buiten ren is omdat ik merk dat ik te veel afkoel in de korte pauze die ik neem tussen het rennen door. Heb het een paar keer geprobeerd maar kreeg last van Mn bovenbenen. Ik weet niet of het door de kou komt maar in de sportschool heb ik er geen last van.

Ik vind het leuk om te lezen dat een aantal van jullie aan 'trail running' doen en zal zeker op Facebook kijken. Vind ik het als ik gewoon op 'trails' zoek? Ik woon in het hoge noorden dus de Ardennen is helaas wel heel ver weg. Hoop dat ik iets in de buurt kan vinden.

Gebruiken jullie andere kleding/schoenen/accessoires voor hardlopen op een trail?
Kate670 schreef:
26-12-2017 22:29
Waarom ik nu niet buiten ren is omdat ik merk dat ik te veel afkoel in de korte pauze die ik neem tussen het rennen door. Heb het een paar keer geprobeerd maar kreeg last van Mn bovenbenen. Ik weet niet of het door de kou komt maar in de sportschool heb ik er geen last van.

Ik vind het leuk om te lezen dat een aantal van jullie aan 'trail running' doen en zal zeker op Facebook kijken. Vind ik het als ik gewoon op 'trails' zoek? Ik woon in het hoge noorden dus de Ardennen is helaas wel heel ver weg. Hoop dat ik iets in de buurt kan vinden.

Gebruiken jullie andere kleding/schoenen/accessoires voor hardlopen op een trail?
Tenzij je 5 minuten gaat wandelen tussendoor koelt je lichaam echt niet zo hard af dat je er last van krijgt.
Hardlopen is vooral een kwestie van doorzetten, ook als iets niet zo lekker voelt. Je benen vallen echt niet spontaan van je lijf af en je krijgt er niks van als iets niet zo lekker voelt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel speciale trailschoenen met extra profiel. Maar de meeste trails kun je pirma op gewone loopschoenen lopen. Bij droog weer een weinig modder en relatief weinig stukken duinzand en afdalingen kies ik vaak bewust voor mijn gewone loopschoenen
Kleding is verder hetzelfde dan op de weg. Voor de trails heb ik wel een racevest voor drinken en eventueel nog wat andere spullen mee te nemen. Bi een wegwedstrijd heb je iedere 5km meestal een drankpost Bij trails zit er vaak 20km tussen de verzorgingsposten dus moet je je drinken zelf meenemen.

Voor een trail kalender kun je kijken op https://www.mudsweattrails.nl/trailkalender/ maar de afstanden beginnen meestal pas vanaf een 16-20km In nederland heb je tegenwoordig vaak wel een kortere trailafstand. Maar je kunt natuurlijk ook voor de crossen gaan. Die zijn nog korter, maar ook onverhard over een uitdagend terrein.
Ja ik! Wij lopen graag trails. Heerlijke vrijetijdsbesteding. We wonen in het Noorden dus lopen veel op de eilanden. De organisatie runforestrun organiseert maandelijks leuke lopen waar we graag bij zijn. Straks in januari Appelscha, 15 km. Schijnt een behoorlijke uidaging te zijn dus ik ben benieuwd!
Afgelopen zaterdag een trailloopje in de buurt gedaan waarbij we voor het eerst tot kruishoogte door het water en kniediep in de modder liepen. Ook een ervaring! Vroeg me daarna wel af waarom ik dit in godsnaam deed, er geld voor betaalde en het ook nog leuk vond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven