Wie heeft er ook een paard?

29-12-2017 16:59 270 berichten
Ik vroeg me af of er meer forummers zijn met paarden? En zo ja of het leuk zou zijn om hier te schrijven.

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger 4 paarden op een groot stuk land achter onze boerderij. Maar paardrijden heb ik nooit gedaan. Ik vind dat een paard niet bedoeld is om op te gaan zitten, vind dat dierenmishandeling. Maar vond het verzorgen altijd wel leuk om te doen.
Hallo nadiah, mijn paarden vinden rijden ook mishandeling :rolling: ze staan liever in de wei
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
29-12-2017 17:16
Hallo nadiah, mijn paarden vinden rijden ook mishandeling :rolling: ze staan liever in de wei
Die van ons stonden niet altijd in de wei, wij lieten ze vaak uit in het bos. Lekker een eind lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op dit moment 14 paarden aan huis staan. Fokkerij is onze hobby, maar we verkopen ook wel eens wat want anders krijgen we er steeds meer.
Voor aankomend jaar verwachten we slechts 1 veulentje en dit jaar heb ik er een paar verkocht (en eentje helaas dood). Dus we zijn een beetje aan het minderen, want vorig jaar hadden we er bijna 20.

We hebben 3 pensionado's (die mogen blijven tot hun dood), nu nog maar één fokmerrie (de andere is onlangs verkocht), 1 wedstrijdpaard en de rest zijn jonge paarden (tot 3 jaar).

Met één paard rijd ik fanatiek in de wedstrijden. Ivm tijd train ik maar één paard fanatiek. Dit is een 5 jarige zwarte ruin, hij gaat over 2 weken voor het eerst mee op wedstrijd.

We hebben KWPN dressuur paarden (op dit moment oa Charmeur, Eyecatcher, San Remo, Uphill, Desperado, Lord Leatherdale).
Alle reacties Link kopieren
Leonie1983 schreef:
29-12-2017 17:46
Wij hebben op dit moment 14 paarden aan huis staan. Fokkerij is onze hobby, maar we verkopen ook wel eens wat want anders krijgen we er steeds meer.
Voor aankomend jaar verwachten we slechts 1 veulentje en dit jaar heb ik er een paar verkocht (en eentje helaas dood). Dus we zijn een beetje aan het minderen, want vorig jaar hadden we er bijna 20.

We hebben 3 pensionado's (die mogen blijven tot hun dood), nu nog maar één fokmerrie (de andere is onlangs verkocht), 1 wedstrijdpaard en de rest zijn jonge paarden (tot 3 jaar).

Met één paard rijd ik fanatiek in de wedstrijden. Ivm tijd train ik maar één paard fanatiek. Dit is een 5 jarige zwarte ruin, hij gaat over 2 weken voor het eerst mee op wedstrijd.

We hebben KWPN dressuur paarden (op dit moment oa Charmeur, Eyecatcher, San Remo, Uphill, Desperado, Lord Leatherdale).
Zielig voor een paard. Een paard is geen stoel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een paard, eigenlijk was ze voor ons beide bedoeld, maar ik heb er geen klik mee qua rijden. Wel vind ik het heerlijk om met haar te tutten en indien nodig laat ik haar ook lopen.

Zelf wel altijd gereden en paarden gehad.
Such a beautiful place to be with Friends.
Nadiaah79 schreef:
29-12-2017 17:23
Die van ons stonden niet altijd in de wei, wij lieten ze vaak uit in het bos. Lekker een eind lopen.
Een paard is toch geen hond?
Hoi,

Ik meld me. :)
Ik deel de zorg voor ons paard (15-jarige KWPN ruin) met mijn zusje en een bijrijder (2x per week).
Sinds een half jaar heeft hij erg last van artrose in zijn achterbenen, dus alleen nog rustig bakwerk en buitenritjes nu. Vindt ie prima. :D
Alle reacties Link kopieren
save a horse, ride a cowboy
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen eigen paard meer, maar rijd op de Engelse volbloed van een vriendin. Ex-renpaard , springt (met haar) 1.20 en ik rij alleen dressuur met hem. Ik merk wel dat ik de handigheid en het totaal gebrek aan angst wat ik als kind had kwijt ben, maar het blijft een heerlijke bezigheid!
Alle reacties Link kopieren
Een paard hoort op de prairie in een kudde.

Ik heb een paard nooit erg snugger gevonden dat hij zich zo laat misbruiken.
Maar ja goed; hij kan ook niet veel anders. Staken helpt vermoedelijk niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Janis_Ian schreef:
29-12-2017 18:39
Geen eigen paard meer, maar rijd op de Engelse volbloed van een vriendin. Ex-renpaard , springt (met haar) 1.20 en ik rij alleen dressuur met hem. Ik merk wel dat ik de handigheid en het totaal gebrek aan angst wat ik als kind had kwijt ben, maar het blijft een heerlijke bezigheid!
Heel herkenbaar, paard van mijn dochter is een draak zo nu en dan en anders als vroeger, kan ik hierdoor niet genieten, maar ben ik bang om te vallen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij! Na tien jaar er tussenuit geweest te zijn dit jaar weer een paard aangeschaft. Over drie weken heb ik mijn eerste wedstrijd. Wat voor paard rijd jij?
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
29-12-2017 17:48
Zielig voor een paard. Een paard is geen stoel.
En een varken is er niet om in een klein hokje gestopt te worden zonder bewegingsruimte. En een goudvis is er niet om in een kom gestopt te worden. Het zijn geen gebruiksvoorwerpen. En een hond is er niet om als huisdier gehouden te worden. Etc.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
CleopatraVII schreef:
29-12-2017 20:17
En een varken is er niet om in een klein hokje gestopt te worden zonder bewegingsruimte. En een goudvis is er niet om in een kom gestopt te worden. Het zijn geen gebruiksvoorwerpen. En een hond is er niet om als huisdier gehouden te worden. Etc.
He ja, laten we het daar allemaal over hebben :yes:
nohr schreef:
29-12-2017 20:06
Ik meld mij! Na tien jaar er tussenuit geweest te zijn dit jaar weer een paard aangeschaft. Over drie weken heb ik mijn eerste wedstrijd. Wat voor paard rijd jij?
Ik heb twee beesten:

Ze leiden hier een luizenleven op ons eigen erf. Sinds geboorte zoon niet meer gereden, beesten hebben vakantie gehad. Nu gen ik die halve wilden weer handtam aan het maken. Bij die cob is dat lastig, want daar kan ik weer opnieuw mee beginnen. Hij was nog niet echt super doorgereden. Ben weer aan het oefenen met halster aandoen grondwerk etc.
anoniem_336977 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 21:47
9.15% gewijzigd
LoveDobby schreef:
29-12-2017 20:05
Heel herkenbaar, paard van mijn dochter is een draak zo nu en dan en anders als vroeger, kan ik hierdoor niet genieten, maar ben ik bang om te vallen.
Dit heb ik ook, ben veel voorzichtiger dan vroeger!
Kater en ik hebben een paard dat met pensioen is. Ze is bijna 25, wordt niet meer gereden, maar staat lekker de hele dag te eten in het gezelschap van twee leuke bejaarde ruinen. Vroeger hadden we nog een paard erbij, dus ik heb 8 jaar mogen genieten van lange buitenritten samen met Kater. Ik heb me altijd gerealiseerd hoeveel geluk ik daarmee had.

Momenteel rijd ik twee keer per week een halfuurtje op een manegepaard. Een leukerdje, heel gevoelig aan de hulpen maar ook ondeugend. Ik heb het weleens met hem aan de stok als hij direct na aangalopperen overspringt naar de verkeerde galop en ik hem met een kriebeltje duidelijk maak dat dat niet de bedoeling is. Meestal is het na een paar hupsjes opgelost of hij doet het gewoon niet, maar soms wordt het bokken. En dan ga ik de strijd wel aan. Gek genoeg ben ik niet bang om te vallen, ook al sta ik strak van de medicijnen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja het is wat, het ouder worden.... Ik heb een springgefokt paard gekocht, jong maar wel aangereden. Vroeg degene waarvan ik hem had gekocht of ik ook nog even wilde springen. Tuurlijk wilde ik dat anders koop je tenslotte geen springpaard. Klein detail, ik had dus al tien jaar niet gesprongen. Hart in mijn keel, maar wel blijven zitten :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Had drie IJslanders, nu nog maar één. Deze is helaas, sinds gisteren flink gewond geraakt aan zijn achter been. :-(
retrostar schreef:
29-12-2017 19:53
Een paard hoort op de prairie in een kudde.

Ik heb een paard nooit erg snugger gevonden dat hij zich zo laat misbruiken.
Maar ja goed; hij kan ook niet veel anders. Staken helpt vermoedelijk niet.
De mens is pas sneu, die zit vanaf z'n 4e tot z'n bijna 70e 5 dagen per week in detentie.
Dan heeft 'n gemiddeld paard het heus zo slecht nog niet, die hoeven doorgaans minder uur per week te werken.
Ik heb van mijn 17e tot mijn 30e een eigen paard gehad. Veel gesprongen (Z) en buiten gereden. M2 dressuur, maar vond daar eigenlijk niet veel aan. Tis meer dat je je paard onder controle en soepel hebt om 'm lekker wendbaar te krijgen voor 't parcours.

Heb zowel in Australie als in Montana een aantal dagen op ranches doorgebracht en het veedrijven vond ik eigenlijk wel een van de leukste vormen van paardrijden.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
29-12-2017 19:53
Een paard hoort op de prairie in een kudde.

Ik heb een paard nooit erg snugger gevonden dat hij zich zo laat misbruiken.
Maar ja goed; hij kan ook niet veel anders. Staken helpt vermoedelijk niet.
Misschien omdat het voor een paard zelf niet als misbruiken voelt.
retrostar schreef:
29-12-2017 19:53
Een paard hoort op de prairie in een kudde.

Ik heb een paard nooit erg snugger gevonden dat hij zich zo laat misbruiken.
Maar ja goed; hij kan ook niet veel anders. Staken helpt vermoedelijk niet.
Een mens moet toch ook werken voor de kost, dus waarom zou een paard niet een paar uur per week wat werk mogen verrichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven