Yoga met je voeten op de grond in Amsterdam

03-01-2018 08:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje yoga voor sporters gedaan en dat vond ik heel prettig: stretchen en ontspannen in een erg vriendelijke omteving.
Daar kan ik niet meer terecht, dus ik zoek iets soortgelijks, in Amsterdam (centrum of westkant).

Maar dan dus yoga zonder (en ik hoop dat ik hier niemand mee beledig, want dat is niet mijn bedoeling) zweverigheid: zonder chakra’s, energiebanen, wierook en chanten.

Wie weet een fijne school of docent?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor power yoga. Ik geef dit zelf op een sportschool en het is (bij mij iig) totaal niet zweverig. Je kan ook lessen zoals ClubYoga of Body Balance proberen.
Delight Yoga in Amsterdam is heel erg goed en je hebt een ruime keuze aan docenten. Dus er zit er altijd wel een bij die je past. Doe eens vinyasa bij iemand als Adela Serrano of Chantal Soeters dan heb je geen tijd om te na te denken over chakra's door het zweet in je ogen. Adela is heel goed onderlegd in anatomie en kan de technische kant van yoga heel goed en helder uitleggen. Skadi van Paasschen vind ik ook een heel fijne docente.

Delight heeft altijd een introductieaanbieding met 10 lessen voor 50€, kan je rustig wat uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt allebei leuk - ondanks dat ik niet per se op zoek ben naar zweet en vermoeidheid, ik sport voldoende. Ik wil juist iets ter stretch en ontspanning voor ernaast.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Critical alignment yoga is een hele down to earth vorm van yoga, waar het gaat om het opheffen van fysieke blokkades. Houdingen worden wat langer aangehouden waardoor je de tijd krijgt om te ontspannen in de houding en je lichaam goed te leren kennen. Gert van leeuwen is de oprichter en zit in Amsterdam. Maar in Amsterdam zijn er inmiddels meer studio's waar critical alignment yoga wordt gegeven.

Verder ligt het ook erg aan de docent of het zweverig wordt gegeven;) maar een critical alignment docent zal het niet snel over chakras hebben.
Kijk ook eens of er ergens Do-In wordt gegeven.
Dat bevalt mij erg goed en is precies wat je zoekt: stretching en ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je meer zelf verschillende docenten moet ondervinden. Op de yogaschool waar ik heen (in Oost) ga zijn zowel 'down to earth' docenten als de meer 'zweverige'. Ik kan dus kiezen wat ik wil. Overigens gaan de verhalen over energiebanen langs mij heen, soms hebben die docenten juist wel goede oefeniningen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven