Ervaringen shakes en repen.

15-01-2018 22:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met eiwitrepen en eiwitshakes of pre-workout shakes?
Ik gebruik dit zelf niet maar stel deze vraag uit interesse ernaar!
Ik vind het niks.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb je niet nodig. Een gebalanceerd voedingspatroon bevat voldoende eiwitten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zit vaak veel suiker in. Check dat eerst
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaringen is dat het super nasty en duur is. En op zich ook wel redelijk overbodig als je voldoende en gevarieerd eet. Als je veel sport is het wel lastig om aan je eiwitten te komen. Maar persoonlijk probeer ik dan toch eerder gewoon kwark te eten of iets anders wat veel eiwitten bevat.
Vult voor geen meter vaak. Ik heb wel eens zo'n reep op omdat ik het lekker vond maar het is zeker niet ter vervanging van. Maar ik drink dan ook wel eens drink ontbijt bij mijn ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
Is vaak gewoon een suikerdrankje. Je kan beter eiwitrijk voedsel eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik eiwitshakes van Orangefit, omdat ik anders simpelweg de hele dag op moet letten dat ik voldoende eiwitten eet. Nou doe ik wel 4x per week aan crossfit, wil gespierder worden en eet vegetarisch/steeds meer veganistisch. Doe je dat allemaal niet dan zou ik ver weg blijven van eiwitshakes oid. Een gezond voedingspatroon levert makkelijk 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht op (alleen bij veganistisch eten is het handig om wel alert te blijven). Pas wanneer je ivm trainingsdoelen minimaal 1,5 gram per kilo nodig hebt wordt het ingewikkeld. Lekker vind ik eiwitshakes overigens niet, maar dat is het doel ook niet.

Pre workout eet ik zo minimaal mogelijk en zeker geen eiwitten (lijkt me alleen maar lastiger trainen). Qua koolhydraten voldoet een koekje oid net zo goed als een dure reep en dat is meestal veel lekkerder. Voor duursport heb je meer nodig, maar de eerste twee uur lijkt me dat niet het geval. In de sportschool zag ik regelmatig vrouwen met overgewicht die willen afvallen en tijdens het sporten sportdrankjes dronken en voor-/ achteraf allerlei repen etc. eten. Vervolgens verbaasd zijn dat ze niet afvallen... Ze eten/drinken veel meer dan ze verbranden.
Alle reacties Link kopieren
Repen smaken meestal voor geen meter en ik heb al veel soorten geprobeerd. Aan het eiwit zit een bepaalde textuur en smaak die moeilijk te verdoezelen is.
In sommige repen zitten net zo veel calorieën en suikers als in een Snickers!

Je kut beter probeeen om je eiwitten uit echt eten te halen. Is gezonder, goedkoper en vaak minder calorieën.

Mocht je toch eiwit te kort komen/extra nodig hebben, dan zijn shakes de beste optie. Kijk rond, let goed op de hoeveelheid suiker, cholesterol, calorieën en eiwitten per portie.
Koop ze in een winkel en niet van iemand op een sportschool.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Repen sowieso niet want zit vol suiker of zoetstoffen. Ik heb weleens een eiwotshake gebruikt maar een glas karnemelk, yoghurt of kwark werkt niet zo goed. Vroeger ook wel intermitterent vasten gedaan ondersteund met bcaa's. Gebruik nu alleen vis olie en een multi vitamine.

Lees sowieso alle etikketen goed en zoek de ingrediënten en war ze doen op zodat je weet wat je doet en waarom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
als het zou werken, stond het groot in de krant, werden ze voorgeschreven door huisartsen en waren er geen dikke mensen meer
Alle reacties Link kopieren
De meeste dikke mensen, strongmen uitgezonderd, doen niet aan krachtsport. Een krachtsporter heeft een ander doel dan iemand die wil afvallen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-01-2018 09:53
1.06% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-01-2018 08:03
als het zou werken, stond het groot in de krant, werden ze voorgeschreven door huisartsen en waren er geen dikke mensen meer

TO vraagt niet of het dé methode is om af te vallen. Ze wil weten of het zin heeft bij het sporten.

In principe heb je het niet nodig als je normaal sport en eet. Ik heb namelijk altijd begrepen dat dit soort dingen pas nut gaan hebben als je heel serieus traint en je de stoffen niet uit je gewone voeding kunt halen.
Ja, ik heb wel eens van die reepjes op en zo'n shake gedronken. Ik vind de repen over het algemeen erg droog. En de shakes te zoet. Ik merkte verder niets van voordeel of zo mbt die shakes, maar ik denk ook niet dat ik ze nodig had. Dan neem ik liever een bak kwark met fruit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben het inderdaad niet zelf van plan, maar in de sportschool zie ik zoveel mensen met zulke dingen dat ik mij dat toch afvroeg. Google zegt ook gemengde dingen dus vandaar dat ik om eigen ervaringen vroeg!
Ik nam een tijdje eiwit shakes na het sporten, ik mixte de eiwitpoeder met bevroren fruit, je krijgt dan een lekkere shake van.

Maar ik kreeg er heel veel puisten van op m'n rug, heel m'n rug zat er onder. Dus ben er mee gestopt. Nu naar gewoon wat yoghurt of eitje na het sporten, dan maar minder eiwitten binnen krijgen.
Ik start morgen met eiwitshakes. Ik ben van plan om de ene helft voor het sporten te nemen en de andere helft erna.
Ik train nu om de dag (splitschema, ene keer onderlichaam, andere keer bovenlichaam) en hoop er mijn spiergroei en -herstel mee te bevorderen.

Dus hier nog geen ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Let wel goed op welke shakes je gebruikt als je besluit ze te gebruiken. Veel whey protein shakes bevatten zware metalen en andere stoffen die gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken en, onder anderen, je nieren kunnen aantasten. In sommige gevallen kunnen ze je onvruchtbaar maken. Toen ik nog shakes gebruikte, gebruikte ik een merk wat veilig en natuurlijk zou zijn (ik weet bij god niet meer hoe het heet), maar ik betwijfel of zulke merken ook daadwerkelijk veel minder troep bevatten.
Ikje86 schreef:
20-01-2018 13:33
Ik nam een tijdje eiwit shakes na het sporten, ik mixte de eiwitpoeder met bevroren fruit, je krijgt dan een lekkere shake van.

Maar ik kreeg er heel veel puisten van op m'n rug, heel m'n rug zat er onder. Dus ben er mee gestopt. Nu naar gewoon wat yoghurt of eitje na het sporten, dan maar minder eiwitten binnen krijgen.
Zaten er geen anabole steroiden in dan? Daar is van bekend dat je er puisten en vooral op je rug kan krijgen. Had je ze van iemand in een sportschool gekocht en kan je het niet in de winkel kopen zou ik al bedanken voor dat drankje..
viva-amber schreef:
16-01-2018 07:53
Repen sowieso niet want zit vol suiker of zoetstoffen. Ik heb weleens een eiwotshake gebruikt maar een glas karnemelk, yoghurt of kwark werkt niet zo goed. Vroeger ook wel intermitterent vasten gedaan ondersteund met bcaa's. Gebruik nu alleen vis olie en een multi vitamine.

Lees sowieso alle etikketen goed en zoek de ingrediënten en war ze doen op zodat je weet wat je doet en waarom.
Hoe heb je dat gemeten dan?? Volgens mij is een beker volle kwark met vers sinaasappelsap en wat kaneel voor de smaak, of ander fruit, net zo goed of beter dan die rare shakes.

To weet ook dat de meeste mensen vreselijk gaan ruften van die vieze shakes. Die repen zijn net Mars, of Snickers maar dan met een vieze smaak. Zou al die troep links laten liggen en eerder een gekookt eitje, banaan, handje noten en dat soort zaken eten. Lekkerder en vergeet niet dat peulvruchten ook veel eiwitten leveren. Lekkere maaltijdsoep van bruine bonen zou mijn voorkeur hebben boven zo'n shake of reep.
Marketing, meer is het niet. Een handje noten is echt gezonder dan zo'n reep!
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
26-01-2018 23:24
Hoe heb je dat gemeten dan?? Volgens mij is een beker volle kwark met vers sinaasappelsap en wat kaneel voor de smaak, of ander fruit, net zo goed of beter dan die rare shakes.

To weet ook dat de meeste mensen vreselijk gaan ruften van die vieze shakes. Die repen zijn net Mars, of Snickers maar dan met een vieze smaak. Zou al die troep links laten liggen en eerder een gekookt eitje, banaan, handje noten en dat soort zaken eten. Lekkerder en vergeet niet dat peulvruchten ook veel eiwitten leveren. Lekkere maaltijdsoep van bruine bonen zou mijn voorkeur hebben boven zo'n shake of reep.
Marketing, meer is het niet. Een handje noten is echt gezonder dan zo'n reep!
Een handje noten is zeker gezonder en lekkerder, maar zonder shake haal ik echt niet iedere dag 100gr eiwitten (1,5-2,0 gram per kilo lichaamsgewicht, ik doe veel krachttraining) of ik ben alleen maar bezig met opletten dat ik eiwitrijke producten eet ipv hetgeen ik zin in heb. Nou eet ik wel vegetarisch dus dat maakt het ietsje ingewikkelder wellicht. Stellen dat je prima zonder shakes kan is wat mij betreft dus echt niet perse waar. De meeste sporters hebben het niet nodig, maar voor mensen als mijzelf vind ik het een uitkomst.

Grappig overigens dat je stelt dat sommige mensen vreselijk gaan ruften van shakes en vervolgens bruine bonen aanraadt. :bonk:
Ik neem whey in verband met krachttraining / bodybuilding. Ik ben aan het cutten (diëten om vetpercentage te verlagen, zodat mijn spieren zichtbaarder worden) en sta dus laag in calorieën. Tegelijk hebben mijn spieren voldoende eiwitten nodig om te kunnen groeien. Dat is uiteraard een contradictie, vandaar dat ik mijn dieet aanvul met whey.

Ik vind shakes vreselijk smerig, dus ik meng mijn whey door (ongezoete) amandelmelk en vers rood fruit. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld pannekoekjes bakken met speciale wheymix. Een tweede reden is dat ik van grotere hoeveelheden zuivel acne krijg en een opgeblazen buik (dag abs!) dus ik heb zuivel verder uit mijn menu geschrapt. Gelukkig geen last van winderigheid.

Eiwitrepen eet ik niet.

Een echte pure pre-workout heb ik ook niet. Wel Raw Iron Hulk Force. Omdat ik aan het cutten ben neem ik die momenteel niet voor de krachttraining, maar ik ga zometeen 30 kilometer hardlopen en dan loop ik graag met wat extra power (ik verbrand het toch wel weer :P ) en neem ik ook achteraf voor spierherstel. Ik ben niet zo'n cardio mens... In de bulk ook fijn spul, ik kan echt aanzienlijk meer liften en langer doorgaan. Jammer van de calorieën.
Lenn12345 schreef:
26-01-2018 23:18
Zaten er geen anabole steroiden in dan? Daar is van bekend dat je er puisten en vooral op je rug kan krijgen. Had je ze van iemand in een sportschool gekocht en kan je het niet in de winkel kopen zou ik al bedanken voor dat drankje..
Het was gewoon een pot van de Kruidvat, ik denk niet dat daar anabole inzitten.
Ikje86 schreef:
27-01-2018 08:19
Het was gewoon een pot van de Kruidvat, ik denk niet dat daar anabole inzitten.
Je kunt van veel eiwit inderdaad puisten krijgen. Teken dat je dat type eiwit niet goed verwerkt. Bij mij dus een zuivelintolerantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven