Fitness Yoga Nutrition retreat/vakantie

24-01-2018 18:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een fitness/yoga/sport vakantie in de vorm van een retreat?
Ik heb 3-6 weken de tijd om op vakantie te gaan, maar heb het backpacken al gezien toen ik nog jonger was. Aangezien ik echt even tot rust wil komen na mijn drukke baan, maar tegelijkertijd flink wat kilo's wil verliezen, ben ik op zoek gegaan naar een reis die deze aspecten kan combineren.

Veel retreats zijn echter maar voor 6-14 dagen. Het lijkt me dus tof om naar een locatie te gaan waar alles georganiseerd is: overnachting, eten/drinken, yoga in de ochtend, middag sportprogramma en 's avonds weer een georganiseerde maaltijd. Dat je overdag ergens nog wat tijd overhoudt om de locatie te verkennen.

Bestaat dit uberhaupt?
Alle tips zijn welkom :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je budget is, maar heb je al gekeken op www.puurenkuur.nl?
Als het goed is kan je via hen zelf je programma aanpassen.
Ik heb zelf wel eens via hen zo’n reisje geboekt. Niet goedkoop, maar wel super!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee dit!
Geen idee of het bestaat, maar lijkt me wel een gat in de markt.
Ik ben wel eens bij sadhaka.nl geweest, bieden yoga/creatieve vakanties aan, met een spirituele inslag. Fijne plek om echt tot rust te komen, je kan daar makkelijk een paar weken verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Les mills organiseert vakanties op Ibiza!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar met zoiets meegeweest naar een Grieks eilandje. Heel kleinschalig: 10 deelnemers ofzo en 1 trainer (gaf zowel de trainingen als de yoga). Alles was inbegrepen, behalve vervoer naar Schiphol en een paar avondmaaltijden. Ze had een klein hotel afgehuurd waar we ‘s morgens in de tuin konden ontbijten. Overdag waren er allerlei activiteiten (hiken, zeezeilen, mountainbiken, etc.) aangevuld met nagenoeg iedere dag een pittige training (bootcamp of in het krachthonk van een plaatselijke gym). De trainingsniveau tussen de deelnemers onderling waren sterk verschillend, maar iedereen kon op eigen niveau meedoen. Op een paar dagen werd er ook yoga aangeboden. Verder was er volop ruimte om het eiland te ontdekken. Ik vond het echt een aanrader. De combinatie van lekker en gezond eten, buiten zijn, sporten, gezelligheid en tijd voor jezelf vond ik heerlijk. Deelname was nooit verplicht en niet iedereen deed altijd mee. Nou moet ik wel zeggen dat ik de groep al enigszins kende (de meesten) en de trainer ook (zij geeft crossfit-achtige trainingen en ik train bij haar, net als de meeste andere deelnemers). Ik weet dat zij ook een variant heeft zonder trainen, met veel meer yoga, meditatie en daarnaast coaching/gesprekken met een psycholoog.

Volgens mij zijn er verschillende mensen die dit kleinschalig organiseren. Ik ken er nog twee.

Edit: deze vakantie was een week en kostte €1250 (vlucht, verblijf, alle activiteiten en bijna alle maaltijden inbegrepen).
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een fijne input al zeg! Heb puurenkuur inderdaad gezien, maar volgens mij bieden zij geen langere reizen aan toch?

Ik ga eens kijken bij sadhaka en lesmills. Misschien moet ik zelf maar zoiets beginnen haha ;-)

Via welke organisatie is dat sophiax? Klinkt super leuk! Ben wel benieuwd naar zoiets. Klinkt alsof dit hetgeen is waar ik naar opzoek ben :-)
Alle reacties Link kopieren
Symbiont schreef:
25-01-2018 15:50

Via welke organisatie is dat sophiax? Klinkt super leuk! Ben wel benieuwd naar zoiets. Klinkt alsof dit hetgeen is waar ik naar opzoek ben :-)
Ik heb je een PB gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven