Skaten/skeeleren voor dummies

13-02-2018 15:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van hardlopen krijg ik pijn in mijn knieën en rug. Ineens lijkt het me wel wat om te gaan skaten/skeeleren. Lekker buiten en toch aan mijn conditie werken. Maar geen idee waar ik moet beginnen.
Kan ik gewoon met goedkope dingen van de decathlon beginnen? Is bescherming nodig? En Zoja welke? Ik wil gewoon in spijkerbroek ofzo. Dat kan wel toch?
Wie heeft evaring en tips?
Ik heb er ook wel eens over gedacht, maar het plan was om dan eerst lessen te nemen. Die zijn op zaterdag om 09.30 uur, waarmee het plan weer in de ijskast belandde :proud:
Zomaar zelf beginnen lijkt me niet echt veilig. Je moet toch weten hoe je moet remmen en zo.
Ik zou als beginner zeker bescherming gebruiken, om polsen, ellebogen en knieeen. En zelfs een helm. En zoek iemand die je kan instrueren over het remmen.
Marana-- schreef:
13-02-2018 15:37
Ik zou als beginner zeker bescherming gebruiken, om polsen, ellebogen en knieeen. En zelfs een helm. En zoek iemand die je kan instrueren over het remmen.
Of kijk of er skeelerlessen/workshops in de buurt gegeven worden. Of kijk verschillende YouTubefilmpjes en oefen op een veilig terrein (met bescherming). Leer eerst remmen voordat je gaat skeeleren op het fietspad/de weg.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-02-2018 15:37
Ik zou als beginner zeker bescherming gebruiken, om polsen, ellebogen en knieeen. En zelfs een helm. En zoek iemand die je kan instrueren over het remmen.
Ik zou in ieder geval een helm opzetten. Pols beschermers zijn ook goed voor een beginner, maar in ieder geval een helm. En leer remmen
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-02-2018 15:37
Ik zou als beginner zeker bescherming gebruiken, om polsen, ellebogen en knieeen. En zelfs een helm. En zoek iemand die je kan instrueren over het remmen.
dit! Kijk of je iemand kent doe het al kan en of die je e.e.a. wil leren, neem anders ergens een les.

Ik ben ooit begonnen op goedkope shit maar heb daarna vrij snel wat duurdere gekocht, zaten net wat fijner.
Alle reacties Link kopieren
en hoezo in spijkerbroek? Je sport toch ook niet in een spijkerbroek? Trek gewoon een sportbroek aan.
Sowieso goede bescherming aanschaffen! Ik ben een gevorderde ‘skater’ en ben toch een paar keer snoeihard ondersteboven gegaan. Door een takje/steentje tussen de wieltjes. Gelukkig land ik altijd op mijn kont. Na de laatste val heb ik een paar dure skates gekocht bij een zaakje op de Witte de With straat in Rotterdam. Er zit meer ruimte tussen deze wieltjes en ik ben zowaar nog niet gevallen (even afkloppen!). :proud:
Ik heb als kind lessen gehad en skate nog steeds zeer regelmatig. Nog altijd met de volledige bescherming (helm, elleboogbeschermers, kniebeschermers en polsbeschermers). Die heb je echt wel nodig als je een keer onderuit gaat. Mijn skateleraar van vroeger ben ik daarna nog wel vaker tegen gekomen op de skates en ook hij skate altijd met de volledige bescherming ondanks dat hij echt zeer gevorderd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen even naar de winkel. Gewoon wat van die dingen passen. En ja ik wil echt gewoon in “normale” kleding skaten. Niet in vol sportornaat. Zal ook kijken naar bescherming. Ik neem aan dat als het lekker zit het ook wel goed zit. Zijn gewone sportsokken goed. Of zijn skisokken handiger?
En ik neem nog geen les. Ga eerst zelf klooien op een parkeerterrein denk ik. Kijken hoe dat gaat.
Een spijkerbroek zit toch helemaal niet lekker? Veel te stug om lekker in te bewegen. En dan zitten kniebeschermers ook direct veel minder fijn.
Succes met zelf klooien. Sterkte.
Ik heb gewoon sportsokken aan altijd. Werkt prima voor mij. Ik ski niet, dus nog nooit skisokken in huis gehad en zou ook niet weten wat dat voor sokken zijn. Dus kan best dat die nog beter zitten.
Alle reacties Link kopieren
Met skisokken drijf je weg, gewoon sportsokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb skates en bescherming gekocht. En voor morgen een eerste rondje uitgestippeld met niet al te veel “obstakels”. Ben benieuwd. :)
Ben benieuwd hoe het gaat! Wat heb je gekocht? Ik overweeg ook om te gaan skaten. Lijkt me heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles van de decathlon. Ik ben er prettig geholpen door de verkoper. Niet opdringerig en eerlijk. Deze skates zaten al lekker in de winkel, maar morgen dus het echte werk ;)
Succes Banaaninmijnoor!
Ik heb aardig gedateerde skeelers van de marktplaats, ze kostten 20 euro en ik kan er flink hard op. Het lastige is dat ik niet weet hoe te remmen, ik slinger mezelf altijd om een paal of een boom, of ik werp mezelf in een berm. Mijn skeelers hebben niet zo'n remblokje.
Ondanks alles ben ik niet vaak hard gevallen. Ik heb trouwens hand/polsbeschermers, kniebeschermers en elleboogbeschermers. Gewoon uit de speelgoedwinkel.

Maar nu zit ik vooral op ijs te wachten!
Alle reacties Link kopieren
Ijs komt eraan toch?

Remmen gaat hier ook nog niet zo goed. Gelukkig ga ik niet zo hard en zoek ik vnl vlakke stukken op...
Schaatsen heb ik hier ook nog liggen. Misschien kan ik dat ook weer eens proberen nu ik toch bezig ben ;)
Leuk! Ik ga zelf ook inline skates halen (zonder remblokje zeg maar), maar ik wil ook wedstrijden gaan doen en heb al wel ervaring met skaten/schaatsen. Mocht je vragen/tips willen, roep maar haha! Ik zou zelf inderdaad aanraden om altijd met een helm en polsbeschermers te rijden en zeker in het begin ook met knie- en elleboogbeschermers. Als je wat meer ervaren bent zijn knie- en elleboogbeschermers iets minder belangrijk, maar in het begin wel essentieel haha! En spijkerbroek zou ik trouwens niet doen, gewoon een sportlegging ofzo.

Leuk dat er meer mensen gaan skeeleren! Misschien een topic ervoor maken? :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Eeuwen geleden dat ik dat heb gedaan. Heb er ooit mijn pols eens mee gebroken en toen was het over. Volgens de arts in het ziekenhuis lag dat juist aan die polsbeschermers, dus ja, toen durfde ik niet meer ;-D
Snap dat het kriebelt, zeker met dit weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven