Paaldansen? Dames met ervaring!!

21-02-2018 22:09 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vijf maanden terug ben ik begonnen met paaldansen...sinds januari zit ik in beginners level 2...ik merk dat ik echt de kracht mis om mijzelf op te tillen.... de basic invert heb ik pas na een maand kunnen doen en ik vraag mij af of meerdere vrouwen hier tips hebben voor het opbouwen van kracht...ik hoor telkens verschillende dingen...de 1 zegt fitness gaat niet echt veel helpen gewoon veel push ups doen en de ander zegt fitness helpt wel...de ander zegt gewoon geduldig zijn etc.....enige dames hier met ervaring en ik ben al een tijdje bezig ik voel wel dat ik sterker wordt...de helicopter lukt me echt goed maar de rest blijft geen feest.....help!!!!
Alle reacties Link kopieren
JelenaAulest schreef:
21-02-2018 22:09
Vijf maanden terug ben ik begonnen met paaldansen...sinds januari zit ik in beginners level 2...ik merk dat ik echt de kracht mis om mijzelf op te tillen.... de basic invert heb ik pas na een maand kunnen doen en ik vraag mij af of meerdere vrouwen hier tips hebben voor het opbouwen van kracht...ik hoor telkens verschillende dingen...de 1 zegt fitness gaat niet echt veel helpen gewoon veel push ups doen en de ander zegt fitness helpt wel...de ander zegt gewoon geduldig zijn etc.....enige dames hier met ervaring en ik ben al een tijdje bezig ik voel wel dat ik sterker wordt...de helicopter lukt me echt goed maar de rest blijft een raadsel....help!!!!
Alle reacties Link kopieren
Fitness gaat zeker helpen, denk aan je buikspieren en armspieren. Maar ik hou het wel op geduld want mijn ervaring is dat die kracht opeens heel snel kan komen puur door de lessen zelf. Doen jullie ook veel losse oefeningen voor krachtopbouw in de les zelf? De ene lerares doet daar meer mee dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mij alsof je het allemaal best snel onder de knie hebt hoor. Ik doe al ruim 4,5 jaar aan paaldansen en kan nog steeds geen fatsoenlijke helicopter :$
Alle soorten krachtopbouw helpen. Vooral veel oefenen.
Mijn arm- en buikspieren zijn echt pudding...
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
21-02-2018 23:00
Klinkt mij alsof je het allemaal best snel onder de knie hebt hoor. Ik doe al ruim 4,5 jaar aan paaldansen en kan nog steeds geen fatsoenlijke helicopter :$
Alle soorten krachtopbouw helpen. Vooral veel oefenen.
Mijn arm- en buikspieren zijn echt pudding...
:hihi: Dat pudding gevoel herken ik wel. En trilarmpjes bij sommige oefeningen ondersteboven :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
honinginnetje schreef:
21-02-2018 22:37
Fitness gaat zeker helpen, denk aan je buikspieren en armspieren. Maar ik hou het wel op geduld want mijn ervaring is dat die kracht opeens heel snel kan komen puur door de lessen zelf. Doen jullie ook veel losse oefeningen voor krachtopbouw in de les zelf? De ene lerares doet daar meer mee dan de ander.
ja elke vrijdag hebben we een powerclass
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg altijd ontzettende zweethanden van de spanning (omdat ik het soms toch best een beetje spannend vind).

Mijn studio heeft weer een leuke workshop aangekondigd, dus ik ben even helemaal hyper.
Twee keer per week lessen gaf bij mij de omslag. Shouldermount blijft vreselijk maar komt vanzelf. Ik zit nu na een half jaar op beginners 2/half gevorderd.

De warming up bestaat bij ons trouwens wel ook uit (sexy) pushups e.d. Ook veel armoefeningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nu bijna 4 maandjes, dus ben nog echt een beginner. Ik ga 2x per week naar les en probeer zelf nog 2 keer per week te trainen. Soms in de fitness en soms met een kettlebell.
Sommige dingen blijven idd verschrikkelijk. Shoulder mount is idd al eerder genoemd. Dingen zoals een handspring vind ik ook echt verschrikkelijk haha.
Ik vind draaien stiekem ook veel leuker dan kracht.
Alle reacties Link kopieren
Enora schreef:
22-02-2018 13:24
Twee keer per week lessen gaf bij mij de omslag. Shouldermount blijft vreselijk maar komt vanzelf. Ik zit nu na een half jaar op beginners 2/half gevorderd.

De warming up bestaat bij ons trouwens wel ook uit (sexy) pushups e.d. Ook veel armoefeningen.
Ja.. shouldermount :roll: Dat is nog wel een dingetje. Maar toch gaat het wel steeds een stukje beter. Als die me mooi lukt een keer :flirting: en zo heb ik nog wel meer wensen haha. Onze warming ups zijn ook veel pushups, sit ups, en heel veel met armen en benen. Stretchen wat minder, maar daar zijn speciale lessen voor.
Wat grappig om wat meer van andere paaldansers te horen hier :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Ik ben trouwens ook wel van de spins. Dat ziet er zo mooi uit en voelt gewoon gaaf.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt leuk om van jullie te horen! Er zijn niet veel mensen die het beoefenen lol
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop volgende week weer gewoon te kunnen gaan (4 uur in de week ga ik altijd). Heb me net serieus geblesseerd :'(
Alle reacties Link kopieren
Awww beterschap....
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gebeurd? :(
Alle reacties Link kopieren
Er knapte iets in mijn kuit gevolgd door enorme pijn. Ik strompel nog steeds rond, maar het gaat gelukkig al een stuk beter heb ik het idee. En ik deed helemaal niks geks (wilde een Swan inzetten).
Dus ik doe het de komende dagen maar even lekker rustig aan. Veel op de bank liggen.
Alle reacties Link kopieren
Word wel vaker voor gek verklaard maar ik hou dus echt van shouldermounts.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, lotgenoten die ook regelmatig onder de blauwe plekken zitten! :cheer:

Kracht opbouwen vraagt om tijd en geduld. Door regelmatig te oefenen bouw je ongemerkt meer kracht op. Fitness hielp mij wel iets, maar uiteindelijk gaat het ook om kracht in onderarmen/polsen en ook om de spanning op je romp. Met fitness doe je hier niet zoveel mee. Ik merk zelf dat ik het snelste opbouw door meerdere keren in de week te oefenen in de paal. Met 1x in de week gaat het allemaal een stuk trager vind ik bij mezelf.
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Topic ligt al weer een tijdje stil, maar hoe gaat het met iedereen? Nog druk in de paal?

Ik zit tegenwoordig 6 uur in de week in de studio, vind het zo leuk...
Alle reacties Link kopieren
Wow, goed bezig Biebeltje! Ik ben ook nog steeds actief in de paal, maar doordat ik vaak moet overwerken lukt het mij niet vaker dan 1x per week. Zo jammer vind ik dat!
Ik ben nu al een aantal weken bezig om de Pegasus onder de knie te krijgen, hoop dat het me over een tijdje lukt om het er ook nog eens mooi en moeiteloos uit te laten zien.... Ipv met een rode kop, trilarmpjes en veel gezucht en gesteun... :P
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Wow, die Pegasus ziet er cool uit! Die heb ik nog niet voorbij zien komen...

Wij zijn de laatste week bezig op spinning palen en ook al een keer een les met duo tricks.

Ik maak vaak filmpjes, dus ik ken dat rode hoofd, vloeken en zuchten etc. wel ja ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wij eindigen iedere les met spinning, maar op de één of andere manier blijf ik daar heel snel duizelig en misselijk in worden. Ze zeggen dat dit een kwestie van blijven oefenen is, maar ik ga er steeds meer tegenop zien. Is wel vervelend, zou graag een keer aan het NK willen deelnemen, maar dan is het spinning deel verplicht.... :sick:
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Sinds een kleine 2 jaar doe ik ook aan paaldansen, dit jaar was ik vrijwilliger bij het NK en sindsdien ''ineens'' heel gemotiveerd om thuis ook oefeningen te doen hahaha.
Ik doe het nu 1x per week maar ga volgend seizoen naar 2x per week. Vaker gaat helaas niet vanwege mijn onregelmatige werk maar yes, I'm in love <3
Zit je toevallig op deze paaldansschool?
https://www.instagram.com/p/BbH8hEnlHQB/
https://www.instagram.com/p/BBfaQaJl7kK/
https://www.instagram.com/p/BDMbXcKl7qO/
Doen ze die dingen iedere les of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven