Krachttraining thuis of sportschool?

23-02-2018 21:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geeft thuissporten dezelfde resultaten als in de sportschool? ik wil meer gaan krachttrainen en doe dit nu thuis met een set dumbells van 3kg en ik heb ook een set van 15 kg. Soms denk ik misschien is aanmelden bij sportschool met meer apparatuur beter? Enig ervaring iemand? Ik wil sterkere armen (nu doe ik 80 pushups per dag 4x10 2x en planks 2x10 en dumbells oefeningen)
Met dumbells kom je best een heel eind maar vind je zelf de stap van 3kg naar 15kg niet een beetje groot?
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
23-02-2018 21:22
Met dumbells kom je best een heel eind maar vind je zelf de stap van 3kg naar 15kg niet een beetje groot?
ik gebruik die van 15 niet....had het gwn altijd al
Alle reacties Link kopieren
goed advies is het belangrijkste. je kan heel goed thuis trainen. maar dan moet je wel weten wat je doet. en ook dat je alles in de juiste verhouding traint. waarom vooral focussen op je armen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-02-2018 21:35
goed advies is het belangrijkste. je kan heel goed thuis trainen. maar dan moet je wel weten wat je doet. en ook dat je alles in de juiste verhouding traint. waarom vooral focussen op je armen?
ik doe aan paaldansen
JelenaAulest schreef:
23-02-2018 21:24
ik gebruik die van 15 niet....had het gwn altijd al
Haha ok, het is dus niet bewust zo gekozen.
Naja, ik zou sportschool boven thuis sporten kiezen omdat je in een sportschool veel meer keuze hebt aan gewichten zodat je kan opbouwen en ook verschillende apparaten zodat je gebalanceerder en veelzijdiger kan trainen.
Dubbel
Hoi TO,

Ik doe aan krachttraining thuis. Met een matje, kettlebells met verschillende gewichten, dumbells met verschillende gewichten (ik heb “vaste” dumbells en dumbells waarbij je in gewicht kan variëren d.m.v. schijven), enkelgewichten en weerstandsbanden kom je een heel eind. Je kunt bovendien eindeloos variëren met bodyweight-oefeningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het ook een tijdje thuis en nu dus in de sportschool. In de sportschool kan je advies vragen en is er meer aanbod in apparatuur. Dat is wel van belang want steeds hetzelfde doen daagt je lichaam niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Met 3 kg kom je niet zo ver denk ik. Toen ik in de sportschool begon met dumbells mocht ik meteen met die van 16 kg aan de gang. Het moet wel kracht kosten, anders heeft het geen zin en ben je meer met cardio bezig dan met krachttraining.

Dus pak die van 15 kg, met goede tutorials erbij en let goed op je houding. Dan kun je thuis net zo goed sporten als in de sportschool.
Be stronger than your strongest excuse
Genialeforumnaam schreef:
23-02-2018 23:07
Met 3 kg kom je niet zo ver denk ik. Toen ik in de sportschool begon met dumbells mocht ik meteen met die van 16 kg aan de gang. Het moet wel kracht kosten, anders heeft het geen zin en ben je meer met cardio bezig dan met krachttraining.

Dus pak die van 15 kg, met goede tutorials erbij en let goed op je houding. Dan kun je thuis net zo goed sporten als in de sportschool.
Er zit ook nog wel iets tussen 3 kg en 15 kg.. Het ligt er ook nog heel erg aan welke oefening je doet, welk gewicht dan geschikt is. Zomaar met die van 15 kg gaan sjouwen lijkt mij een recept voor blessures. Rustig opbouwen lijkt mij een beter advies.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: huur een deskundige in, want je kan jezelf blesseren. En daarna zit je een halfjaar te revalideren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Elke dag dezelfde supergroep trainen is sowieso niet goed. Je lichaam heeft ook rust nodig. Dus elke dag push-ups zou ik niet aanraden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven