Dik en graag willen sporten!

01-03-2018 10:37 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben te zwaar (110 kg bij 175) en wil heel graag afvallen. Deels doe ik dit door gezond te eten maar ook wil ik daarbij gaan sporten.

Ik word niet gelukkig van een sportschool en wil het liefst in de buitenlucht sporten.
Wat is het meest effectief? Wandelen, fietsen, een combinatie daarvan? Hardlopen lijkt mij nu nog geen goed idee ivm het gewicht wat op mijn knieën terecht komt.

Wie heeft er goede tips?
Zwemmen, zumba, wandelen, krachttraining, fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Stevig doorwandelen. Schijn je ook veel calorieen bij te verbranden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wandelen en fietsen, opbouwen tot wat langere stukken. Dus dat je 2 uur of 3 uur achter elkaar gaat fietsen of wandelen.
Alle reacties Link kopieren
begin eens met wandelen. Maak er een gewoonte van, pas het in op een moment van de dag. Bijvoorbeeld als je thuis komt uit je werk, net voor je gaat koken
Heb je meteen je werk lekker uit je hoofd en ga je ontspannen de avond in
Wat ben je goed bezig!
Het maakt niet veel uit wat je gaat doen.
Kies iets wat je leuk vind en ga daar voor!
Wandelen, fietsen is hartstikke goed voor je conditie en zal je zeker helpen afvallen.
Hardlopen zou ook wel kunnen, als je maar goede schoenen draagt.
Misschien eerst (bijvoorbeeld) tien kilo afvallen en daarna het hardlopen oppakken?
Alle reacties Link kopieren
Idd wandelen!
niet belastend, niet uitputtend maar super effectief


En koop er een minitrampo bij voor als het slecht weer is dan springen voor de tv.

Je zult zien dat je qua wandelen, snel afvalt , en steeds langer en beter loopt, meestal krijg je dan vanzelf de behoefte te gaan joggen. Echt waar.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties!! Wandelen ga ik eens proberen om langer dan een half uurtje vol te houden!
Voordeel vind ik dan ook dat ik vanuit huis gelijk al kan beginnen en niet eerst ergens heen hoef!

@madelief: stevig doorwandelen , denk je dan aan km of 6-7 per uur?
Als je de training wat beter wil verdelen over al je spieren, dan zou je bijvoorbeeld thuis kunnen trainen m.b.v. Fit Channel.
Ook handig voor de dagen dat het te slecht weer is om naar buiten te gaan.
Ze schijnen daar ook een speciaal programma te hebben voor mensen die willen afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik word helemaal blij van jullie reacties!! Bedankt voor het compliment Miss Mystique!!

Mini trampo is ook leuk idee maar kan dat met een gewicht boven de 100?

Ik ga vanmiddag gelijk voor wandelschoenen kijken bij de anwb!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met yoga, niet zozeer om af te vallen, maar om wat leniger te worden. Ik merk daarbij dat ik me bewuster word van mijn lijf, wat weer helpt met beter voor mezelf zorgen qua eten.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook fitchannel inderdaad, het programma van Carlos en het yoga programma.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
waarom niet hardlopen? Ik ben iets lichter, en ik loop gewoon hard. Althans niet zo hard, omdat ik veel vet mee sjouw. Verder loop ik het liefste op "blote voeten schoenen", schoenen met weinig demping. Die zogenaamde stevige schoenen met demping vind ik een ramp en krijg ik juist meer klachten van.

Zorg in ieder geval dat je in een lage hartslag minimaal 20 minuten gaat bewegen. Lekker wandelen, fietsen, zwemmen.

Verder zorgen dat je de hele dag door meer beweegt. Ga naar een andere verdieping naar de wc, loop / fiets naar de winkels, zet de auto wat verder weg, maak oefeningen tijdens het tandenpoetsen. Het is veel makkelijker om elk uur 10 kcal extra te verbranden. Ja, je verbrand misschien 350 kcal, maar heb je enig idee hoeveel je in rust verbrand? Dit moet je er dus van aftrekken, en dan valt het echt tegen hoeveel je met een uurtje sporten verbrand.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wandelen , 5km per uur met een leuke podcast.
Zwemmen.
Gewichtheffen, om spieren te krijgen. Daar val je zeker niet van af, maar is op de lange termijn wel beter. Afvallen is geen sprint, maar een marathon.
Zumba, via YouTube.

Succes en goed dat je de knop omzet.
Hardlopen kan echt wel hoor, in een hardloopgroepje. Je leert dan juist van begin af aan hoe je lichte, korte passen kunt maken en andere technieken. Hardlopen is voor iedereen belastend zonder de juiste techniek.

Anders zou ik zwemmen en fietsen aanraden. Wandelen is natuurlijk ook altijd goed.
Stevig wandelen. Verbrand je kcal en overbelast je je gewrichten niet. Bovendien lekker om even in de natuur te kunnen zijn zonder andere mensen.
Gewichtheffen is goed om alles strak te houden en/of te verstevigen, je wordt sterker en je verhoogt je metabolisme ermee. Spieren moeten herstellen na een training en dat kost extra energie.
In combinatie met cardio val je er zeker wel van af, misschien niet in kgs maar wel in cm. Want spieren zijn zwaarder dan vet.
De grootste uitdaging zit in je voeding.
Ga niet crashen of light eten/drinken maar zoveel mogelijk "clean". Dus zelf koken, zonder pakjes en zakjes.
Bij mij werkt dit echt super en voelt helemaal niet als straf of iets wat je een tijdje moet volhouden.
Ik eet 6 X per dag. En drink veel witte of groene thee. Niet teveel koffie.
Succes!
ivegotthekey80 schreef:
01-03-2018 10:44

@madelief: stevig doorwandelen , denk je dan aan km of 6-7 per uur?
Het gaat niet om het aantal kilometers per uur, het gaat erom of je je hartslag verhoogt. Dat is voor iedereen anders. Je moet dus een tempo aanhouden dat voor jou inspannend is.
Wandelen en bootcamp. Het mooie weer komt eraan dus lekker wandelen in de buitenlucht om te beginnen en dan een bootcamp lesje erbij nemen om te beginnen.
Vind het super dat je wil gaan sporten! Ik ben jaren geleden gestart met wandelen, goed doorstappen, mijn stelregel was dat ik licht buiten adem moest zijn. Met elke dag een half uurtje ben je al goed op weg. Op vrije dagen maakte ik er 1u of zelfs langer van.
Als je vlak na het werk gaat sporten zorg dan dat je een uur ervoor iets eet zodat je voldoende energie hebt. Kwark met wat vers fruit en/of granola bijvoorbeeld.

Wandelen werkte zo heilzaam dat ik er intussen ook meerdere keren per week een andere sport bij doe.
Veel succes!
Misschien is weight watchers iets voor je?
Er is een topic over!
Je leert een gezond eetpatroon wat je voor langere tijd vol kunt houden.
Het gaat niet suupersnel, maar ik ben nu 9 kilo kwijt in twee maanden.
Alle reacties Link kopieren
Echt gaan wandelen. En met doorwandelen wordt bedoeld dat je niet gaat slenteren en je hartslag omhoog gaat.

Misschien een idee om een stappenteller mee te nemen? De meeste smartphones hebben er al eentje voor geprogrammeerd. Dan kun je zien hoeveel je loopt en dan kun je jezelf uitdagen om bijvoorbeeld de volgende dag iets meer stappen te zetten. Er zijn ook allerlei apps die het bijhouden met challenges enzo. (Er loopt geloof ik hier ook een topic mbt het zetten van 10.00 stappen per dag.) Of die dan mbv GPS aangeven hoever je gelopen hebt, hoe hard enz. enz. Veel mensen vinden dit soort dingen extra motiverend. Eventueel kun je overwegen om een fitbit of zo aan te schaffen.

Je geeft aan dat je wilt kijken of je langer dan een half uur kunt gaan lopen. Ik denk dat jouw basisconditie nog niet zo heel goed (aanname hoor!). Daarom zou ik nog even wachten met hardlopen. Het voordeel van wandelen is dat het minder blessuregevoelig is dan hardlopen en ook makkelijker om op/uit te bouwen. Hierdoor blijf je beter gemotiveerd.

Probeer elke dag in ieder geval een half uur te wandelen (een uur zou helemaal mooi zijn), of het nu goed of slecht weer is. Natuurlijk is heel nat of heel koud weer niet zo lekker, maar je kunt je er prima op kleden en als bonus heb je nog een goed gevoel over jezelf als je weer terug bent!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
zwemmen is ook een optie,

val je niet van af, maar zorgt wel voor fijne beweging,

en weinig kans op blessures,

ik zou als eerste stap nemen: in beweging komen, en dat volhouden,
het afvallen is stap 2.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
01-03-2018 11:18
zwemmen is ook een optie,

val je niet van af, maar zorgt wel voor fijne beweging,

en weinig kans op blessures,

ik zou als eerste stap nemen: in beweging komen, en dat volhouden,
het afvallen is stap 2.

Zwemmen is wel een optie, maar dat moet je wel altijd weer naar het zwembad. Het voordeel van wandelen is dat je dat op elk moment kunt doen. Daarnaast levert zwemmen bij veel mensen praktisch geen winst op, aangezien ze vaak niet 'hard' genoeg zwemmen. Wil je er iets aan hebben, dan moet je hartslag omhoog. Genoeg mensen die uit het water komen en het de hele tijd koud hebben gehad, dus die hartslag is niet omhoog gegaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
MissMystique schreef:
01-03-2018 11:13
Misschien is weight watchers iets voor je?
Er is een topic over!
Je leert een gezond eetpatroon wat je voor langere tijd vol kunt houden.
Het gaat niet suupersnel, maar ik ben nu 9 kilo kwijt in twee maanden.
Dat is echt wel heel snel een kg per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven