Macro's en sporten

19-03-2018 20:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te worstelen met mijn voeding. Ik sport nu al 3 maanden, 2 keer per week krachttraining en 2 keer per week een circuittraining. Maar ik merk weinig verschil. Ik heb nu een gerichter schema en ga nu 4 keer per week krachttraining doen. Echt afvallen hoeft niet echt, maar gewoon iets strakker worden is het doel.

Ik ga mijn voeding tracken via myfitnesspal. 1800 calorieën met macro's 40-30-30. Maar ik heb nu op diverse sites gelezen dat je ongeveer 1.4 gram van je gewicht qua eiwit moet eten. Dit is dan 98 gram. En dat je qua vet 1 gram van je lichaamsgewicht dat is 70 gram. Dan blijft er over dat ik veel meer koolhydraten moet eten om de calorieën op te vullen tot 1800, maar dan zit ik niet meer in die 40-30-30 macro.

Tracken jullie ook je voeding? En tips voor mij? Is het prima om dus gewoon veel meer koolhydraten te eten dan de bedoeling is in deze macro's? Nog tips voor voeding?
Alle reacties Link kopieren
Worstelen met je voeding, smeert dat niet gigantisch?
Ik heb een jaar lang heel heel heel erg strak op m'n voeding gelet en keihard gesport,en die sixpack kwam er gewoon niet (ook niet bij een bmi van 20). Dus het is ook een kwestie van aanleg. Sinds ik op mijn gevoel eet ben ik slanker geworden, en bij mij hielp 2x per week 10km hardlopen beter dan de 10 uur per week in de sportschool. Ik werd wonderwel ook slanker van juist volvette producten ipv light producten waar juist veel koolhydraten in zitten.

Je kunt een paar voedingsschema's en trainingsschema's van bodybuilding.com halen en kijken welke het beste werkt voor jou. Pas alleen wel op dat je niet doorschiet. Je hoeft geen bikini model te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer zelf ook zoveel mogelijk bepaalde macro's te halen. Ik hou zelf 45-25-30 aan. Ik doe graag onderzoek naar voeding en sport en ik ben nog erg zoekende wat werkt voor mij. Ik denk dat het vooral belangrijk is om voor jezelf te kijken wat werkt. Je bent pas 3 maanden bezig. Het is normaal om niet meteen alles goed te doen. Wat voor de ene werkt, hoeft niet de beste aanpak te zijn voor de ander. Wat je kunt doen is alles goed bijhouden en hier en daar na een tijdje wat aanpassen. Dit kan verschillen in macro's zijn of calorie-inname aanpassen. Het is in ieder geval niet gek dat je na 3 maanden nog niet veel verschil ziet.

En misschien is er wel verschil, maar heel klein (wat logisch zou zijn aangezien jij alleen strakker wilt worden en geen kilo's wilt afvallen). Heb je een before foto gemaakt 3 maanden geleden? Misschien dat je toch kleine verschillen ziet als je nu een progressiefoto maakt. Meet je verder ook nog dingen? Vetpercentage of met een meetlintje?
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.

Ik ben sinds kort aan het sporten in de sportschool.
Ook probeer ik op mijn voeding te Letten (al doe ik dat altijd al wel) Maar eerlijk gezegd zie ik Door de bomen niet echt het bos meer. Er is Veel informatie te vinden, maar ook best wel wat tegenstrijdige informatie. Ik eet Veel groenten, en wat vet en koolhydraten. Mijn vetpercentage is al wel aan het zakken. Of ik ooit een sixpack krijg is nog maar afwachten :-of Maar dat is ook niet echt mijn doel.
Alle reacties Link kopieren
@mick87, ik lees nergens iets over eiwitten. Eet je die wel genoeg?
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat ik veel te weinig at. Ik at zo'n 1500 calorieën ongeveer terwijl dit er meer moeten zijn bij het aantal x sporten en fietsen naar werk. Dus ik ben al heel veel meer aan het eten nu :) Soms zelfs moeite om de calorieën die ik eraf sport of fiets er weer aan te eten. Het lijkt nu zoveel.

Heb geen before foto gemaakt. Zie wel dat ik op sommige punten wel verandering opmerk. Strakkere billen, benen en schouders. Dus er zit zeker vooruitgang in! Alleen die cm op mijn buik willen er nog niet af. Maar sportschooltrainer zei braaf volhouden (en dus voeding tracken, omdat hij al dacht dat ik te weinig at).
Alle reacties Link kopieren
-Dali- schreef:
20-03-2018 10:04
@mick87, ik lees nergens iets over eiwitten. Eet je die wel genoeg?
Ja! vergeten te noemen. Vooral kip, kwark,noten en eiwitShakes
Alle reacties Link kopieren
-Dali- schreef:
20-03-2018 10:04
@mick87, ik lees nergens iets over eiwitten. Eet je die wel genoeg?
Ja! vergeten te noemen. Vooral kip, kwark,noten en eiwitShakes
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begreep at je te weinig en viel je daardoor niet af?

Ik eet nu ook minder. Maar dat is om mijn vetpercentage omlaag te krijgen. Als dat wat lager is ga ik weer meer eten om spieren te kweken.
Alle reacties Link kopieren
@Mick, oke dan moet het wel goedkomen toch? Zolang je vetpercentage zakt en je veranderingen in je lichaam ziet dan doe je het goed. En het moet ook niet te snel veranderen allemaal. Gewoon rustig aan.

@groentheetje1, ik moet ook wennen aan het vele eten. Maar ben er wel blij mee. Eten is lekker haha. Buik is ook wel een moeilijk iets vind ik. Dat gedeelte van je lichaam is echt afhankelijk van hoe je eet. Gewoon lekker zo doorgaan en je ziet vanzelf verschil. En ik zou echt progressiefoto's gaan maken! Kan werken als motivatie.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
@dAli Ik ben al wel wat kilo's kwijt. Al klinkt dat heel raar, Omdat ik erg slank ben. Maar de laatste maanden zeg maar van oktober tot begin dit jaar niet erg meer op mijn eten gelet en niet meer gesport. Snel enkel kilo's aangekomen. Een nieuw iets voor mij: ik heb jaren een stabiel gewicht gehad en kwam nooit echt aan. Volgens de meting op de sportschool had ik ook een redelijk hoog vetpercentage.
Begin vorige maand het sporten weer opgepakt en begonnen met krachttraining. Al wat vet en kilo's kwijtgeraakt. Ik merk het ook aan mijn lijf: broeken zitten weer wat losser en buik weer wat strakker (ik ben gezegend met van nature een strakke buik)
Uiteindelijke doel is om sterker en strakker te worden. Vooral om gezond te blijven: Ik doe lichamelijk zwaar werk en een goed en sterk lichaam is bittere noodzaak voor de lange duur.
Alle reacties Link kopieren
@mick
Ik at ongeveer 1600 calorieën ongeveer op een dag. Maar sportte dus 4 keer in de week en fietste ongeveer 2 keer per week ook nog eens 80 minuten op een dag naar werk en weer terug. Maar ik at de calorieën die ik daarmee verbrandde, er niet aan. Dus eigenlijk at ik ten aanzien van het sporten en fietsen dus veel te weinig. Nu ik dus bij houd hoeveel ik eet, zie ik dat ik veel meer moet eten om die calorieën weer aan te vullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven