Verf voor pole fit paal?

19-03-2018 22:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Sinds een klein jaar doe ik aan Pole Fit en ik ben er helemaal verslaafd aan! Het blijft uitdagend om een move net zo lang te doen tot hij lukt (ooit gaat me de Superman lukken!). Toen ik van lvl. 1 naar lvl. 2 wilde heb ik een paal voor thuis geregeld. Hier kon ik mooi de spins op oefenen en ik ging ook echt sneller vooruit omdat ik vaker in de week kon trainen. MAAR! Omdat ik een belachelijk hoog plafond heb (3.8m) leek het mij handig een stalen buis te regelen ivm de kosten. En voor spins is hij ook okee. Maar ik blijf niet 'plakken' aan dat ding dus alle andere trucs lukken niet! Zo frustrerend. Als ik op de kop hang glij ik zo weer naar beneden.

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik hoop op iets van verf wat goed gaat werken.. Siliconen sleeves voor eromheen lijken me weer te stroef aangezien je daar zelfs met kleding (!) aan kan blijven hangen. Magnesium is not the answer, dat heb ik sowieso nodig, ook op die van de sportschool. En polijsten is een optie maar heb mijn twijfels erbij. Ik heb een stukje gepolijst en het helpt wel iets maar niet genoeg.

Also: feel free to share jullie Pole verhalen! Altijd leuk om te lezen :D Tips voor leuke combinations zijn ook altijd leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Weten ze zoiets niet op je sportschool waar je die klassen volgt?
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem niet coaten? Net zoals die gecoate palen die ze verkopen?

Verder die superman komt wel:)
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
19-03-2018 22:43
Kun je hem niet coaten? Net zoals die gecoate palen die ze verkopen?

Verder die superman komt wel:)
Ja maar met wat? Ik kan nergens vinden welke coating ze gebruiken. Kan aan mijn google skills liggen ;-D

& uiteindelijk wel ja! Het MOET me gewoon lukken haha

chocolol schreef:
19-03-2018 22:35
Weten ze zoiets niet op je sportschool waar je die klassen volgt?
Ze weten veel maar dit nou weer net niet
Alle reacties Link kopieren
Enige goede is de stang te laten stralen en poedercoaten/­moffelen of anders stralen en een epoxycoating.­ Dan zal deze minder glad worden...­ Met de huidige oppervlaktebehandeling zal eigenlijk niets heel goed pakken, ook een metaalprimer wordt een "­potje kloten".­

Dit is wat ik heb gevonden op google. Ik weet dat we op mijn paaldansschool gecoate palen hebben. Misschien naar een metaalbewerkings bedrijf bellen?
Alle reacties Link kopieren
Bij de studio waar ik train gebruiken we gewoon roestvrij stalen palen.
Je blijft op zich wel plakken als je goed opgewarmd bent en ook al wat draaitjes etc hebt gedaan in de paal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven