brede hardloopschoen voor vrouwen

22-03-2018 00:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een hardloopschoen die wat breder is dan de gemiddelde hardloopschoen voor vrouwen. Het gaat vooral om de voorvoet. Ik heb rechts een knobbel (hallux valgus) en daardoor kan ik veel schoenen niet dragen, het is te pijnlijk als de schoen knelt daar.

Voor mannen hebben ze veel hardloopschoenen die breder zijn (2E), maar ik kan ze voor vrouwen niet vinden.

Ik heb voor hardloopschoenen maat 39 en heb schoenen voor overpronatie nodig. Ik loop op verschillende ondergronden en verschillende trainingen en afstanden.

Heeft er iemand tips en dan mogelijk ook link waar ze te koop zijn? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik loop zelf niet hard, dus geen idee, maar is het een optie om een herenschoen te dragen dan?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-03-2018 00:40
Ik loop zelf niet hard, dus geen idee, maar is het een optie om een herenschoen te dragen dan?
Heb gezocht maar beginnen steeds bij maat 40...
Het beste advies op maat krijg je bij een hardloopwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet gewoon naar een hardloopwinkel? Daar krijg je goed en professioneel advies
Alle reacties Link kopieren
brooks glycerine vallen wat mij betreft breder dan andere schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Skechers is altijd breder geweest dan gemiddeld maar je moet tegen het zachte, verende materiaal kunnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is er een versie 8

http://www.run2day.nl/adidas-supernova- ... voor-dames

https://all4running.nl/blog/2016/12/rev ... a-glide-7/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Nike vaak wat breder.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tamelijk brede voorvoet en loop op schoenen van saucony. Of ze voor jou ook breed genoeg zijn, weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een hardloopwinkel en laat je daar adviseren. Sommige schoenen (o.a. Asics) vallen veel kleiner dan normale schoenen. Het zou zomaar kunnen dat jij met je maat 39, Asics maat 41 nodig hebt en gewoon de brede herenschoen aan kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er een hoop oplichtingsshops zijn. Als ze alle maten hebben dan komt me dat erg verdacht over.

Overigens denk ik dat de extra wijde schoen een gat in de markt is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ook als het bekende sites zijn dan werken ze bijzonder slecht, vooral de zoekfunctie.
De eigenaar heeft zich niet de beste websitemaker ingekocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat Brooks een extra brede schoen voor vrouwen heeft ( Brooks Ghost 10 , is 2E).
Het zijn wel 'neutrale' schoenen.
https://hardloopschoenen.online/hardloo ... de-voeten/

Je zou aan de hand van het lijstje 2E-schoenen op deze site een hardloopwinkel kunnen selecteren (die deze schoenen in jouw waarschijnlijke maat in voorraad heeft) en daar advies vragen, en inderdaad niet meteen de kleinste mannenmaten afschrijven als onbruikbaar. In Asics heb ik ook anderhalve maat groter dan ik normaal draag.
nounou
Alle reacties Link kopieren
hey, is mijn reactie opgevreten? Vanochtend nog gereageerd...

Bedankt alvast voor de reatcies, ik heb een lijstje gemaakt met jullie tips, ga zeker checken, zeker de Adidas de heeft het zelfs over de Hallux Vagus. Ik ga maar gewoon wat passen en proberen. Heb nu Saucony maar zit toch net bij die knobbel te knellen. Hoewel het verder echt een goede schoen is.

Ik heb onderzoek gehad in speciaalzaken, heb daar goed advies gehad over hoe ik loop en hoeveel steun ik nodig heb maar niks over hoe breed de schoen moet zijn. Ik heb van gewone schoenen maat 38 dus 39 is al een maat groter, groter kan dus niet dan wordt het echt te groot en krijg ik blaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde ervaring als perzikboom met Asics: mijn normale maat is 38 (sommige merken zelfs 37) maar mijn hardloopschoenen zijn maat 40.

Herenschoenen zijn doorgaans wel anders gevormd; vrouwen hebben namelijk een relatief bredere voorvoet in vergelijking met de hiel. Ook een mannenschoen kan daardoor in de voorkant te smal zijn als de achterkant wel goed aansluit.
Ik denk dat je het best af bent met een vrouwenschoen speciaal voor brede voorvoet.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn heren schoenen niet per definitie het beste geschikt voor mannen en damesschoenen ook niet per definitie voor vrouwen. Mijn zoon hebben eerst jaren op een dames schoen gelopen alvorens de herenschoenen bij ze paste. ze waren te licht voor de herenschoenen en hadden nog te smalle voeten terwijl ze al wel een grote schoenmaat hadden. Dus misschien is een herenschoen voor lichte mannen ook wel de schoen voor jou.
verder kwam ik onderstaand artikel tegen. zelf heb ik de 2a leest en dan is de keuze inderdaad ook beperkt Maar bij de damesschoenen wel wat meer keuze dan bij de heren.

https://hardloopschoenen.online/hardloo ... de-voeten/
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben met een aantal aanbevelingen naar een aantal winkels gegaan, maar ze hadden niets van wat er gezegd is. Maar toen ik een winkel verliet kwam er een vrouw naar me toe en gaf aan dat haar dochter het zelfde heeft.

Zij heeft mij de Mizuno Wave inspire 14 aanbevolen. Die heb ik dus maar online besteld en vandaag mijn eerste 5k mee gelopen. Moet zeggen dat ik heel tevreden ben! Lopen heerlijk en zijn goed ruim, geen pijnklachten aan mijn rechtervoet en genoeg ruimte! Kende het merk totaal niet dus weet er verder niet veel van, maar ik ben er tot nu toe heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg, dat je iets gevonden hebt, nota bene door een tip van een andere klant.
Mizuno kende ik ook niet.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Brooks. Breeeed :)
Alle reacties Link kopieren
... hardloopschoenen van brooks, zijn breed en lopen zalig! Ga naar een goede hardloopwinkel en laat je voorlichten, er zijn echt wel bredere schoenen te vinden!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2018 13:24
Reden: Dit bericht is gewijzigd i.v.m. privacy.
9.09% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven