Hardloopkleding

25-03-2018 23:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wat vinden jullie fijne kleding om in te hardlopen? Ik heb wat kleding van Asics en Nike en die vind ik heel fijn. Verder heb ik wat gehad van de Decathlon, maar daar snel afscheid van genomen. De broek ging heel snel doorschijnen. Ik zag gisteren op Instagram een merk Under Armour en dat zag er heel leuk uit, maar ook best prijzig: iemand daar ervaring mee? Of met andere betaalbare merken met kwaliteit vergelijkbaar met Nike of Asics?
Je verwacht het misschien niet, maar ik heb een aantal heel fijne en kwalitatief prima spullen van H&M. Qua thermoshirts zweer ik tegenwoordig bij Odlo. Sport bh van Shock Absorber.
Ik vind het fijn om een goeie broek te hebben, die koop ik dus wel bij een sportzaak. Shirtjes haal ik regelmatig bij de Lidl of de Action.
Ik heb een broek van decathlon die al jaaaaren goed is. Sokken net na een jaar of 5 weggegooid. Voor shirts en hemdjes vind ik Gap Fit fijn. Sportbehas heb ik van de Hema (die zonder beugel van 18 euro). Voor als het echt koud is, is mijn thermobroek van Nike favoriet en ook al jaaaaaren in gebruik.

Wat niet fijn was, was spul van H&M, materiaal was te dik / grof.
Ik heb vooral veel Nike en Adidas. Uit de tijd toen er niet zo heel veel te kiezen was (gaat wel heel lang mee). Asics is niet echt mijn merk. Heb er 1 shirt van met lange mouwen, maar de pasvorm is gewoon niet zo lekker.

Ik heb ook veel Lorna Jane sport bh-s, maar dat wordt volgens mij niet meer verkocht in Nederland.

En H&M sport bh-s heb ik ook.

Under Armour is volgens mij kwalitatief een prima merk.
Maar imo is kleding toch van minder belang dan schoenen. Ik draag één merk (Mizuno) en één type schoenen. Die kan ik blind kopen en zitten gewoon goed.
Erizon schreef:
25-03-2018 23:43
Maar imo is kleding toch van minder belang dan schoenen. Ik draag één merk (Mizuno) en één type schoenen. Die kan ik blind kopen en zitten gewoon goed.
Eens. Maar toch zit er wel echt verschil in kleding. Ene stof absorbeerd en transporteert veel meer vocht dan de andere stof. En niks zo vervelend als een broek die na 2x wassen al gaat lubberen en waar je tijdens het rennen dus continue mee aan het hijsen bent.
Under Armour is qua kwaliteit vergelijkbaar met Nike. Dacht dat Under Armour in Amerika ondertussen ook groter is dan Nike, maar kan me vergissen.
Under Armour heb ik twee shirts met lange mouwen van en die zitten mij erg lekker. Verder heb ik er geen kleding van.

Ik heb wel eens als test een lange tight van Even&Odd gekocht (huismerk sport Zalando, €16) die leek goed te zitten, maar na twee keer wassen zit hij toch niet meer mooi bij mijn kruis en zakt hij af.
Alle reacties Link kopieren
Beha’s heb ik van shock Absorber en die zijn heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel spullen van Decathlon als van H&M en Adidas. Over alle drie de merken ben ik zeer tevreden. Ik zelf heb het idee dat H&M ook echt aan het zorgen is dat ze goede sportkleding verkopen. Bij Decathlon had ik laatst een kort broekje voor 5 euro. Adidas is overigens veel goedkoper dan Nike, zeker als je gebruik maakt van een actie.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je maar lang/ver genoeg loopt is goede hardloopkleding echt wel heel belangrijk. De items die bij mij alle testen doorstaan zijn in het algemeen van craft en odlo. Asics kleding vind ik vaak heel erg tegenvallen.
Goede ervaringen met Odlo en Saucony, in zin van onverslijtbaar: ik heb kleding die al 20 jaar intensief gebruikt wordt. Over de kleding van de Lidl ben ik overigens ook zeer tevreden.
s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven