Hoelang wachten met sporten

30-03-2018 19:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Zelf ben ik nog herstellende van een longontsteking, maar wil ik toch in beweging blijven.
Ik wil graag een paar oefeningen doen op de mat, zoals sit-ups.
Alleen, ik ben niet zo thuis in het sportwereldje.
Wanneer is het beste om te sporten?
Voor of na het eten?

Zoals nu heb ik net mijn avondeten naar binnen gewerkt.
Hoelang moet ik wachten totdat ik bezig mag.
Ik hoor het graag :)

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:27
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst herstellen van je longontsteking voordat je weer aan de bak gaat met sporten. Sporten kan ook averechts werken als je nog herstellende bent.
Alle reacties Link kopieren
Vlak na het eten heeft je maag energie nodig om het voedsel te verteren. Inspanning vóór het eten is prima. De energie wordt nietuit je voedsel gehaald maar uit suiker in spieren en lever.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Overigens als je herstellende bent van een ziekte zou ik hooguit alleen korte wandelingetjes maken totdat je helemaal beter bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
30-03-2018 19:46
Overigens als je herstellende bent van een ziekte zou ik hooguit alleen korte wandelingetjes maken totdat je helemaal beter bent.
Ja dit denk ik ook. je longfunctie is nog niet optimaal dus ik denk dat je krachtoefeningen ook niet zo lang volhoudt. je bent gewoon sneller uitgeput.
Ik heb onlangs bronchitis gehad en merkte dat echt heel erg toen ik weer ging sporten, heb dat echt weer op moeten bouwen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang geleden was de diagnose van je longontsteking? Ik heb zelf een zware dubbele gehad en ik ben een sporter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, in hoeverre ben je nog herstellende.
Ik heb vorig jaar een longontsteking gehad. Ik trainde daarvoor een uur of 6 per week (wedstrijdzwemmen). Vijf weken later dacht ik dat het wel weer ging. Na 100 meter zat ik uitgeput weer op de kant.
Terwijl ik daarvoor moeiteloos een kilometer of 3/4 per training zwom.
Herstellen is belangrijk.
Ga rustig stukjes lopen buiten, met weer zoals vandaag hier is dat heerlijk.
Ik begrijp eruit dat je nog nooit gesport hebt en nu ineens iets wil doen terwijl je nog niet beter bent. Wat is de reden?

Verder ben ik niet zo afraderig. Je merkt de gevolgen vanzelf wel. Word je moe? Komt je eten omhoog? Dan de volgende keer aanpassen.

Ik eet zelf altijd minstens een uur voor een training, maar heb bijna nooit last, behalve van salade. Als ik alleen maar op een matje ging liggen zou ik niet eens een uur wachten.

Een tijd terug had ik een ontsteking en ik was eigenlijk redelijk snel weer op mijn trainingstijden. 2 weken niks gedaan en 2 weken opbouwen. Te lang wachten is ook nergens goed voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven