35+ starten met jazzballet: what to wear?

01-04-2018 21:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Ik heb mijn schroom opzij gezet en me aangemeld voor lessen jazz-moderne dans! Ik heb als kind/puber jarenlang gedanst maar door studie/werk/kinderen gestopt. Sporten (hardlopen, fitness) is niks voor mij en na 2x een keizersnee is mijn gewicht wel weer netjes op pijl maar echt strak is t allemaal niet meer. Een van de redenen om weer iets te gaan doen wat ik leuk vind én goed is voor mijn lijf! Maar: wat moet ik in vredesnaam aan? Ik zie op de site van de balletschool staan dat strak aansluitende kleding gewenst is. Verder wordt er niet echt een omschrijving gegeven qua kleding (wel qua schoeisel). Maar ik zie mezelf echt niet meer in een balletpakje met legging? Wat dragen andere dames die dit doen? Tips/plaatjes ed zijn welkom!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
jazzpants. Afbeelding

Leuk, dat je gaat dansen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren gedanst, ook als volwassene.
De meerderheid draagt een zwarte dansbroek met een eenvoudig shirtje erop ofzo. Bij de een wat strakker model en bij de ander wat wijder model.
Maar inderdaad geen balletpakjes gezien.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Inderdaad jazzpants, een wat strak gesneden shirt. Gewoon een bh eronder, een misschien een corrigerende slip. Je staat vaak voor een spiegel, die slip hielp mij om me minder op mijn buik te focussen. Ben helemaal niet dik, maar wel inderdaad een slappe buik met een paar onsjes buikspek.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn die foto's! Dat zijn allemaal mensen zoals ik! :-D met alles erop en eraan zeg maar.... dank! Dat zijn goede tips!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi wat leuk dat je weer gaat dansen! Ik dans al vanaf mijn jeugd en oa ook jazz en modern. Bij ons draagt eigenlijk iedereen een strakke ( fitness/ hardloop ) legging. Ik heb zelf ook nog wel jazzpants maar vooral met modern is die eigenlijk heel onhandig. De pijpen ziin te wijd waardoor je er met bepaalde bewegingen achter blijft hangen. Na een bijna landing op mijn gezicht draag ik die dus echt niet meer.
Wat iedereen boven opdraagt wisselt nogal. Heb zelf wel vaak balletpak eronder al die bewegingen wil er nog wel eens voor zorgen dat shirt/sporthemd/ shirt omhoog schiet of kruipt en zo blijft mijn buik uit het zicht :-$ .

Wel altijd sportbh aan trouwens maar dat is ook niet voor iedereen erg noodzakelijk.

Veel plezier met je eerste les !
Veel succes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon gegoogeld op jazzballet volwassenen 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel een strakke legging dragen met dansen, niet zo'n wijd uitlopende. Lijkt mij minder fijn. Meer zoiets dus:

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving is de mode bij dit soort lessen al zeker tien jaar: strakke legging (meestal zwart) met een niet-al-te-strak t-shirt. Of legging met meerdere strakke shirtjes over elkaar, of een strak shirtje met een wijdere eroverheen, zodat je de bandjes en eventueel onderkant van het strakkere shirtje ziet. Balletpakjes heb ik al zeker vijftien jaar niemand meer zien dragen.

Ik draag zelf jazzpants (waarvan ik de pijpen in m'n sokken prop als er risico is op blijven haken) met een strakker t-shirtje erop, maar daarmee laat ik volgens mij wel heel duidelijk zien hoe oud ik ben, dat was de mode toen ik eind twintig was (ben nu 45). Is een beetje zoals het kapsel van Beatrix zeg maar.

Ik ben nu toe aan een nieuwe dansbroek maar voel me denk ik toch wat ongemakkelijk in zo'n legging, met die middelbare buik van me. Maar het kan niemand wat schelen hoor, hoe je eruit ziet. Er lopen zoveel lichaamstypes rond in zo'n les.

Veel plezier! Dansen is te gek!
Alle reacties Link kopieren
Legging met een t-shirt...pak van rituals. Een jogingbroek kan ook met een shirt. Zo de website van Le Papillon: http://lepapillon.net/shop-dames-kleding/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven