Sokken wielrennen

08-04-2018 15:40 70 berichten
Hoi,

Man vroeg net of ik morgen voor hem voor sokken wil kijken, voor het wielrennen. Hij moet deze hele week lange dagen werken dus geen tijd om zelf naar de winkel te gaan, maar hij wil ze wel z.s.m. hebben omdat hij gaat fietsen naar z'n werk ;-)

Hij heeft alleen geen idee welke sokken het fijnst zijn dus 'de sportwinkel heeft vast wel iets'. Lekker makkelijk natuurlijk dus bij deze de vraag of er hier ervaringsdeskundigen zijn; lange of korte sokken? En nog een specifiek merk dat fijn is? Voor ik van alles wat moet gaan kopen :)

Alvast bedankt!
Ik zou bij Decathlon bij wielersport kijken.

https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... /N-19rh3p0

Kan je je qua prijs ook geen buil aan vallen, voor het geval het een bevlieging is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind enkel sokken het lekkerst zitten wanneer ik in korte broek fiets.

Gekocht in een wielrenwinkel. Weet alleen het merk niet.
Korte enkelsokken van katoen. Merk maakt niet uit, er bestaan niet zozeer hele slechte sokken meer. Ik haal ze bij Zeeman en bij de Action.
Star, man fietst sinds een week of 3 bijna dagelijks. Heeft een goede wielrenfiets gehaald en nu dus ook eindelijk kleding gekocht i.p.v. met z'n spijkerbroek wielrennen ;-) Z'n werk is 25km enkele reis en het bevalt hem goed, dus vandaar dat hij op zoek is naar goede spullen.
En nog een goede helm ook, dat lijkt hem nu toch ook wel handig met die snelheden :-)
Alle reacties Link kopieren
Korte sokken!

Maar je kunt gewoon normale sokken kopen als hij niet gaat wielrennen.
Korte dunne niet synthetische sokken zijn het fijnst met wielrennen :) . Die nemen goed vocht op en zweten niet zo hard. En je kunt er een bak water overheen gooien.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik zit nu wielrennen te kijken en die gaan allemaal met lange sokken, maar het ziet er zo vreemd uit onder die korte broeken ;-)
Korte sokken dus! Ga ik morgen op zoek!
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-04-2018 15:47
Star, man fietst sinds een week of 3 bijna dagelijks. Heeft een goede wielrenfiets gehaald en nu dus ook eindelijk kleding gekocht i.p.v. met z'n spijkerbroek wielrennen ;-) Z'n werk is 25km enkele reis en het bevalt hem goed, dus vandaar dat hij op zoek is naar goede spullen.
En nog een goede helm ook, dat lijkt hem nu toch ook wel handig met die snelheden :-)
Laat hem die maar snel aanschaffen... Beter nu dat besef dan wanneer hij op de grond ligt. Spreek uit ervaring :facepalm: . Na een gebroken arm bedacht ik me dat een helm wel handig was.

Hou de Lidl krant goed in de gaten. Daar hebben ze voor een mooie prijs fijne kleding ;) .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
08-04-2018 15:53
Laat hem die maar snel aanschaffen... Beter nu dat besef dan wanneer hij op de grond ligt. Spreek uit ervaring :facepalm: . Na een gebroken arm bedacht ik me dat een helm wel handig was.

Hou de Lidl krant goed in de gaten. Daar hebben ze voor een mooie prijs fijne kleding ;) .
Oh dat is niet prettig nee! Hij zei dat hij eerst wilde kijken of hij het fietsen wel wat vond. Maar nu hij thuis komt met een snelheid van 30/35km per uur lijkt die helm me wel zo veilig ja!

Lidl had ik niet aan gedacht, ga ik eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-04-2018 15:55
Oh dat is niet prettig nee! Hij zei dat hij eerst wilde kijken of hij het fietsen wel wat vond. Maar nu hij thuis komt met een snelheid van 30/35km per uur lijkt die helm me wel zo veilig ja!

Lidl had ik niet aan gedacht, ga ik eens naar kijken!
Ik vond het ook onzinnig in het begin hoor. De ouder waar ik altijd mee ging wielrennen heeft nooit een helm gedragen... en ondanks dat ik weet wat het met je hoofd kan doen als je gaat stuiteren vond ik het eerst ook niet zo nodig. Beetje suf. Eigenlijk zou het nummer één op je lijstje moeten zijn.

Ik snap dat je niet aan de Lidl hebt gedacht. Is nu niet echt het meest voor de handliggend. Ooit eens gehaald van ach als het zo stuk is dan niet zo erg, maar heb het echt al jaren, ideaal spul! En niet zo duur :) .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Gevraaagd aan mijn wielrennende vriend:

Jan Jansen coolmax sokken, kort. Of Castelli. Speciale prettige stof is dat voor in de wielrenschoenen.
Of heeft hij geen klikschoenen? Dan maakt het misschien minder uit.
Dat boeit toch echt totaal geen hol?

Zonder of met sok, ik fiets er niet harder van.
Perzina, klikschoenen heeft hij nog niet. Gaat hij wel naar kijken.

Geen idee Badmeester of dat een hol uitmaakt ;-) heb geen zin om 5 verschillende soorten te kopen, dus vandaar dat ik vraag wat een beetje gangbaar is.

Kia-Ora dat is het ook wel een beetje, het idee dat het niet nodig is... maar hij is nu toch wel overtuigd dat een helm handig is. Zag dat ze die zelfs ook bij Lidl verkopen :-D
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-04-2018 16:27
Perzina, klikschoenen heeft hij nog niet. Gaat hij wel naar kijken.

Geen idee Badmeester of dat een hol uitmaakt ;-) heb geen zin om 5 verschillende soorten te kopen, dus vandaar dat ik vraag wat een beetje gangbaar is.

Kia-Ora dat is het ook wel een beetje, het idee dat het niet nodig is... maar hij is nu toch wel overtuigd dat een helm handig is. Zag dat ze die zelfs ook bij Lidl verkopen :-D
Jep, van alle sportgemakken voorzien! Ik kom ook echt alleen voor sportkleding :lol: .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
08-04-2018 15:53
Hou de Lidl krant goed in de gaten. Daar hebben ze voor een mooie prijs fijne kleding ;) .
.
Lidl heeft online veel meer (en langer) dan wat in het krantje staat. De site is niet heel handig ingedeeld (vind ik), maar hier is een linkje.
Over de helm:

Mijn vriend is vorig jaar gevallen, op zijn hoofd. De helm was door midden en heeft letterlijk zijn leven gered.

Hij is, met helm dus, op zijn hoofd geland en buiten bewustzijn geraakt. Een andere fietser heeft hem gevonden en 112 gebeld. Gelukkig, door de helm dus, had hij een forse hersenschudding maar gelukkig geen bloedingen of schedelbasisfractuur oid, maar hij is er maanden mee zoet geweest en heeft nog steeds een gehoorsbeschadiging die niet meer over gaat.

Lang verhaal kort: Doe echt een helm op, het kan je leven redden. Echt.

Hij is overigens gevallen door een kabel die over de weg lag vanwege werkzaamheden rondom een evenement. Hij zag die kabel niet. En hij is een heel ervaren fietser, let altijd goed op, het kan echt de beste overkomen.
Ik heb hier even tussen de sportkleding van vriend gekeken (hij is er zelf niet maar fietst wel fanatiek) en dat zijn allemaal Castelli en Stevens sokken en een verdwaald paar Falke's. Behalve de midwintersokken wel allemaal lage en dunne.

Gelukkig fietst hij altijd met helm, lijkt me aanschaf nr. 1 na de fiets!
Heftig Perzina!! Ik lees net je verhaal voor aan man. Die schrok er toch ook wel van. Je denkt inderdaad altijd dat het een ander overkomt maar dat slaat nergens op natuurlijk.

Ik zal morgen ook meteen voor een helm kijken als ik toch op sokkenjacht ga, hij heeft er gisteren nog één gepast maar dat was in een winkeltje met 80% korting die we toevallig tegenkwamen, de helm zelf was bovenop helemaal gescheurd dus die heeft hij maar laten liggen.. maar de maat die hij nodig heeft weet hij dus wel! Neem ik die morgen ook gewoon meteen mee. Is hij meteen klaar :)
Alle reacties Link kopieren
Hij moet zelf de helm halen. Je hebt verschillende maten. Dus hij maakt maar even de tijd om een helm te gaan passen of je moet verschillende maten meenemen. :roll:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Hij heeft dus gisteren een helm gepast maar die kwaliteit was gewoon slecht. Die nam hij dus niet mee.. neem aan dat de maten wel overeen komen?

Anders kan hij pas met koopavond gaan halen, hij is de hele week van 6.15 tot 18.30 de deur uit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je zou even zijn hoofd op kunnen meten. ;)
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij wil het liefste echte wielrensokken. Kort en wit. Moet zeggen dat die ook wel mooi zitten en lang meegaan.
-Kia-Ora- schreef:
08-04-2018 16:59
Je zou even zijn hoofd op kunnen meten. ;)
Haha dat is een goede. Zal ik zo doen, dan komt het vast goed met die helm
Niet alle helmen vallen hetzelfde: gaan passen dus. En dan ook meteen klikschoenen want die kosten ook geen berg en dat fiets zó veel lekkerder! Ik doe al meer dan 10 jaar met mijn le coq sportif klikschoenen. Maar ook daar: wel even gaan passen.

Wat sokken betreft heb ik zelf geen speciale fietssokken. Ik draag gewoon katoenen normale sokken. Geen korte, want dat vind ik juist irritant zitten. Dat dat er 'raar' uit zou zien kan me niets schelen; die hele fietsoutfit is niet het meest charmante ooit vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven