obesitas en duiken

16-04-2018 13:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben binnenkort van plan op vakantie (antillen) mijn duikbrevet te gaan halen samen met mijn vriend. Mijn vriend is zeer sportief en atletisch en hoeft helemaal niet stil te staan bij dit soort dingen, maar ik ben erg zenuwachtig. Niet voor het duiken zelf, ik kan goed zwemmen en heb een redelijke conditie en ben jong, maar of ik straks wel een wetsuit ga passen wanneer we onze uitrusting gaan huren. Ik heb maat 46 en ik weet dat die suites redelijk stretchen enzo, maar overal op internet zie ik de wetsuits tot maat 44 gaan en in 'normale kleren' is dat gewoon te klein voor mij.

Moet ik mezelf de schaamte besparen of voorzien jullie geen problemen? erg benieuwd of er mensen met duikervaring zijn die hier meer over kunnen vertellen.

Groet en bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Mail ze even.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niet gedoken maar in Florida gesnorkeld met wetsuit en hoewel het lastig is je erin te wurmen kon ik er ook met mijn maat 48 in. Aruba zal ook wel meer op de Amerikaanse markt gericht zijn dan bijv in Azie. En maat 46 is helemaal niet zo dik. Er zijn mannen die veel breder gebouwd zijn en die moeten er ook in passen.
Stop er alsjeblieft mee om jezelf obesitas te noemen!!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geen probleem, en anders pas je toch een mannen wetsuit. Veel duikscholen hebben trouwens unisex wetsuits, met name de shorties. En anders kun je altijd nog zonder wetsuit. Heb ik ook gedaan daar. Is wel kouder, maar goed te doen
Ik heb ook altijd met maat 46/48 gedoken. Vaak paste ik dan de grootste of een-na-grootste dive suit.

Maar idd. Mail ze gewoon even. Dan leggen ze er een voor je apart.
Alle reacties Link kopieren
ik had zelfs op bali een wetsuit en ik heb maat 50.Oke ik geef toe voelde me net een gestrande zeeleeuw maar hij paste.Komt goed je bent niet de enige die wil duiken ze hebben echt verschillende maten.Veel plezier alvast
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf duikinstructeur (twee jaar als instructeur gewerkt in een warm land) en heb ook maat 46-48. En er zijn wetsuits genoeg. En anders neem je een mannen wetsuit. Het zijn en blijven gewoon oncharmante dingen. ;-) Echt niemand, ziet er leuk uit, en tijdens het pakken aan en uit trekken is er een tijdelijk "foto verbod".

Kijk even naar het medisch formulier of dat je ergens een "ja" moet invullen. Want dan heb je echt een medische keuring nodig of is het verboden om te gaan denken.

Mocht je vragen hebben, dan kan je me al tijd pb-en.

In ieder geval heel veel duik plezier! Happy bubbles.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben al een stuk geruster, maar zal inderdaad nog mailen voor het geval dat er iets apart moet worden gelegd...

TOP! Heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
En nog een tip, mocht je er moeilijk inkomen, trek hem dan in het water aan of maak de wetsuit nat. Dan gaat het een stuk makkelijker. Als jij nat bent en je pak droog krijg je hem moeilijker aan trouwens. Ik trek mijn wetsuit altijd in het water aan, fluitje.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon heel gezond eten en met een kledingmaat minder op vakantie gaan..
Louise70 schreef:
17-04-2018 01:02
Of gewoon heel gezond eten en met een kledingmaat minder op vakantie gaan..
:facepalm:
Jouw zorgen zijn echt niet nodig TO. Heb familie daar waarvan er een paar in het toerisme werken. Een neef van mij heeft een boek geschreven over scuba-diving na jarenlang instructeur te zijn geweest. Maat 46 is eerder standaard daar dan een uitzondering, ook bij duikscholen. Maar voor je gemoedsrust zou ik even contact opnemen met jouw vragen. De tip van Mayou is een hele goede!

En noem jezelf in hemelsnaam nooit meer obesed! Hoop dat je de tijd van je leven hebt op je aankomende vakantie. :hug:
Louise70 schreef:
17-04-2018 01:02
Of gewoon heel gezond eten en met een kledingmaat minder op vakantie gaan..
:facepalm:

Gewoon nu vast mailen, dan kun je lekker ontspannen op vakantie. Veel plezier!
Op Curacao is en wetsuit wel lekker maar niet essentieel. Het bibberen begint pas na 40-45 minuten. Ik duik het liefst zonder suit.
Oh en over je moeizaam er in wurmen; zo werken wetsuits nou eenmaal. Ik heb mt 38 en ik heb zo'n ding ook nog nooit op een charmante manier aan of uit gekregen!
hamerhaai schreef:
16-04-2018 14:13
Ik ben zelf duikinstructeur (twee jaar als instructeur gewerkt in een warm land) en heb ook maat 46-48. En er zijn wetsuits genoeg. En anders neem je een mannen wetsuit. Het zijn en blijven gewoon oncharmante dingen. ;-) Echt niemand, ziet er leuk uit, en tijdens het pakken aan en uit trekken is er een tijdelijk "foto verbod".

Kijk even naar het medisch formulier of dat je ergens een "ja" moet invullen. Want dan heb je echt een medische keuring nodig of is het verboden om te gaan denken.

Mocht je vragen hebben, dan kan je me al tijd pb-en.

In ieder geval heel veel duik plezier! Happy bubbles.
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven