zwemmers: haar dat beschadigd is door chloor?

18-04-2018 17:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi hai! ik heb lang haar en ben regelmatig aan het zwemmen in het binnenbad. Nu merk ik dat het chloor niet goed is voor mijn haar; het wordt droog en gaat klitten. Wat doen jullie tegen de effecten van chloor op je haar?
Als ik in de zee zwem heb ik er ook last van, gebruiken jullie op het strand iets voor je haar om je haar mooi te houden?
Benieuwd naar jullie ervaring en tips!
Alle reacties Link kopieren
Een badmuts
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
hoe simpel inderdaad, een badmuts.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een badmuts. Maar ik zie er niet uit met dat ding.. Ik lijk net een nazi met een legerhelm op :$ (Mocht je eentje aanschaffen, doe dan een vrolijk kleurtje ;) )

Meestal blijf ik gewoon met mijn hoofd boven water.

Je schijnt ook wel speciale maskertjes en shampoos te hebben voor als je veel in chloor zwemt geloof ik.
Hier ook lang haar dat er niet tegen kan.

Direct nadien haar wassen én conditioner.

Ook na een zwempartij in de zee probeer ik zo snel mogelijk minstens te spoelen.

(Ik heb haar tot ver onder mijn beha-band, dus "niet onder water" ist onderaan nog altijd nat.)
Een badmuts helpt hier niet echt tegen. Mijn dochter heeft juist een ‘zwemmersglans’ in haar haar door het vele zwemmen in chloorwater (met badmuts!). Een goed masker 1 keer per week, helpt haar haar soepel te houden.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de reacties. inderdaad; mijn haar wordt ook nog steeds nat onder een badmuts en vind het niet charmant.
@tornacense; gebruik je hiervoor je gewone shampoo en conditioner of een andere?
@boogschutter76; wat voor een masker gebruikt je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang bij een zwemclub gezwommen, dus ik weet er wel wat van.

Als je haar nat wordt onder een badmuts, dan heb je hem niet goed op.
Je kunt je haar ook even van tevoren insprayen met wat verzorgende conditioner of olie.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
zwemmer123 schreef:
18-04-2018 18:35
dank voor de reacties. inderdaad; mijn haar wordt ook nog steeds nat onder een badmuts en vind het niet charmant.
@tornacense; gebruik je hiervoor je gewone shampoo en conditioner of een andere?
@boogschutter76; wat voor een masker gebruikt je dochter?
Jep, gewone shampoo en conditioner.

Geen zin in allerlei speciale dure toestanden.
Alle reacties Link kopieren
Eerst wat kokosolie of conditioner in je haar en dan een badmuts die goed past
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel grappig. Talloze vrouwen laten hun haar doodbehandelen en doodverven bij de kapper, tot het eruit ziet als een bos touw met een kleurtje, maar dat is dan helemaal OK. Maar een keer naar het zwembad is funest...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hier ook zwemmer. Goede, strakke badmuts.
Wees blij dat het niet groen geworden is, dat heb ik ook weleens gehad (en dan ben ik nog een natuurlijke blondine ook).
Alle reacties Link kopieren
Nu merk ik dat het chloor niet goed is voor mijn haar; het wordt droog en gaat klitten.
.
De meeste mensen krijgen juist nat haar van zwemmen,
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Laloba schreef:
18-04-2018 17:30
Ik heb een badmuts. Maar ik zie er niet uit met dat ding.. Ik lijk net een nazi met een legerhelm op :$ (Mocht je eentje aanschaffen, doe dan een vrolijk kleurtje ;) )

Meestal blijf ik gewoon met mijn hoofd boven water.

Je schijnt ook wel speciale maskertjes en shampoos te hebben voor als je veel in chloor zwemt geloof ik.
Dat zwemt toch niet lekker?

Ik was mijn haar na het zwemmen met verzorgende shampoo, dan een masker en na afdrogen een leave-in conditioner. Ik zwem 2-3x per week en mijn haar is niet droog.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem ook met badmuts. Geen gezicht, maar wel beter voor je haar. Het is niet helemaal droog, maar ook niet doornat.
Badmuts. Ik ben donker en heb bijbehorend kroeshaar. Ik zwem ook regelmatig en draag dus ook een badmuts. Eerst onder de douche haar nat maken voor het zwemmen. Speedo badmuts op en klaar.
Belangrijk is een goede badmuts natuurlijk. Een die goed strak zit. Daarbij wordt je haar echt niet nat. Even in de buidel tasten. De hema dingetjes werken natuurlijk niet. Een beetje badmuts zit wel op de 40/45 euro. Ik ben nogal een tut, dus ik heb bij elk badbak een 'matchende' kleur badmuts :-$

overigens zwemmen de wat fanatiekere 'banenzwemmers' hier allemaal met badmuts en zwembril. In de 'walrussen en klets' baan is dat niet zo. (walrussen = hangen meer beppend aan de kant dan dat ze bewegen in het water)
Alle reacties Link kopieren
Laloba schreef:
18-04-2018 17:30
Ik heb een badmuts. Maar ik zie er niet uit met dat ding.. Ik lijk net een nazi met een legerhelm op :$ (Mocht je eentje aanschaffen, doe dan een vrolijk kleurtje ;) )
Een vrouw met nazihelm? Zoiets als dit? :proud:

Afbeelding
World of Warcraft: Legion
zwemmer123 schreef:
18-04-2018 18:35
@boogschutter76; wat voor een masker gebruikt je dochter?
Mijn dochter gebruikt het masker van Garnier. Daar heeft ze ook de cremespoeling van. Haar haren zien er prima uit. Met dan wel die chloorglans dus, maar alleen een kenner ziet dat dit van de chloor is en niet van nature.
Bitje93 schreef:
18-04-2018 19:54
.
De meeste mensen krijgen juist nat haar van zwemmen,
:rofl:

Een badmuts dus. En daarna je haar wassen met shampoo en conditioner.
er zijn mensen die zeggen 'ik zie er niet uit met een badmuts'. Maar boeit dat? Je bent aan het sporten. Je ligt toch niet in dat water om mooi te liggen drijven? Wat doet het er toe dat het er 'stom' uitziet
Ik zwem iedere dag 1 tot 2 uur. Onder een siliconenbadmuts (hoeft niet duur te zijn; ik koop ze zelf nooit, maar houd ze over aan wedstrijden) wordt mijn haar echt wel nat, zeker aan de randen. Doe maar eens tig koprolkeerpunten. Bovendien ga ik even onder water zonder badmuts aan het eind van de training om alles goed naar achter te krijgen. Voordat ik de badmuts op doe maak ik zowel haar als badmuts nat, anders gaat hij opkruipen. Een badmuts is om je haar uit je ogen te houden en om sneller mee te gaan, niet om het droog te houden.

Ik was mijn haar iedere dag met vrij goedkope shampoo en heb nooit last van haarproblemen. Misschien heb je gewoon pech met je haar?
Orangetree schreef:
19-04-2018 11:59
er zijn mensen die zeggen 'ik zie er niet uit met een badmuts'. Maar boeit dat? Je bent aan het sporten. Je ligt toch niet in dat water om mooi te liggen drijven? Wat doet het er toe dat het er 'stom' uitziet
Zo eens.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
19-04-2018 11:59
er zijn mensen die zeggen 'ik zie er niet uit met een badmuts'. Maar boeit dat? Je bent aan het sporten. Je ligt toch niet in dat water om mooi te liggen drijven? Wat doet het er toe dat het er 'stom' uitziet
Daarna kun je je haar toch weer opnieuw in model brengen en optutten?
World of Warcraft: Legion
Ik zou een passende shampoo en conditioner (kapper kan zien welke het beste bij jouw haar past) nemen van L'anza en het "Neem Plant serum" van hen. Geloof me, zelfs een baal stro wordt zacht en glanzend. Daarnaast zijn het echt hele goede producten voor je haar, zeker als je je haar blootstelt aan schadelijke factoren zoals chloorwater (maar ook behandelingen bij de kapper en zonlicht) is een goede verzorging heel belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven