Welk dieet bij krachttraining?

04-05-2018 10:34 18 berichten
Wie kan mij helpen?
Ik ben eind februari begonnen met koolhydraatarm eten.
Beviel op zich prima.
3 weken geleden begonnen met krachttraining bij de sportschool.
En nou merk ik dat na een dag met veel koolhydraten dat veel beter te doen is.
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik beter aan doe, koolhydraatarm of eiwitdieet?

Mijn doel is ververlies en spieropbouw ( te beginnen vanaf 0 haha)
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je dan precies voor training?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je doel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nu vooral op die apparaten.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw bericht lees denk ik.. ga naar een dietist oid. Eiwit óf khd arm?? Jij hebt geen idee blijkbaar. En helaas is het niet voor te kauwen wat goed is, je moet echt weten waarom wat en hoe. Een twee weeks voorgeschreven menu kan maar daar leer je niets van. Lees je in, vraag in de sportschool en neem eventueel contact op met een dietist.
viva-amber schreef:
04-05-2018 10:39
Wat is je doel?
Ververlies en een strakker lijf
Alle reacties Link kopieren
Btw je bent krap aan 2 maanden bezig met khd arm en nu al koolhydraten eten. Dat is sowieso niet gezond. Je doet óf het ene of het andere maar niet steeds afwijken van een eetpatroon.

Waarom vraag je dit eigenlijk niet op het bodybuilderforum?
nina1966 schreef:
04-05-2018 10:40
Als ik jouw bericht lees denk ik.. ga naar een dietist oid. Eiwit óf khd arm?? Jij hebt geen idee blijkbaar. En helaas is het niet voor te kauwen wat goed is, je moet echt weten waarom wat en hoe. Een twee weeks voorgeschreven menu kan maar daar leer je niets van. Lees je in, vraag in de sportschool en neem eventueel contact op met een dietist.
Ik voel me prima op koolhydraatarm totdat ik ga sporten.
Overal op internet lees je dat bij krachttraining eiwitdieet of koolhydraatarm goed is.
nina1966 schreef:
04-05-2018 10:42
Btw je bent krap aan 2 maanden bezig met khd arm en nu al koolhydraten eten. Dat is sowieso niet gezond. Je doet óf het ene of het andere maar niet steeds afwijken van een eetpatroon.

Waarom vraag je dit eigenlijk niet op het bodybuilderforum?
Klopt, ik voel me er prima op maar het is niet makkelijk vol te houden dus ik ga wel eens de mist in.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
04-05-2018 10:40
Ververlies en een strakker lijf
Koolhydraatarm en eiwit rijk.
Ik ben geen fan van apparatuur. Leer echt krachtraining squat met stand en plates, deadlifts, bench en pulls ondersteunend met hiit en evt kettlebells.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
04-05-2018 10:42
Ik voel me prima op koolhydraatarm totdat ik ga sporten.
Overal op internet lees je dat bij krachttraining eiwitdieet of koolhydraatarm goed is.
Precies, totdat je gaat sporten. Dus koolhydraten eten! En waar lees je dat in godsnaam? Je hebt koolhydraten nodig als je krachttraining doet, zo simpel is het. Ook voldoende eiwitten natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je dan ipv koolhydraten als je een koolhydraatarm dieet volgt? Je vult toch aan met extra eiwitten (en vetten)?

Ik zou trouwens gewoon eten waar je lijf om vraagt. Als ik twee uur op de racefiets heb gezeten heb ik echt niet genoeg aan een bakje kwark...
doornroosje9 schreef:
04-05-2018 10:54
Precies, totdat je gaat sporten. Dus koolhydraten eten! En waar lees je dat in godsnaam? Je hebt koolhydraten nodig als je krachttraining doet, zo simpel is het. Ook voldoende eiwitten natuurlijk.
Dat las ik ook idd.
Ik at 30 Gr koolhydraten per dag. En idd aanvullen met voldoende vetten en eiwitten.
Ik ga de koolhydraten ophogen sowieso.

En klopt apparaten is nog niet echt krachttraining maar ik moest ergens beginnen haha.
Alle reacties Link kopieren
Lekker met apparaten beginnen hoor, dan kan je de oefeningen niet zo snel verkeerd doen. Met losse gewichten heb je echt begeleiding nodig.
Life is short. Eat dessert first.
Een dieet werkt om 1 simpele reden: de beperking van calorieën die je naar binnen werkt. En of je dat nu doet dmv KHA of Sonja Bakker of soepdieet, is minder relevant.

Mijn advies voor jou als je strakker wilt worden is om je in eerste instantie te richten op je eiwit-inname, voldoende eiwitten binnen krijgen elke dag. Die koolhydraten zijn je brandstof, logisch dat je daarop lekker gaat in de sportschool. Een goede benadering zou zijn dat je calorieën en macronutriënten (eiwitten, vetten en koolhydraten) gaat tellen/bijhouden en zorgen dat je totale dagelijkse calorie-inname laag genoeg blijft om bij af te vallen.

Als je het interessant vindt: google BMR (basic metabolic rate), dan kan je uitrekenen wat je dagelijks aan calorieën nodig hebt en hoeveel je mag eten om af te vallen.

Veel succes :)
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je dan op de dag dat je traint?

De grootste maaltijd van de dag kun je het beste binnen een uur na je training eten. Ik train soms zelfs in gevaste/nuchtere staat om na mijn training de grootste maaltijd te eten.

Er bestaat ook zoiets als carb cycling (Google ) waarbij je koolhydraten eet op dag dat je traint en de dag daarna niet. Daar is best veel info over te vinden soms incl. Mealplan etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eten vlak voor de training kan ik niet aanbevelen, maar voor de rest van de dag moet er genoeg brandstof in spieren, lever en vetcellen zitten om dagen, zelfs weken of maanden te gaan als een Duracel batterij! ;-)

Als er veel glycogeenvoorraad is gebruikt je lichaam glycogeen, is dat bijna op dan draait alles net zo lief op vetzuren.

Als je glycogeenvoorraad halfop is dan krijg je wel een seintje om te eten. Dat moet je niet verwarren met een noodzaak om te eten. Je lijf wil alleen graag volle reservevoorraadplaatsen.
Dan moet het maar zoals het kan
Thnx voor alle reacties.
Ik heb nu alles betekent met een kerk app en de koolhydraten iig opgevoerd naar 50.
Ik zit qua calorie inname net iets boven of onder m'n BMR.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven