Badmuts waar je haar echt droog onder blijft gezocht

11-05-2018 17:47 13 berichten
Zijn er tegenwoordig badmutsen waar je haar echt volledig droog onder blijft (en die ook nog lekker zitten)?
Ik heb jaren geleden regelmatig geprobeerd te zwemmen met verschillende badmutsen. Maar mijn haar werd toch altijd nat, waardoor er, zeker wanneer ik mijn haar net had geverfd, gekleurde druppels onder mijn muts vandaan kwamen. Uiteindelijk was na een zwembeurt altijd al mijn haar nat en dat is wat ik juist probeerde te voorkomen met die badmuts, zowel voor mijn haarkleur als voor het bad.

Omdat ik graag zwemmen weer op wil pakken vraag ik me af of ik iets zoek wat eigenlijk onmogelijk is of dat er tegenwoordig badmutsen verkrijgbaar zijn waar je haar echt droog onder blijft?
Afbeelding
gegarandeerd droog
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha
[quote=ouwewijsneus post_id=28493367 time=1526054183 user_id=352904]

Ja, heb je daar zelf wel eens mee gezwommen?
Wel een leuk zelfportret!
Volgens mij bestaat dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat dit bestaat.
Badmutsen voor het zwemmen wordt over het algemeen gebruikt zodat je haar niet in de weg zit of je snelheid af kan remmen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat jammer.
Ik had wel al het idee dat ik op zoek was naar de heilige graal, maar wie niet waagt op het Vivaforum...
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan dat nou. Tenzij je de randen met waterbestendige lijm vastlijmt aan je huid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn dochter doet aan wedstrijdzwemmen, vele merken en modellen zijn al voorbij gekomen en nog nooit is haar haar drooggebleven.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/speedo-badmuts ... oductImage

Ik heb deze. Helemaal droog blijft mijn haar niet, maar het is wel de beste die ik ooit gehad heb.
Alle reacties Link kopieren
To, het ligt er ook wel aan hoe je zwemt.
Over het algemeen komt het water het makkelijkst je badmuts in bij plekjes waar hij niet aansluit zoals bij de oren en zo. Als je schoolslag zwemt is de kans kleiner dat er water binnenkomt dan bij de rugcrawl of borstcrawl. Als je schoolslag zwemt met je hoofd boven water en met een badmuts op, dan zal er weinig haar nat worden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
het blijft niet droog, omdat je hoofd het enige stukje is dat boven water is wordt daar de hitte afgevoerd via zweet vooral onder je badmuts want dat wordt warm. Het is dus niet zozeer water als wel zweet
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-05-2018 11:59
het blijft niet droog, omdat je hoofd het enige stukje is dat boven water is wordt daar de hitte afgevoerd via zweet vooral onder je badmuts want dat wordt warm. Het is dus niet zozeer water als wel zweet

O ja, maar ik moet eerlijk zijn, ik heb niet het idee dat de meeste mensen erg actief banen zwemmen. Ik hoor altijd veel mensen klagen of dat het koud is, maar dat is meestal omdat ze niet actief genoeg zijn. Vandaar dat ik niet aan zweet had gedacht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven