Alternatief studentensportpas/lidmaatschap?

14-05-2018 21:48 16 berichten
Helaas, ik val een beetje buiten de boot.

Ik ben een fulltime student. Ik woon op een half uurtje met de auto van een studentenstad waar er een studentensportpas verkrijgbaar is waardoor je allerlei teamsporten kunt doen en ook lessen kunt volgen.

Ik ben gek op tennis, volleybal en squash lijkt me bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik heb geen topper, eerder niveau recreant maar ik ben wel heel fanatiek. Ook kun je met die sportpas lid worden van een studentenzeilclub. Watersport is ook een grote hobby voor mij.

Om in aanmerking te komen voor zo’n pas moet je student zijn bij een universiteit of aangesloten hogeschool. Helaas volg ik mijn HBO studie bij een andere instelling...

Ik vraag me af hoe ik toch in contact kan komen met studentensporten.

Ik wil namelijk heel graag mee doen met dit soort sporten en met name de zeilclub lijkt me zo gaaf! Helaas zijn mijn vrienden hier niet in geïnteresseerd en heb ik dus geen sportmaatje. Anders zou een vriendin van mij wel zo’n pas aan kunnen schaffen, zij zit wel op de uni.. Ook is er in mijn stad eigenlijk niets behalve een high class tennisclub of volleybalclubs waarvoor ik het niveau nog niet heb.

Is er een mogelijkheid om toch aan student sportlessen/clinics mee te kunnen doen of lid te kunnen worden bij zo’n zeilclub of andere vereniging? Ik mis namelijk ook sociale contacten om mijn hobby’s mee uit te kunnen oefenen.
anoniem_6362b14e742c2 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 23:33
2.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er geen speciaal tarief mogelijk omdat je student van een andere instelling bent? Of bij jouw eigen instelling?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je gewoon pech.