Welke vechtsport

19-05-2018 12:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een vechtsport waarbij je met grepen werkt maar ook met slagen en schoppen ik ben nogal groot en heb zeet grote been kracht maar bv judo is aleen maar grepen ik zoek iets meer zoals in de films

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Welke films?
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
Aikido of Jujutsu..gewoon wat proeflessen volgen en kijken wat je ligt. Er zijn ook sportscholen die gemixte budolessen geven.
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-05-2018 12:24
1.98% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Films zijn nep :rrr:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
krav maga
Alle reacties Link kopieren
Wat jij omschrijft is meer jiu jitsu. Daarbij heb je wel de grepen die je bij judo ook gebruikt (je leert iemand over je schouder gooien bijvoorbeeld, ziet er altijd wel episch uit), maar je leert ook goed gebruik te maken van je beenkracht door bijvoorbeeld schoppen. Ik zou daar eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Karate kid 1..2...3 kijken, auto's wassen met cirkelbeweging, succes!
redbulletje schreef:
19-05-2018 12:22
krav maga
+1

Karate/taekwonde etc. is mooie kunstjes doen.

Krav zit alles in.
Alle reacties Link kopieren
Krav Maga!

Superleuke sport en alles zit erin.
insanne schreef:
19-05-2018 16:11
Superleuke sport en alles zit erin.
Bam!
Alle reacties Link kopieren
Krav maga is de vechtsport die je afgeschoten kogels uit de lucht leert vangen, net als in de film.
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'
Alle reacties Link kopieren
Karate is niet alleen mooie kunstjes doen maar ook echt techniek alleen er zitten weinig grepen in. Ik heb als puber Kyokushin gedaan en dat is echt wel iets meer dan mooie kunstjes. Zo trapte ik iemand die van die draaitrappen maakte, over mooie kunstjes gesproken, altijd vol in zijn rug. Wie draait nou zijn rug naar een tegenstander?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
20-05-2018 11:55
Zo trapte ik iemand die van die draaitrappen maakte, over mooie kunstjes gesproken, altijd vol in zijn rug. Wie draait nou zijn rug naar een tegenstander?
Mjah. En met krav had ie na 10 seconden bewusteloos (of erger) op de grond gelegen ;)

Ik hou van efficient.
pionnetje schreef:
19-05-2018 12:34
Wat jij omschrijft is meer jiu jitsu. Daarbij heb je wel de grepen die je bij judo ook gebruikt (je leert iemand over je schouder gooien bijvoorbeeld, ziet er altijd wel episch uit), maar je leert ook goed gebruik te maken van je beenkracht door bijvoorbeeld schoppen. Ik zou daar eens naar kijken.

Dit.

Krav Maga is een zelfverdedingsmethode.
TO, kom je nog terug om te reageren?

Of is dit weer een 'ik hark de reacties bij elkaar en ben vertrokken'-topic?
Alle reacties Link kopieren
spraakwaterval schreef:
20-05-2018 17:36
Mjah. En met krav had ie na 10 seconden bewusteloos (of erger) op de grond gelegen ;)

Ik hou van efficient.
Ik ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
spraakwaterval schreef:
19-05-2018 13:11
+1

Karate/taekwonde etc. is mooie kunstjes doen.

Krav zit alles in.
Taekwondo is mooie kunstjes doen?

Weet je wel wat het allemaal inhoud?
De Wtf vorm vind ik ook een poppenkast maar de ITF vorm is echt keihard
viva-amber schreef:
21-05-2018 07:29
Ik ook.
Zoenen dan?
Alle reacties Link kopieren
Jiu jitsu! Mocht je een leuke club in Brabant zoeken weet ik er nog wel 1 😁
Alle reacties Link kopieren
Misschien is Kenpo iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zat daar ook over te denken, om een nieuwe vechtsport te starten. Bij ons in Apeldoorn is er een Ng Ying Kungfu schooltje van sifu Patrick van Steen.

Je leert daar grepen en trappen volgens principes van dieren: de tijger gebruikt de klauwhand ( erg goed voor dames met lange nagels ), luipaard, kraanvogel, slang en draak.

Ook doen wat met wapens en zo zwaarden, stokken enz. Wil daar sowieso een keer mee gaan doen.

Dus misschien Kungfu? Is wel leuk en filmachtig denk aan Jackie Chan.

Maar als je puur dingen films wil doen kun je ook stuntfighting zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven