Veel sporten?

31-05-2018 19:02 66 berichten
Goedenavond!

Ik wil graag afvallen maar ik heb een hekel aan sporten. Is het dan handig om bijvoorbeeld 5x per week te sporten zodat je er een bepaalde structuur in krijgt en het een gewoonte wordt en hopelijk ook leuk gaat vinden? Sommige zeggen dat ze er verslaafd aan raken.

Eerder sporte ik 2x per week en keek er steeds weer tegenop om te gaan. Hoe kan ik het zo lang mogelijk volhouden?

Hebben jullie tips? Ik weet dat ik een sport moet zoeken wat bij me past maar zelfs dat vind ik lastig.
Alle reacties Link kopieren
Je eetgewoontes veranderen heeft meer effect. Wil je toch extra bewegen kan je ook gewoon wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens proberen welke sport jij leuk vindt! Er is tegenwoordig zoveel variatie.
Wil je gaan fitnessen of bewegen op muziek of in teamverband?
Als je iets gevonden hebt wat jij leuk vindt is het geen straf om te gaan.
Succes
Alle reacties Link kopieren
Echt afvallen behaal je meer door je eetpatroon te wijzigen ipv sporten.

Maar het kan over het algemeen geen kwaad zeker om wat strakker te worden.
Kijken welke sport jij leuk vind is wel het belangrijkste. Ikzelf ga 3 keer per week naar de sportschool vind er niet veel aan maar ok eindelijk een gezellige sportschool gevonden. Klein, alleen voor vrouwen en vriendelijke mensen.
Daarnaast zwem ik 2 maal per week 60 banen en dat doe ik ook voor de fun. Ik hou van zwemmen en haal er veel plezier uit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wandelen.
Stappenteller kopen en gewoon elke dag gaan wandelen en je voeding aanpassen.

Kies een x aantal stappen en maak daar een doel van. Bijv xxxx stappen per dag. Kun je steeds Opbouwen.

Gaat soms best hard, extra keer lopend boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een sport die je leuk vindt. Ik vind de sportschool niets aan, dus ga niet. Doe nu al jaren bootcamp, lekker in de buitenlucht met een leuke groep mensen. Ga met plezier 2x in de week. Ben er vooral strakker van geworden.

Maar wellicht past zwemmen beter bij je, of een groepsles op de sportschool, of een balsport in teamverband, of dansen? Misschien wel op de mountainbike of wielrenfiets? Er is veel meer dan sportschool.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 19:36
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er geen enkele vorm van bewegen die je leuk vindt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Draakje2018 schreef:
31-05-2018 19:12
Ga eens proberen welke sport jij leuk vindt! Er is tegenwoordig zoveel variatie.
Wil je gaan fitnessen of bewegen op muziek of in teamverband?
Als je iets gevonden hebt wat jij leuk vindt is het geen straf om te gaan.
Succes
Dat is dus het probleem. Ik vind niks echt echt leuk. Ja voor even en dan laat ik het koppie weer hangen :(
Van veel sporten bouw je spier massa op. Dus zal je vooral in het begin niet direct afvallen. Sporten is gezond en leuk. Maar als je er een hekel aan hebt zal het voor jou niet werken. Je eet gewoonte aanpassen is goed. Met sport iets zoeken wat je leuk vind en dat langzaam op bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen= 70% gezond eten + 30% bewegen

Stop alleen met eten van suiker en koolhydraten, dan val je al af.
Gezond eten ben ik mee bezig!
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
31-05-2018 19:44
Gezond eten ben ik mee bezig!
Maak veel gebruik van dierlijke en plantaardige olie(roomboter en olijfolie). Als je puur en biologische olijfolie hebt drink elke ochtend één slokje. Olie zorgt ervoor beter werken van verteersysteem. En drink veel water.
Zaantje10 schreef:
31-05-2018 19:49
Maak veel gebruik van dierlijke en plantaardige olie(roomboter en olijfolie). Als je puur en biologische olijfolie hebt drink elke ochtend één slokje. Olie zorgt ervoor beter werken van verteersysteem. En drink veel water.
Ik ben er nog een beetje zoekende in of ik nou juist magere of volle producten moet nemen?
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
31-05-2018 19:52
Ik ben er nog een beetje zoekende in of ik nou juist magere of volle producten moet nemen?
Doe maar volle producten. Vet heb je nodig. Het kwade ligt niet aan vet/olie, maar aan suiker en graanproducten. Moderne wetenschap is nu ook aan het veranderen als het gaat om voedingspiramide. Suikerindustrie gaat ten onder!!!
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
31-05-2018 19:36
Dat is dus het probleem. Ik vind niks echt echt leuk. Ja voor even en dan laat ik het koppie weer hangen :(
Niet gaan sporten dan. Als je het echt niet leuk vindt. En wandelen? Vind je dat iets?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zaantje10 schreef:
31-05-2018 19:55
Doe maar volle producten. Vet heb je nodig. Het kwade ligt niet aan vet/olie, maar aan suiker en graanproducten. Moderne wetenschap is nu ook aan het veranderen als het gaat om voedingspiramide. Suikerindustrie gaat ten onder!!!
Absoluut oneens. Het gaat om calorieën, ga alsjeblieft weer niet weer over koolhydraten en suiker beginnen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
31-05-2018 20:31
Absoluut oneens. Het gaat om calorieën, ga alsjeblieft weer niet weer over koolhydraten en suiker beginnen.
Fout! Koolhydraten en suiker. Daar moet er vanaf blijven. :hyper: :puh: :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Zaantje10 schreef:
31-05-2018 20:39
Fout! Koolhydraten en suiker. Daar moet er vanaf blijven. :hyper: :puh: :lmao:
Ah, jij hoort bij de anti-koolhydraten maffia. Nou succes, dan ben ik uitgepraat.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
31-05-2018 20:50
Ah, jij hoort bij de anti-koolhydraten maffia. Nou succes, dan ben ik uitgepraat.
Niet netjes hoe praat met mij. Ik probeer hier wat uit te leggen over suiker en koolhydraat en jij komt met een rare opmerking.
Ik weet wel dat een calorie opgebouwd is is uit suikers, vetten en koolhydraten. Dus slechts calorieën tellen is niet voldoende. Het gaat erom hoe de calorie is opgebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
31-05-2018 21:06
Ik weet wel dat een calorie opgebouwd is is uit suikers, vetten en koolhydraten. Dus slechts calorieën tellen is niet voldoende. Het gaat erom hoe de calorie is opgebouwd.
Idd :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
31-05-2018 21:06
Ik weet wel dat een calorie opgebouwd is is uit suikers, vetten en koolhydraten. Dus slechts calorieën tellen is niet voldoende. Het gaat erom hoe de calorie is opgebouwd.
Daar zit je mis. Een calorie is een calorie, maakt niet uit of het uit koolhydraten, vetten of eiwitten komt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
31-05-2018 21:18
Daar zit je mis. Een calorie is een calorie, maakt niet uit of het uit koolhydraten, vetten of eiwitten komt.
Nope :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
31-05-2018 21:06
Ik weet wel dat een calorie opgebouwd is is uit suikers, vetten en koolhydraten. Dus slechts calorieën tellen is niet voldoende. Het gaat erom hoe de calorie is opgebouwd.
:roll:
:facepalm:
Ik zou even een lesje volgen ergens.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zaantje10 schreef:
31-05-2018 21:27
Nope :bonk:
Yep.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven