9 tot 5 baan, sporten en eten

02-06-2018 12:46 16 berichten
Sinds een tijdje heb ik een 9 tot 5 baan wat ik heerlijk vind. Alleen beweeg ik nu nauwelijks meer dus ik wil 2x per week 's avonds en 1x in het weekend sportlessen in het zwembad en/of sportschool gaan doen. Maar ik ben tussen 17:00 en 17:30 klaar met werken. Die lessen beginnen vaak om 19:00. Of iets later nog. Wanneer eet je dan? Ik heb meestal als ik thuis kom wel flinke honger, maar als ik een uur later ga sporten is dat misschien niet zo handig. Ik vind het maar ingewikkeld om een plan te bedenken. Hoe doen jullie dat? (en wat voor sport doe je?)
Alle reacties Link kopieren
Wat tijd scheelt, in het weekend voor meerdere dagen koken, porties invriezen. Als je uit je werk komt alleen even opwarmen
Toen ik naar de sportschool ging, ging ik gewoon gelijk uit m'n werk, dus om 17 uur stond ik daar en dan kon ik rond 18.30 gedoucht en wel eten en op de bank. Na het eten zou ik niet meer te motiveren zijn om nog wat actiefs te gaan doen.
Of op sportdagen tussen de middag een flinke maaltijdsalade eten, dan gelijk na het werk iets lichters, fruit en een cracker. En dan na het sporten nog brood of een flinke bak muesli met yoghurt ofzo.
Ik neem dan een shake tussendoor (melk, kwark en een banaan in de blender) en eet na het sporten als ik er dan nog zin in heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meestal voor het eten of om 20:00/20:30 hardlopen (2x door de week en 1x in het weekend 's ochtends). Maar dat is wel wat flexibeler dan in een sportschool. Krachttraining doe ik gewoon thuis en yoga op mijn vrije dag. Ik ben overigens nog een stuk later thuis, meestal rond half 7. Als ik een thuiswerkdag kan inplannen is het wat makkelijker. Het vergt even wat planning, maar als je eenmaal in het ritme zit gaat het vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg dat ik voor mijn sportavonden het eten al klaar heb staan. Meestal doe ik een pastaatje ofzo, of gewoon rijst met kip en groenten. Meteen als ik thuis kom eten, en dan heb ik meestal nog drie kwartier om even uit te buiken en dan door.

Ik doe body combat in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het zwembad open tot 21.30u. Als ik ga zwemmen doe Ik het zo: Ik kom thuis rond 17u, en zorg dat ik rond 18u00 of kwart na kan eten. Dan heb ik nog tijd om te chillen, mijn eten te laten zakken, een dutje of een klusje om dan tegen 19u45 mijn tas te pakken en te gaan zwemmen. Voor het zwemmen neem ik natuurlijk wel geen lessen.

Toen ik nog aan krachttraining deed, ging ik sporten om 18u. Ik zorgde dan dat ik complexe koolhydraten binnen had om de training door te komen, en kookte dan na de training. Dat werd soms wel erg laat om te eten vind ik, dus misschien handig als je dan al iets klaar hebt staan. Bijvoorbeeld een overschotje van de dag er voor.
Ben vaak rond 18.30 thuis maar bij mij scheelt het dat mijn sport 20.30u begint. Dus eet ik ervoor en heb ik geen last van vol gevoel tijdens sport. Verder sport ik ook vaak in het weekend.
Mocht ik een keer eerder op de avond sporten dan eet ik vaak een cracker en na de sport lichte maaltijd.
Eten splitsen kan ook. De ene helft ervoor en de rest erna.
Als ik om 18.00 train eet ik tussen 16.00 en 16.30. Dan eet ik na 19.45 nog salade, muesli en fruit.

Bij om 19.00 uur sporten zou ik rond 17.30 op zn laatst beginnen met eten. Eventueel brood als ik nog niet thuis ben. Dan koken en dat na de sport opeten. Of weer brood. Het is toch niet iedere dag.
Goeie ideeen zitten ertussen! Ja helaas zit ik aan de tijden gebonden van die lessen. Want banen zwemmen vind ik zo saai dat ik het na 10 baantjes voor gezien hou. Dus een klasje moet wel. Misschien dat ik op m’n werk met 2 boterhammen ga lunchen om half 1 en dan om 16:00 een quiche van thuis (of pasta salade of wraps ofzo) eet en dan na het sporten een bakje yoghurt.
afhankelijk van hoe intensief het is en hoe lang het duurt kan een bakje yoghurt wel weinig zijn, maar dat merk je vanzelf wel, wat werkt.

Ik zou 's nachts wakker worden.
Om hoe laat eindigt de les / ben je terug thuis?

Eten na de les? En eventueel een yoghurt of andere kleinigheid vooraf of om 16u.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon tussendoor wat eten wat niet te zwaar op de maag valt en na het sporten je grote maaltijd.
Van te voren al koken en in de vriezer gooien.
Tornacense schreef:
02-06-2018 17:26
Om hoe laat eindigt de les / ben je terug thuis?

Eten na de les? En eventueel een yoghurt of andere kleinigheid vooraf of om 16u.
Les is klaar om 20:00 en dan ben ik denk ik half 9 thuis, misschien iets later als ik naar een zwembad verderop ga. Dus wel redelijk laat. Maar ik denk dat ik gewoon om 16:00 een redelijk grote maaltijd eet en dan na de les om half 9 nog kijk of ik nog zoiets wil of een bak yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het sinds een aantal weken omgedraaid. Niet super relax, maar voor mij werkt het wel.

Voorbeeld:
Zondagavond, maak ik mijn lunch voor maandagmiddag. Vaak kip met groene groente.
Maandag ontbijt ik thuis/bij aankomst op kantoor, lunch dus warm ( heb een magnetron op kantoor, dus kan het opwarmen), vanuit kantoor naar huis, thuis eet ik iets van een ei/ lichte maaltijd en ga dan pas sporten. Sport ik meestal tussen 20:00 en 22:00. Dus tijd genoeg om alles te laten zakken. Met een volle buik sporten, vond ik een drama.

Eerst deed ik het anders, woonde ik ook op 15 minuten fietsen bij mijn werk vandaan, nu een goed uur met de auto ( mega tijdverlies, vandaar deze omschakeling)....
Toen ontbeet ik ook thuis/ op kantoor, tussen de middag gewoon salade o.i.d., rond 16:00 nog rauwkost en om 18:00 ging ik trainen.. Fietste ik naar huis en at ik rond 20:00 op de bank mijn warme eten.

Het is ook maar net waar je je goed bij voelt. Mijn vriend vindt het dan weer niets om eerst te sporten en dan pas te eten. Heb mij dus aan hem aangepast, maar moet daarvoor nu wel in de middag warm eten..

Succes!
spork wijzigde dit bericht op 12-06-2018 16:41
Reden: Moest niet zijn ipv nu...
0.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven