Brandend gevoel handen - fitness?

08-06-2018 07:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden ben ik veel aan het trainen in de sportschool en sinds een paar weken echt intensief.
3x per week kracht (en personal training) en 2x cardio.

Sinds een week heb ik een branderig gevoel in mijn handen, echt niet fijn.
Herkennen hier iemand dat door het trainen? Mss door het vasthouden van barbells en dumbbells?

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ja, bij mij geven ook de handen meestal als eerste op door een gebrek aan knijp-/grijpkracht. Ik neem aan dat je een vrouw bent met niet zulke grote handen.

Je kunt je knijp-/grijpkracht wel trainen maar het doet idd zeer om het op te bouwen. Een goede oefening is; farmers walk. Dumbells of kettlebells in je handen en lopen tot je niet meer kan. Recht op, schouders naar achter en borst vooruit.

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer je echt kramp krijgt moet je wel stoppen en ook bij deadlifts e.d. is geen schande om tussen de herhalingen je gewicht even neer te zetten voor 5-10 sec wanneer je je grip verliest.
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-06-2018 08:07
11.28% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-06-2018 08:01
Ja, bij mij geven ook de handen meestal als eerste op door een gebrek aan knijp-/grijpkracht. Ik neem aan dat je een vrouw bent met niet zulke grote handen.

Je kunt je knijp-/grijpkracht wel trainen maar het doet idd zeer om het op te bouwen. Een goede oefening is; farmers walk. Dumbells of kettlebells in je handen en lopen tot je niet meer kan. Recht op, borst vooruit.

Afbeelding

Wanneer je echt kramp krijgt moet je wel stoppen en ook bij deadlifts e.d. is geen schande om je gewicht even neer te zetten voor 5-10 sec wanneer je je grip verliest.
Thx! Maar heb eigenlijk geen kramp in mijn handen. Het is meer de huid en aan de binnenkant van mijn handen brandt het.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je wat eelt kweken?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je allergisch voor het metaal/nikkel in de gewichten???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
In principe zeg ik nee tegen handschoenen: met kettlebells is het niet te doen (gevaarlijk) en je handen/grip worden niet sterker wanneer je handschoenen draagt .

Maar goed mocht het toch een allergie zijn dan ontkom je misschien niet aan handschoenen en is het 1 van de weinige manieren om te kunnen trainen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-06-2018 08:14
Misschien ben je allergisch voor het metaal/nikkel in de gewichten???
Hmm. Ja zou kunnen. Maar dan brandend gevoel als allergische reactie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou dat niet kunnen? Even laten testen op metalen allergie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien verschillende dikten stang gebruiken of iets er omheen waardoor het een soft grip wordt. Dat zal er toch wel zijn?

En hoe meer tractie er is, hoe meer ontspannen je het gewicht kan aanpakken. Normaal zorgen de groeven in de vingers daarvoor, maar als je natte vingers hebt van het zweet zal je harder gaan knijpen. Dus dan zal een rubber of kunststof grip die je er omheen kan bevestigen mogelijk helpen. Gewoon een idee. :)

In de handpalmen zitten behalve wat spiertjes vooral pezen en banden en misschien zijn die wel overbelast. Handspieren (zitten voornamelijk in de onderarmen) zijn wel vrij snel op kracht te brengen, maar de pezen doen daar veel langer over. Dus misschien protesteren je pezen en/of banden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Misschien heeft het niets met het sporten te maken en heb je een virus (bijvoorbeeld hand-, voet-, mondziekte, maar er zijn ook andere virussen die dit gevoel op de handen kunnen geven). Of heb je dit gevoel alleen tijdens het sporten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven