Laagdrempelige nieuwe sport, zonder armen

19-06-2018 19:48 36 berichten
Ik ben op zoek (tijdelijk) naar een nieuwe leuke sport, waarbij je je armen niet nodig hebt.

Ik ben even inspiratieloos, misschien hebben jullie nog ideeen, waar ik niet aan gedacht heb.

Ik deed aan paaldansen, sportklimmen en wilde net gaan beginnen met Padel (racketsport).

Daar heb ik allemaal mee moeten stoppen vanwege een frozen shoulder. Daar ben ik ook nog wel even zoet mee. Ik ben al wel begonnen met hardlopen (en veel wandelen). Maar ik zoek iets wat ik echt leuk vind. Oh ja sportschool vind ik niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Dancehoop
Alle reacties Link kopieren
Fietsen
trampolinespringen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Op zo'n rodeostier. Maar ik weet niet of je dat ook als sport kunt doen en als je eraf valt is dat ook niet zo goed voor je schouder. Misschien zwemmen en dan zo'n drijfplankje zodat je alleen je benen hoeft te gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Op zo'n stier zitten is juist heel erg arm- en schouderbelastend. Je moet je heel goed vasthouden met de ene hand en met de andere arm de balans zien te houden, die kun je niet zomaar een beetje naast je laten hangen, want dan vlieg je er snel af. En inderdaad, dan kom je met een kwak neer.

Zwemmen met alleen beenslag, maar ja, dat lijkt me ook heel snel saai worden. Wandelen lijkt me inderdaad de beste optie. Dat doe je al, maar je kunt de omgeving waar je loopt natuurlijk wel afwisselen en mooie routes uitkiezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Skeeleren misschien?
Zo’n rodeostier is wel origineel in ieder geval :P , maar vooral onverwachte armbewegingen doen zeer. Gaat hem dus niet worden (en was ook niet helemaal naar wat ik op zoek was).

Gewoon hoopen vind ik saai. Heb even een filmpje gezocht van dancehoop, maar daar heb je ook je armen bij nodig.

Wandelen kan ik inderdaad ook afwisselen met fietsen, had ik nog niet aan gedacht. Zwemmen met alleen armen lijkt me ook erg saai.
Trampolinespringen en skeeleren is niet echt mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeggen skeeleren.
Of zwemmen en alleen de beenslagen trainen.
Ligfietsen, op zo'n lage sportieve. Haal je hele hoge snelheden mee en je belast je armen minimaal
Alle reacties Link kopieren
Slapen, voetbal
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ah sorry crosspost.
Had je bericht dat skeeleren niet je ding is, niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel bewegingsruimte heb je nog? Ik heb het nl. ook gehad en met behandelingen van dry-needling is mijn bewegingsruimte veel beter geworden. Mijn oude sport kan ik helaas niet meer beoefenen en moet nog steeds wel opletten met schokbewegingen maar heb een fijn alternatief gevonden.
Mijn fysiotherapeut raadde mij destijds aan om, zodra het ook maar enigszins mogelijk was, zoveel mogelijk te bewegen zodat het gebied eromheen goed doorbloed zou blijven.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Spinning
Iets van Zumba?
Zien wij TO nog terug?
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
19-06-2018 20:46
Zien wij TO nog terug?
Ze heeft drie kwartier voor je dat vroeg nog gereageerd.


TO, lid worden van een triatlonclub en zwemmen met alleen benen afwisselen met rennen? (Van fietsen weet ik niet of dat lekker gaat.)
Eze schreef:
19-06-2018 21:02
Ze heeft drie kwartier voor je dat vroeg nog gereageerd.


TO, lid worden van een triatlonclub en zwemmen met alleen benen afwisselen met rennen? (Van fietsen weet ik niet of dat lekker gaat.)

Ik vind dat echt te langzaam
Alle reacties Link kopieren
To, is beweging juist goed of juist slecht voor je armen?

In het eerste geval kan ik Nordic walking aanraden! Je moet je arm wel naar achteren kunnen bewegen.
Dymphnatam schreef:
19-06-2018 21:06
Ik vind dat echt te langzaam
Ik was een stuk gaan wandelen :P . Ik hoef toch niet de hele avond beschikbaar te blijven om te reageren, als ik het maar wel ooit doe natuurlijk.
Dymphnatam schreef:
19-06-2018 20:08
Ligfietsen, op zo'n lage sportieve. Haal je hele hoge snelheden mee en je belast je armen minimaal
Klinkt best aardig, maar heb geen zin om voor tijdelijk zo’n fiets aan te schaffen. Laagdrempelig bedoel ik ook mee qua kosten. Maar de tip op zich is leuk :)
viva-amber schreef:
19-06-2018 20:10
Slapen, voetbal
Slapen leuk, maar niet erg sportief ....
Voetbal zit je gelijk een tijd aan vast in een team, daar beginnen we maar niet aan.
iceteapeach schreef:
19-06-2018 20:18
Hoeveel bewegingsruimte heb je nog? Ik heb het nl. ook gehad en met behandelingen van dry-needling is mijn bewegingsruimte veel beter geworden. Mijn oude sport kan ik helaas niet meer beoefenen en moet nog steeds wel opletten met schokbewegingen maar heb een fijn alternatief gevonden.
Mijn fysiotherapeut raadde mij destijds aan om, zodra het ook maar enigszins mogelijk was, zoveel mogelijk te bewegen zodat het gebied eromheen goed doorbloed zou blijven.
Ga morgen weer naar de fysio. Bewegingsruimte lijkt nu op zijn max te zijn (gebrek aan bewegingsruimte eigenlijk).
Mij is ook aangeraden zoveel mogelijk te bewegen, maar niet door mijn pijngrens heen. En dat is vrij snel nu.
Maar jij bent er dus nooit helemaal vanaf gekomen :( ?
Maar even op een paar tegelijk reageren. Spinning heb ik vroeger ook wel gedaan, is op zich wel een optie.

Zumba heb ik ook ooit wel geprobeerd, heel vrolijk, maar kan ik van geen kanten :$ en moeten je armen ook wel echt dingen doen.

Bewegen is juist goed. Nordic walking is vast heel goed. Ik doe nu mijn armoefeningen tijden het wandelen, dus misschien al een beetje vergelijkbaar ....

Ga nu even een serietje kijken en op tijd naar bed (voor het geval ik weer niet op tijd reageer).
anoniem_63621c7a12117 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 21:59
0.81% gewijzigd
Triatlon nog vergeten. Ik doe dat allemaal wel gewoon los. Zwemmen is ook niet zo mijn ding, vooral niet met alleen benen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven