Welke sport is goed hiervoor?

28-06-2018 19:20 8 berichten
Ik heb een zittend beroep en met m'n hobby's beweeg ik ook amper. Op reis merk ik vaak hoe slecht m'n conditie is en krijg ik snel pijnlijke benen door grote afstanden te wandelen etc. Ik zou dus voornamelijk mijn bil- en beenspieren willen trainen. Moet ik daarvoor gerichte spieroefeningen doen of kan dat ook via cardio? Moet ik oefenen op langere afstanden wandelen zodat ik op reis minder snel last krijg of krijg je hetzelfde effect door bv te fitnessen? Ik doe het liefst aerobics en crosstrainer maar vraag me af of dat wel de juiste vormen van beweging zijn voor mijn probleem.
Gewoon wandelen thuis ook, eventueel op de loopband heuvelop lopen. Alleen als je op reis op hoogte gaat wandelen, dan is je conditie alsnog waardeloos wegens zuurstofgebrek waar we hier op zeeniveau niet aan gewend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een paar avonden per week 30 minuten in goed tempo fietsen, daarna thuis wat buikspieren doen.

Kan gewoon op een damesfiets, kost je niks extra
Wat heb je op reis aan je voeten? Dat kan misschien ook nog schelen.
Alle reacties Link kopieren
Krachtsport.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Probeer elke dag 10.000 stappen te zetten, dat scheelt al veel. Tijdens de lunch een rondje wandelen i.p.v. weer zitten. Probeer vaker op te staan op het werk. Loop effe naar een collega i.p.v. weer een mailtje. Zeker elk uur even staan/lopen.

Daarnaast is sporten goed voor je, het liefst minstens 3x per week. Even goed de hartslag omhoog. Alleen de beenspieren trainen helpt niet bij beter wandelen ook je core moet sterk zijn. Dus gewoon je hele lichaam trainen. Zwemmen is bijvoorbeeld altijd een goede en weinig belastend voor de gewrichten.

Thuis trainen met fitnessblender.com kan ook. Doe ik ook veel!
3thee schreef:
28-06-2018 19:29
Wat heb je op reis aan je voeten? Dat kan misschien ook nog schelen.
Skechers, neem ook sandalen mee van rieker voor kortere afstanden zodat ik eens kan wisselen. Beide zitten erg comfortabel vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Spinnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven