Voetbalscholen, geldklopperij?

28-06-2018 20:55 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (9) wil op voetbal. Hij zeurt er al een jaar om, maar zijn zwemlessen gaan voor. Het gaat wat moeizaam. Het ziet er naar uit dat we nog minimaal een heel schooljaar nog naar de zwemles moeten.
Voetbal erbij is momenteel nog geen optie. Hij zou 2x pw moeten trainen en een wedstrijd in het weekend spelen.
Nu kreeg ik de tip om hem in de tussentijd op een voetbalschool te zetten. Elke maandag avond een uurtje waarin wordt gewerkt rond technieken. Etc. Ik dacht dat hij op.die manier volgend jaar naast zwemmen toch alvast iets met voetbal kon doen. Het is het enige wat hij qua voetbal maar een keer per week hoeft te doen.
De trainer gaf aan dat het geen kwaad kon dat hij nog niet op een voetbalclub zat. Hij zou er sowieso iets van opsteken.

Nu ben ik gaan rondneuzen op internet over al die voetbalscholen. Het zijn er een aantal. Organiseren voetbalkampen in binnen- en buitenland. Lijkt wel of ze beloven van ieder kind een Ronaldo te maken, ouders die daar behoorlijk geld voor betalen, voetbalschool rapportjes waarin staat dat kind x erg enthousiast is en gedreven dus volgende fase naar groep x mag van de voetbalschool (kassa kassa?).

Lijkt me een beetje geldklopperij eigenlijk.
Mijn zoon is er erg enthousiast over omdat hij nu alvast iets met voetbal kan doen.
Maar ik ben bang dat er zo een competitie sfeer hangt onder de jongens.
Plus ik heb mijn vraagtekens bij al die opkomende voetbalscholen die ouders en kinderen de boodschap geven een topspeler te maken van hun kind.
Ik ben bang dat mijn.zoon dan ook met zo een gedachte thuiskomt.

Iemand ervaring met een soccerscool?
hanaa wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:05
1.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelijk de inkopper: al een keer gaan kijken en zelf de sfeer geproefd?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
28-06-2018 20:58
Gelijk de inkopper: al een keer gaan kijken en zelf de sfeer geproefd?
Nog niet maar vind ervaringen van andere ouders daarnaast ook belangrijk
Je kan je kind toch ook gewoon inschrijven op een doodnormale voerbalvereniging in de buurt en aangeven dat hij 1x per week kan trainen?
Volgens mij maken ze daar geen issue van. Het is vrijijvend en kost nog geen tientje per maand aan contributie.
Alle reacties Link kopieren
Ibelize schreef:
28-06-2018 21:01
Je kan je kind toch ook gewoon inschrijven op een doodnormale voerbalvereniging in de buurt en aangeven dat hij 1x per week kan trainen?
Volgens mij maken ze daar geen issue van. Het is vrijijvend en kost nog geen tientje per maand aan contributie.
Dat kan niet. Had al geïnformeerd. Niet beide keren trainen betekent geen wedstrijd spelen in het weekend
Alle reacties Link kopieren
Doe dat joch lekker op voetbal joh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel de mannelijke variant zijn van de modellencursus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voetbalclub luistert nauw want teamsport. Onderdeel van de ontwikkeling en insteek. Zucht, weet er alles van. Voetbalschool ken ik niet. Zou ik ook geen fan van zijn.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 08:08
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
28-06-2018 21:03
Dat kan niet. Had al geïnformeerd. Niet beide keren trainen betekent geen wedstrijd spelen in het weekend
Dan doet hij toch geen wedstrijden mee en traint 1 keer in de week?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
28-06-2018 21:03
Dat kan niet. Had al geïnformeerd. Niet beide keren trainen betekent geen wedstrijd spelen in het weekend
Voetbalschool is toch ook geen wedstrijd? Dan traint hij toch gewoon 1x per week en speelt geen wedstrijden tot zwemmen erop zit en hij wel 2x kan trainen + wedstrijd.
anoniem_370864 wijzigde dit bericht op 28-06-2018 21:08
11.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
28-06-2018 21:03
Dat kan niet. Had al geïnformeerd. Niet beide keren trainen betekent geen wedstrijd spelen in het weekend
Dat was toch juist je bedoeling? Gewoon lekker 1x in de week een beetje voetballen?
Hanaa schreef:
28-06-2018 21:03
Dat kan niet. Had al geïnformeerd. Niet beide keren trainen betekent geen wedstrijd spelen in het weekend
Gaat het dan om de wedstrijden?
Ik begreep uit je post dat je zoon het juist rustig aan moet doen omdat hij zwemles heeft. 1x per week trainen is dan toch goed?
Hanaa schreef:
28-06-2018 21:03
Dat kan niet. Had al geïnformeerd. Niet beide keren trainen betekent geen wedstrijd spelen in het weekend
Dan traint hij toch het eerste jaar alleen mee zonder wedstrijden te spelen?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
28-06-2018 21:06
Dan doet hij toch geen wedstrijden mee en traint 1 keer in de week?
Komt misschien de zwemles wel ten goede ook?
Hij leert luisteren naar de trainer/badjuf en zijn spieren worden sterker.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-06-2018 21:08
Komt misschien de zwemles wel ten goede ook?
Hij leert luisteren naar de trainer/badjuf en zijn spieren worden sterker.
Goed punt! win win.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
kirjailija schreef:
28-06-2018 21:07
Voetbalschool is toch ook geen wedstrijd? Dan traint hij toch gewoon 1x per week en speelt geen wedstrijden en doet geen 2 trainingen per week tot het zwemmen erop zit?
Wedstrijd is sowieso geen onderdeel van de voetbalschool. Maar als hij op een gewone voetbalclub zou gaan, die elke week trainen met het oog op de aankomende wedstrijd (en hij niet) zou hij het gevoel krijgen buiten de boot te vallen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
hanaa wijzigde dit bericht op 28-06-2018 21:11
3.61% gewijzigd
Die voetbalscholen is idd vrij competitief, daar gaan de kinderen heen die erg goed in het spelletje zijn, of waarvan de ouders er op gebrand zijn dat hij kind goed wordt.

Ik zou hem gewoon op voetbal doen, 1x per week een balletje laten trappen en geen wedstrijden. Of vasthouden aan je eigen afspraak; geen zwemdiploma is geen sport.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon eens kijken bij de locale voetbalschool. Er zullen vast hele exclusieve scholen zijn, en die zullen zich vooral profileren op het internet.

Misschien heeft jouw locale voetbal club, voor kinderen zoals jouw zoon die maar 1x per week kunnen trainen en geen wedstrijden spelen, een voetbalschool gestart. Zodat die kinderen toch al vast kunnen oefenen en voetballen.

Dus de voetbalschool van Ajax kan geldklopperij zijn en die van Voetval Club Winschoten helemaal niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
28-06-2018 21:10
Wedstrijd is sowieso geen onderdeel van de voetbalschool. Maar als hij op een gewone voetbalclub zou gaan, die elke week trainen met het oog op de aankomende wedstrijd (en hij niet) zou hij het gevoel krijgen buiten de boot te vallen.
Je kunt een kind van 9 toch prima uitleggen hoe en wat? Hij mag op voetbal maar het komende jaar alleen trainen en daarna ook de wedstrijden. Hoe moeilijk is het?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
28-06-2018 21:10
Wedstrijd is sowieso geen onderdeel van de voetbalschool. Maar als hij op een gewone voetbalclub zou gaan, die elke week trainen met het oog op de aankomende wedstrijd (en hij niet) zou hij het gevoel krijgen buiten de boot te vallen.
Welnee, ze trainen en doen in het weekend een wedstrijdje. Als hij 1x in de week traint komt hij vast niet in het 1e en zijn ze echt niet steeds bezig met de wedstrijd. En anders kies je er voor om hem in het hobbyteam te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
28-06-2018 21:10
Wedstrijd is sowieso geen onderdeel van de voetbalschool. Maar als hij op een gewone voetbalclub zou gaan, die elke week trainen met het oog op de aankomende wedstrijd (en hij niet) zou hij het gevoel krijgen buiten de boot te vallen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Dan leg je dat van te voren uit? Dat hij alleen mag trainen tot...? En daarna wedstrijden. En dat ja, dat hem misschien anders maakt dan de andere jongens. Hij is al 9, dan weet een kind wel waar het voor kiest toch? Of 1x in de week maar geen wedstrijden met het team, of niks? Misschien dat iemand met kinderen het beter in kan schatten..
Alle reacties Link kopieren
En als hij echt goed, heeft zo'n club ineens boter op het hoofd en mag hij plots wel meedoen met wedstrijden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-06-2018 21:08
Komt misschien de zwemles wel ten goede ook?
Hij leert luisteren naar de trainer/badjuf en zijn spieren worden sterker.
En een goede stimulans om zwemdiploma te halen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wedstrijden zijn pas een ding op het moment dat ze een beetje goed kunnen voetballen. Bij sommige clubs hebben ze zelfs vaak tekort aan spelers in de 2de of 3de teams, dus wie weet heeft ie zelfs mazzel om af en toe mee te mogen doen wanneer hij daar tijd voor zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is naast zwemmen 2x per week trainen en wedstrijd spelen geen optie? Ik snap dat al niet zo goed.

Zit de voetbalclub op fietsafstand zodat hij zelf heen kan? Ben je bang dat het teveel wordt? Moet je dat niet gewoon eerst uitproberen? Toch alleen maar lekker, 4x per week sporten.

Of vind je het te duur naast zwemles?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven