Bokszak

29-06-2018 19:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee vragen aan mensen die thuis met een bokszak trainen. Ik twijfel of ik voor een staande bokszak of een hangende zak zal gaan sparen. Ik dacht eerst aan een staande (zie vraag twee ;) ) maar die zijn wel een stuk duurder dan een hangende (inclusief ophangmateriaal). Wat zijn jullie ervaringen?

Tweede vraag: ik heb een zolder van vier meter hoog, schuin dak zonder stevige balken en geen vrijstaande muur. Kan ik überhaupt wel zo'n zak ophangen? En hoe dan?

Doel is overigens om thuis conditietraining te doen voor karate, dus kicks (laag en hoog) en stoten, dus moet wel zo'n lange zak zijn had ik al bedacht. Ben zelf rond de 70kg en bijna 1m70.
femke09 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 19:03
1.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen vrijstaande muur... Ene kant is het trapgat, andere kant staat een hoogslaper die er moet blijven staan en de zijkanten zijn schuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een staande zak thuis ook vanwege de reden dat ik geen stevige plafond heb.

Houd er wel rekening mee dat een staande bokszak gaat schuiven als je er trappen op gaat oefenen. Ik heb daarom een dubbelgevouwen yogamatje eronder gedaan om het schuiven tegen te gaan & ook om het geluid wat te beperken.

Als ik harde trappen/knieën/ellebogen op ga oefenen "veert?" mn zak wat van de grond af en komt deze met een zware doffe klap weer op de grond (wss heb ik hem niet zwaar genoeg gemaakt ofzo waardoor het blijft "veren".

Maargoed, leuk dat je voor een bokszak gaat, ik heb er nu na 3 jaar nog steeds veel plezier van :-D

femke09 schreef:
29-06-2018 19:03
Geen vrijstaande muur... Ene kant is het trapgat, andere kant staat een hoogslaper die er moet blijven staan en de zijkanten zijn schuin.
Geen idee hoe je je zak kan ophangen als je voor een hangende bokszak gaat.
When you hit your lowest point, you are open to the greatest change. ~ Avatar Aang
Een kennis van me had zo'n hangende in een soort frame/standaard gemonteerd.
Deze had hij zelf gelast, maar ik heb zoiets ook wel eens online gezien geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Een stevige dakconstructie lijkt mij voor een bokszak van 50/60/70 kilo wel een vereiste....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een standaard kopen om een zak aan te hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven