Starten met sportprogramma; wie doet mee?

01-07-2018 23:25 15 berichten
Kayla's Bikini Body Guide, Body Boss, simpele sportschool... Ik heb het allemaal al geprobeerd. En het flauwe is; de resultaten waren goed! Ik werd alleen na verloop van tijd weer laks. Maar...

Morgen begin ik weer met goede moed! Ik kies voor Body Boss omdat ik daar een boek van heb. Driemaal per week een sessie.

Ik wil het ditmaal echt graag volhouden en eindelijk een strakker lijf krijgen. Ik tob al zo lang met die laatste paar kilo's. Dit topic wordt mijn stok achter de deur. Dus.. Wie is het ook zat om niet fit te zijn? Wie wil ook de (al dan niet externe...) motivatie om regelmatig te sporten? Wie wil eindelijk ook die paar kilo's vet kwijt en spier erbij? M.a.w. wie doet er mee?

Hieronder een week free trial van Body Boss voor wie misschien mee wil doen maar geen programma heeft: https://www.bodyboss.com/7daytrialguide (Nee ik heb geen aandelen :-) )

Afbeelding
Ik lees even mee maar ga net op vakantie en dus sluit ik daarna pas aan! Ben lekker bezig met drie keer in de week krachttraining en conditie, via een soort mylon-circle. Bevalt goed en ik wil door nu :)

Dus graag doe ik over een aantal weken met je mee! Goed dat je ook aan de slag gaat!
Oh lekker zeg! Ik ben vorig jaar begonnen op vakantie omdat ik mijn bikini toen niet mooi vond staan. Er is wel 4kg van af gebleven sindsdien :rofl: . Myloncircle ken ik niet. Eens ff googlen.

Veel plezier op vakantie en tot dan!
Gevonden! Klinkt goed. Vooral het doorschuiven na 1 minuut ;-D . Ik vind het zelf altijd lastig genoeg gemotiveerd te blijven tijdens de workouts. Goede muziek helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zeker wat motivatie gebruiken! Ik neem me nu al een paar weken voor om nu echt te beginnen en elke keer kwam er wel weer iets tussendoor waardoor het in de soep liep (ziek, druk op werk etc.). Maar nu wil ik er echt voor gaan! Ik ben begonnen met BBG, heb ook de app, dus eigenlijk gewoon geen excuses meer om niet te starten. Gister weer sinds een tijdje een workout gedaan en heb wel wat spierpijn, maar dat geeft ook wel weer een goed gevoel. Nu dus niet opgeven..
Alle reacties Link kopieren
Het kan voor je motivatie en ook voor blijvende verandering helpen om om de 3-6 maanden een ander programma te doen. Zo wordt het minder saai en blijf je je lichaam aanzetten tot verandering. Ik herken het wel. Ik heb ook perioden dat ik heel actief train en dan weer een tijdje niet of veel minder dan wel andere dingen zoals fietsen/lopen,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-07-2018 09:07
Het kan voor je motivatie en ook voor blijvende verandering helpen om om de 3-6 maanden een ander programma te doen. Zo wordt het minder saai en blijf je je lichaam aanzetten tot verandering. Ik herken het wel. Ik heb ook perioden dat ik heel actief train en dan weer een tijdje niet of veel minder dan wel andere dingen zoals fietsen/lopen,
Dankjewel voor de tip. Wie weet helpt dat inderdaad. Ik doe ook nog een andere sport die ik erg leuk vind, maar die weinig doet voor conditie. De afwisseling is sowieso welkom.

Wat zet bij jou de knop om om weer harder te trainen?
Elderflower schreef:
02-07-2018 01:19
Ik kan zeker wat motivatie gebruiken! Ik neem me nu al een paar weken voor om nu echt te beginnen en elke keer kwam er wel weer iets tussendoor waardoor het in de soep liep (ziek, druk op werk etc.). Maar nu wil ik er echt voor gaan! Ik ben begonnen met BBG, heb ook de app, dus eigenlijk gewoon geen excuses meer om niet te starten. Gister weer sinds een tijdje een workout gedaan en heb wel wat spierpijn, maar dat geeft ook wel weer een goed gevoel. Nu dus niet opgeven..
Wat goed! Workout 1 heb je er dus alweer op zitten! Houd jij je ook netjes aan de LISS? Kost de app trouwens niet maandelijks geld? Ik heb daarom het pdfje van bbg gebruikt.

Ik heb ook net mn WO erop zitten. Pittig vind ik het! Maar stap 1 is weer gezet :cheer2: !
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Niet met een specifiek programma, maar met een lijst oefeningen die ik voor mezelf heb uitgezocht.
Ik ben vorige week 3x naar de sportschool geweest en deze week al 2x.
Ik hoop heel erg dat ik dit ritme erin kan houden ;)
Wat goed Wiener! Ik heb vandaag de 2e sportronde gedaan. Voelt lekker. Eten aanpassen vind ik wel heel moeilijk :(.
Ik wil hier ook wel meedoen en meeschrijven. Ik volg een ander fitness programma, maar extra motivatie is nooit verkeerd. Ik probeer het 4-5 x per week te doen. Tot nu toe gaat dat al een aantal weken goed en heb ik best aardige resultaten! Nu nog volhouden.
Leuk pita! Heb je zelf iets samengesteld? Wat merk je het meest?
Alle reacties Link kopieren
@Kokoro ik merk dat ik eten ook het lastigste vindt. Gedurende de dag doe ik het goed, maar vooral in de avond krijg ik toch zin in koekjes/chips/chocola :nope:
@kokoro Ik volg het programma van Alexia Clark. Best zwaar, maar wel heel leuk! Veel variatie in de oefeningen, wat wel fijn is voor iemand die snel op sporten is uit gekeken.
Ik merk vooral dat mijn conditie en energie omhoog zijn gegaan sinds ik weer sport. Dat was mijn hoofddoel. Nu ik het steeds langer doe, merk ik ook dat mijn spieren weer wat meer zichtbaar worden. De muffin top gaat er langzaam maar zeker vanaf.

Leuk dat je body boss doet! Daar zie ik wel eens goede verhalen over voorbij komen.
Wat vindt je moeilijk qua eten? De variatie in gezond eten of niet snoepen? Of heel iets anders?

@wienerdog Jij bent ook goed bezig zeg! Vooral zo door gaan :cheer:

@elderflower Gave app heeft Kayla nu! Ik deed een paar jaar geleden de PDF, maar zie bij een vriendin van mij die app wel eens. Tof en ook wel goede motivatie denk ik. Volg je ook haar recepten?
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie volgt naast een sportprogramma, ook een voedingsprogramma of een bepaald dieet?
Ik ben op zoek naar gezonde (en lekkere) recepten, maar kom zelf niet verder dan de standaard dingen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven