Tips voor een fijne mat voor fysio en relaxte yoga?

17-07-2018 00:33 7 berichten
Hoi allemaal!

Ik wil graag een mat aanschaffen om fysio-oefeningen te doen en wat yoga-houdingen voor ontspanning. Zijn er hier ook yogi's of fysio-oefenaars die me een tip kunnen geven?

Ik vind het wel prettig als de mat lekker comfortabel is, zonder dat ie erg 'inzakt': mijn bed is niet de beste ondergrond ;)

Thanks alvast! :kneel: :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch echt op de grond doen en niet op je bed, dat is echt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fitnessmatt van 1.5 cm dik en 80 cm breed. Je hebt er ook een van 100 cm breed. Hoe breder hoe langer ook. Ik vind die mat heel fijn voor pilates en yoga, goed voor mijn knieen ook. Gewoon via internet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Bij d decathlon hangen alle matjes uit. Kan je eerst kijken/voelen of het wat is. Ik zou trouwens niet voor te comfortabel (en dik) gaan. Juist een wat dunner matje geeft meer stabiliteit voor oefeningen.
Bedankt voor jullie tips zover :)! Op dit moment denk ik aan een wat dikkere yogamat (6mm, i.p.v. de gemiddelde dikte 4,5 mm). Ik heb namelijk wel wat uitstekende botten (klinkt enger dan het is haha) bij m'n rug en zwakkere knieën. Een dunne mat voelt daarom snel pijnlijk. Maar ga toch ook eens kijken bij de fitnessmatten, die zijn wat dikker en hebben vast een goede demping.
De beste mat vind ik een van kurk. Zelf heb ik een Yogistar ooit gekocht bij de Waar voor 60 euro maar dezelfde of een vergelijkbare kan je vast elders vinden.
Moedervanduizenden schreef:
20-07-2018 15:29
De beste mat vind ik een van kurk. Zelf heb ik een Yogistar ooit gekocht bij de Waar voor 60 euro maar dezelfde of een vergelijkbare kan je vast elders vinden.
Kende ik nog niet! Ga ik zeker checken, thanks voor de tip :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven