Crossfit community

30-07-2018 11:51 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal!

Ik vroeg me af of er hier op het forum nog mede crossfitters zitten?!

Lijkt me leuk om in contact te komen, trainingen te delen, misschien ooit samen een training te doen en elkaar te motiveren!

Zelf ben ik nog niet zo lang aan de gang, bijna een half jaar waarbij ik 1x in de week ga.
Heb ook nog een sportschool abonnement, maar die heb ik al in geen maanden meer bezocht 🤭.

Crossfit heeft me echt zoveel fitter en leniger gemaakt, dat ik benieuwd ben hoe dit zich nog verder gaat ontwikkelen.
het is een sekte
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
30-07-2018 11:56
het is een sekte

Ik wilde net precies hetzelfde tikken :rofl:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Fanatieke crossfitter hier. En ook coach.
S-Meds schreef:
30-07-2018 11:56
het is een sekte
Super gezonde sekte, kom ook een keer meedoen :rolling:
Nee ieder zijn mening S-Meds, ik vond en vind jouw adviezen altijd super nuttig
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
sweetmadness schreef:
30-07-2018 12:07
Fanatieke crossfitter hier. En ook coach.

Dan heb ik vraag voor jouw als coach.
Want ik heb het nu hier op het forum al een paar keer voorbij zien komen. Dat een crossfitter het voorstelde om deze tak van sport uit te gaan oefenen terwijl deze persoon aangeeft dat zij te kampen heeft met een eetstoornis of er 1 heeft gehad. Vind jij dat verstandig ?

Hoe ga jij er als coach mee om als je ziet dat iemand in de sport doorslaat ?
Present. Hier drie tot vier keer in de week. Ik heb een rustdag in de week. De andere keren ga ik of hardlopen of (afstands)zwemmen.
S-Meds schreef:
30-07-2018 11:56
het is een sekte
Klopt helemaal. Als je eenmaal 'verslaafd' bent gaat het je hele leven beslaan, Je 'eet' crossfit, je ademt crossfit etc etc. Ik vond die crossfitters ook verschrikkelijk maar nu ben ik er helaas zelf een geworden :rofl:

Overigens is voor mij Crossfit geen doel op zich. Het is een methode van sporten die me het best helpt voor de Obstacle Races. De hele box vind ik verschrikkelijk. Ik ben een enorme eenling heb geen behoefte om contacten of vriendschappen op te doen met CrossFit of mee te doen met de 'speciale 'Beach WOD's en BBQ's en aan te moeten horen wie het gezondst eet en de beste supplementen slikt ed. I do not give a shit. Laat me met rust laat me gewoon trainen. Ik train dus meestal gewoon alleen. Inmiddels is een van de kamers thuis helemaal omgebouwd met een eigen powerstation, medball, Plyobox, speedrope, weerstandsbanden etc. etc. dus heb ik alles nu gewoon thuis en doe ik het dus ook gewoon steeds vaker thuis (of met dit weer lekker buiten). Alleen voor touwklimmen e.d. wil ik nog wel heen gaan. Maar voor de discipline hoef ik het niet te doen. Ik ken alle Hero en Girl WOD's wel uit mijn hoofd en die wissel ik ook af.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 12:55
21.25% gewijzigd
Orangetree schreef:
30-07-2018 12:49
Klopt helemaal. Als je eenmaal 'verslaafd' bent gaat het je hele leven beslaan, Je 'eet' crossfit, je ademt crossfit etc etc. Ik vond die crossfitters ook verschrikkelijk maar nu ben ik er helaas zelf een geworden :rofl:

Overigens is voor mij Crossfit geen doel op zich. Het is een methode van sporten die me het best helpt voor de Obstacle Races. De hele box vind ik verschrikkelijk. Ik ben een enorme eenling heb geen behoefte om contacten of vriendschappen op te doen met CrossFit of mee te doen met de 'speciale 'Beach WOD's en BBQ's en aan te moeten horen wie het gezondst eet en de beste supplementen slikt ed. I do not give a shit. Laat me met rust laat me gewoon trainen. Ik train dus meestal gewoon alleen. Inmiddels is een van de kamers thuis helemaal omgebouwd met een eigen powerstation, medball, weerstandsbanden etc. etc. dus heb ik alles nu gewoon thuis en doe ik het dus ook gewoon steeds vaker thuis. Alleen voor touwklimmen e.d. wil ik nog wel heen gaan.
Mooi dat je dit zo kunt doen! Ik ken genoeg boxen waar je echt met de nek wordt aangekeken als je je niet aansluit bij hun sekte community. Verplicht na de training een shake drinken met z'n allen e.d. Om over de persoonlijke intriges nog maar te zwijgen.. Dit heeft mij er toen van weerhouden om crossfit te gaan doen bij de box in mijn omgeving.
Cafetière schreef:
30-07-2018 12:53
Mooi dat je dit zo kunt doen! Ik ken genoeg boxen waar je echt met de nek wordt aangekeken als je je niet aansluit bij hun sekte community. Verplicht na de training een shake drinken met z'n allen e.d. Om over de persoonlijke intriges nog maar te zwijgen.. Dit heeft mij er toen van weerhouden om crossfit te gaan doen bij de box in mijn omgeving.
Nee, gelukkig is dat hier niet zo. Je kent de mensen wel hoor en tijdens de Cross Fit Open moedig ik net zo hard de rest ook aan tot ze klaar zijn, maar verder kun je hier gewoon alleen trainen. De coaches lopen rond om je te adviseren. Ik kan mijn werktijden zelf aanpassen en ben wel eens helemaal alleen. Er is altijd wel een Trainer met wie je helemaal alleen een WOD kan doen ipv in groepjes 's avonds. Er trainen er meer alleen overigens bij ons
Ik doe aan CrossFit (3 x per week) en ben er erg enthousiast over! Ik heb geen eetstoornis en vind de trainingen gewoon erg leuk! Goede trainers bij ons in de box, veel aandacht voor de juiste techniek, leuke andere leden, gezellig altijd even koffie drinken en bijkletsen na de WOD.
Overigens, zat bij onze box die wel zo zijn hoor. Die zitten ook in de groepsapp e.d. Wordt je echt doodmoe van. Tig appjes per uur. Wie gaat vanavond wanneer, tips en trucs uitwisselen. Recepten etc. etc. Die had ik er dus snel af gehaald. Maar ik werd (ondanks dat ik zelf zo leef) een beetje schijtziek van het 'eat, train, sleep, repeat' mantra en het gezeik over wanneer je wat het beste kunt eten. Ik heb gewoon eens gezegd op de vraag: 'En? Wat heb jij vanavond gegeten?' geantwoord: "Een patatje dubbel mayonaise met uitjes, en nu ga ik trainen, maar maak jij eerst je bulgur quinoa salade gewoon op"

overigens had ik nog niet gegeten want ik eet wel degelijk bewust en dus na mijn training ipv ervoor en had geen patat op het menu, maar man man man wat wordt je moe van dat gemuts over 'puur' e.d.
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate schreef:
30-07-2018 12:37
Dan heb ik vraag voor jouw als coach.
Want ik heb het nu hier op het forum al een paar keer voorbij zien komen. Dat een crossfitter het voorstelde om deze tak van sport uit te gaan oefenen terwijl deze persoon aangeeft dat zij te kampen heeft met een eetstoornis of er 1 heeft gehad. Vind jij dat verstandig ?

Hoe ga jij er als coach mee om als je ziet dat iemand in de sport doorslaat ?
Ok, puur mijn mening maar dit is iets waar ik niet heel erg fan van ben. Als je een eetstoornis hebt gehad, en je hebt daar mee leren omgaan dan kan crossfit goed voor je zijn (en je zelfbeeld). De meeste mensen laten het hele uiterlijk namelijk varen na een tijdje en gaat het om wat je kan en dat je beter wilt zijn dan gister.
Als je een eetstoornis hebt, waarbij je obsessed calorieën telt of slanker wilt zijn(zoals anorexia of Boulimia), en nog herstellend/ onder begeleiding, zou ik nee niet verstandig zeggen tenzij je een op een begeleiding krijgt (constant). Obesitas vind ik een ander verhaal, maar daar heb je ook wel meer begeleiding voor nodig.
Waar ik bang voor ben is dat iemand dan misschien zijn eten goed op orde krijgt maar er een andere verslaving aan overhoudt (maar dit is puur persoonlijk, ik heb in onze box, en andere boxen die ik heb bezocht nog nooit iemand ontmoet met een daadwerkelijk geconstateerd eetprobleem. Ik kan me ook voorstellen dat crossfit ook best intimiderend is als je met jezelf in de knoop zit op die manier)

Nogmaals mijn mening, en ik ben Coach, geen arts ;-)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Jaaaa! Ik ben ook besmet geraakt met het crossfit-virus.
4,5 maand geleden ben ik begonnen en ik train nu 4x per week. 3x crossfit en 1x gymnastics ter ondersteuning van de crossfit.

In de afgelopen maanden ben ik al een stuk sterker geworden. De gezelligheid in de box vind ik juist wel leuk en ik bepaal zelf aan welke activiteiten ik wel of niet deelneem.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
30-07-2018 13:11
Overigens, zat bij onze box die wel zo zijn hoor. Die zitten ook in de groepsapp e.d. Wordt je echt doodmoe van. Tig appjes per uur. Wie gaat vanavond wanneer, tips en trucs uitwisselen. Recepten etc. etc. Die had ik er dus snel af gehaald. Maar ik werd (ondanks dat ik zelf zo leef) een beetje schijtziek van het 'eat, train, sleep, repeat' mantra en het gezeik over wanneer je wat het beste kunt eten. Ik heb gewoon eens gezegd op de vraag: 'En? Wat heb jij vanavond gegeten?' geantwoord: "Een patatje dubbel mayonaise met uitjes, en nu ga ik trainen, maar maak jij eerst je bulgur quinoa salade gewoon op"

overigens had ik nog niet gegeten want ik eet wel degelijk bewust en dus na mijn training ipv ervoor en had geen patat op het menu, maar man man man wat wordt je moe van dat gemuts over 'puur' e.d.

ben ik blij dat wij dat niet hebben, zou gillend gek worden :rolling:
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Ik denk ook dat mensen crossfit onderschatten. Laten we eerlijk zijn. Zeker in het begin (en nu ook sommige WOD's nog) doet een WOD gewoon soms echt gruwelijk zeer. Geen spierpijn van andere sport haalt het daarbij. En niet twee dagen maar soms bijna een week. Dagen ben ik soms op mijn kont de trap af gegaan van de pijn. En bij sommige Tabata's ga ik nog steeds dagenlang 'dood' van de pijn. Alleen vind ik die pijn nu juist fijn. Het geeft aan dat het lichaam weer lekker bezig is. Dus ook de spierpijn gaat verslavend werken. Als je discipline als niet hoog ligt is die best wel heftige pijn een momentum dat mensen op kunnen gaan geven. Ook is het niet altijd makkelijk om in het begin los te laten dat je nog niet alles hoeft te kunnen wat de rest van de groep wel kan. Dat komt vanzelf. Maar ook dat kan demotiverend werken voor sommige mensen. Het nog niet inzien dat iedereen ooit is begonnen als beginner. En dan sta je ineens tussen de diehards die 10 x zo zwaar liften, 10 x zo snel zijn, jij met je net aan 5 push ups al superblij bent terwijl sport billy naast je er even 50 aan een stuk uitgooit voor ie aan 20 deadlifts met gewicht begint terwijl voor jou de stang alleen al als lood voelt etc. etc. dat vond ik in het begin wel vervelend. Maar voor je het weet doe je zelf net zo hard mee.

Voorheen deed ik wel aan fitness en van die groepslessen. Maar werkelijk vooral die groepslessen (van Body Pump tot Combat) tot zou ik nu echt een walk in the park vinden.. in slowmotion.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
30-07-2018 12:45
Present. Hier drie tot vier keer in de week. Ik heb een rustdag in de week. De andere keren ga ik of hardlopen of (afstands)zwemmen.
Gaaf! Ik las in je andere reactie dat je dat dus meer thuis doet.

Zelf ben ik echt wel van de groepslessen, vind het echt super motiverend om elkaar aan te moedigen maar vooral ook om mee te kunnen met de rest van de groep.
Ik heb denk ik zelf niet zo'n goede discipline, maar als ik in de groep meedoe, maak ik altijd mijn reps af en ga ik ook echt tot het uiterste!

Ieder daarin natuurlijk zijn eigen keuze, maar voor mij is overstappen naar crossfit echt de beste beslissing geweest.
Bij het fitnessen moest ik mezelf constant motiveren, nu kijk ik echt uit naar de maandagavond!
Alle reacties Link kopieren
Vind het leuk om te horen dat er hier meerdere crossfitters zitten!
Bij mij in de box worden dit soort dingen die jullie omschrijven niet gedaan (voor zover ik weet!) Weliswaar hebben we binnenkort wel een Crossfit Open, waar er daarna een bbq wordt georganiseerd. Maar verder denk ik niet dat er echt zoveel gecommuniceerd wordt door de leden.

Vandaar mijn vraag hier om crossfit verhalen / workouts te delen.
Wil mezelf namelijk toch weer gaan motiveren om mijn fitness abonnement te gebruiken in plaats van mijn sportschool maar te sponsoren.
Wil alleen mezelf geen verkeerde dingen aanleren, dus dan zou ik graag mijn kracht en conditie willen verbeteren met oefeningen die bij crossfit vaak worden toegepast.
Alle reacties Link kopieren
Kusbo schreef:
30-07-2018 14:17
Vind het leuk om te horen dat er hier meerdere crossfitters zitten!
Bij mij in de box worden dit soort dingen die jullie omschrijven niet gedaan (voor zover ik weet!) Weliswaar hebben we binnenkort wel een Crossfit Open, waar er daarna een bbq wordt georganiseerd. Maar verder denk ik niet dat er echt zoveel gecommuniceerd wordt door de leden.
Ene box is daar fanatieker in dan de ander denk ik. Ligt ook aan de eigenaren.
Wij hebben nu ook bijna maandelijks een 'special event' zoals een obstacle course, jump & rope seminar, sport diëtiek, fysio. De een wel betaald de ander niet.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Zolang je nog ‘beginner’ bent lekker blijven crossfitten in de box. Je techniek aanleren is het belangrijkst en sommige oefeningen duren maanden voor je ze helemaal door hebt. Je wil niet weten wat je voor schade aan kunt richten me een verkeerde squat. En de medball clean heeft mij iets van en een half jaar gekost. Ook omdat die niet zo vaak voorkwam. Gefrustreerd raakte ik van dat ding. Het is dan fijn als een coach je gelijk motiveert.

Wat ik wel leuk vind aan onze box is dat er verschillende type coaches zijn. Er zijn ook verschillende mensen en iedereen heeft een andere motivator nodig. Ik ga niet harder werken door een ‘aai over mijn rug’ en een ‘je kan het’ de coach die bij mij het beste werkt is type ‘drill sergeant’ een die me over mijn eigen hobbels heen helpt door me pislink op mezelf te maken. Er me bij wijze van doorheen schreeuwde. Bij een ander werkt juist weer bemoedigend toespreken. Kwam ik ook pas achter toen ik weer eens vloekend want ‘die kolerelijer’ gehad die avond, maar hey, ik kon wel veel meer, verder, zwaarder dan bij de ‘lievere’ coaches. Nu is het geen kolerelijer, want na een training is het wel een high five en een ‘zie je nou wel’.....en een ‘nu kappen met jezelf onderschatten’. Sindsdien heb ik hem eigenlijk graag. En neem ik zijn ‘DAME! HOUDING! TECHNIEK! MOE ZIJN IS GEEN EXCUUS!’ voor lief

Nu is het een ex beroepsmarinier en is ie ook nog eens bloedmooi.... dat helpt wellicht ook :proud:

Ik lijd denk ik aan het ‘ski instructeur’ syndroom.. hehehe
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 15:01
8.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blijven crossfitten voor je techniek inderdaad!

Je kan je abbo wellicht voor iets anders gebruiken (1 lesje yoga per week bijvoorbeeld? Niets beter om al die spieren een beetje los te krijgen)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Dat... en hij mist een been. En als HIJ het kan..... wat zeik ik dan over au en zeer. Die doet een moord voor mijn zere poten. Dus ook uit bewondering....
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
30-07-2018 14:52

‭Nu is het een ex beroepsmarinier en is ie ook nog eens bloedmooi.... dat helpt wellicht ook :proud:

Ik lijd denk ik aan het ‘ski instructeur’ syndroom.. hehehe

Dit. haha.
Alle reacties Link kopieren
sweetmadness schreef:
30-07-2018 14:58
Blijven crossfitten voor je techniek inderdaad!

Je kan je abbo wellicht voor iets anders gebruiken (1 lesje yoga per week bijvoorbeeld? Niets beter om al die spieren een beetje los te krijgen)
Ja daar heb je zeker een punt!
Crossfit staat uiteraard op nummer 1, maar dat is eigenlijk ook de enige plek wáár ik crossfit wil beoefenen.
Ik wilde wel functionaliteit en etc. verbeteren, maar denk dat ik dit gewoon beter 1x in de week in de box blijven doen.

Mijn fitness heeft weliswaar op deze locatie geen yoga, volgens mij alleen hiit trainingen, maar het is allemaal een beetje onprofessioneel.
sweetmadness schreef:
30-07-2018 12:07
Fanatieke crossfitter hier. En ook coach.



Super gezonde sekte, kom ook een keer meedoen :rolling:
Nee ieder zijn mening S-Meds, ik vond en vind jouw adviezen altijd super nuttig
echt heel gezond is het niet, extreem veel blessures en amper opgeleide trainers
sweetmadness schreef:
30-07-2018 13:49
Ok, puur mijn mening maar dit is iets waar ik niet heel erg fan van ben. Als je een eetstoornis hebt gehad, en je hebt daar mee leren omgaan dan kan crossfit goed voor je zijn (en je zelfbeeld). De meeste mensen laten het hele uiterlijk namelijk varen na een tijdje en gaat het om wat je kan en dat je beter wilt zijn dan gister.
Als je een eetstoornis hebt, waarbij je obsessed calorieën telt of slanker wilt zijn(zoals anorexia of Boulimia), en nog herstellend/ onder begeleiding, zou ik nee niet verstandig zeggen tenzij je een op een begeleiding krijgt (constant). Obesitas vind ik een ander verhaal, maar daar heb je ook wel meer begeleiding voor nodig.
Waar ik bang voor ben is dat iemand dan misschien zijn eten goed op orde krijgt maar er een andere verslaving aan overhoudt (maar dit is puur persoonlijk, ik heb in onze box, en andere boxen die ik heb bezocht nog nooit iemand ontmoet met een daadwerkelijk geconstateerd eetprobleem. Ik kan me ook voorstellen dat crossfit ook best intimiderend is als je met jezelf in de knoop zit op die manier)

Nogmaals mijn mening, en ik ben Coach, geen arts ;-)
mensen met een eetstoornis moet je vooral niet triggeren op competitief sportgedrag. Obsessief sporten is vaak ook onderdeel van de stoornis. Crossfit is competitief en heel erg gericht op uiterlijk. Ik vind het totaal ongeschikt voor mensen met een eetstoornis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven