Yoga Teacher Training - in NL of in het buitenland?

08-08-2018 18:53 1 bericht
ik denk erover om dit najaar een Yoga Teacher Training te gaan doen. niet dat ik nou een eigen yogastudio wil gaan openen... maar ik yoga al een flink aantal jaar en het lijkt mij een leuke manier om mijn 'practice' te verdiepen, een stapje verder te gaan zeg maar. het lijkt mij een leuk idee om daarna misschien lessen te geven in het park, in de zomer, waarbij mensen een vrijwillige bijdrage kunnen doen. maar dat is niet het hoofddoel van mijn idee om een YTT te gaan doen. het lijkt mij aardig tijdens de training wat over de yoga filosofie te leren, maar wat ik vooral interessant vind is om meer te leren over de anatomische kant van yoga. wat doen bepaalde houdingen met welke spieren? en hoe bouw je een yogales op een manier dat de ene houding voorbereid op de andere?

ik twijfel vooral of ik dit in Nederland zou willen doen, of in het buitenland. drie weken in het buitenland mij helemaal kunnen onderdompelen in het yoga-gebeuren lijkt mij een hele bijzondere ervaring. maar het nadeel is dat het lastig is om vooraf goed in te schatten waar de nadruk ligt in de training. want ik heb dus niet zo'n behoefte aan allemaal zweverig gedoe.

het alternatief is dan een aantal weekenden in Nederland. het voordeel is dat ik vooraf proeflessen zou kunnen nemen om te kijken of de stijl bij mij past en het kan ook een voordeel zijn dat het verspreid is over een aantal weekenden, zodat je het tussendoor kan laten bezinken.

ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die een yoga teacher training gevolgd hebben, in NL of daarbuiten, en wat hun ervaring was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven