Sporttussendoortjes zonder noten

25-08-2018 08:40 30 berichten
Goedemorgen,

Voor mijn puberdochter ben ik op zoek naar snelle sporttussendoortjes die ook energie geven.
Ze sport erg veel en intensief en ze neemt al banaan en brood, maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat ze snel in haar tas kan gooien.
Soms heeft ze ineens honger in de pauze van een wedstrijd of direct na de wedstrijd/training.

Edit: die sportrepen vind ik zelf ideaal maar ze houdt dus niet van noten!
Alle reacties Link kopieren
Clif bars! Te koop bij de A.H.
Internagelaktisch
Eierkoek, pannekoek
Cliff bars zijn een goede optie maar ik vind ze wel duur voor wat je krijgt
Sinds wanneer kan je een banaan niet snel in een tas gooien?
stellar schreef:
25-08-2018 08:49
Eierkoek, pannekoek
Cliff bars zijn een goede optie maar ik vind ze wel duur voor wat je krijgt
Dank je, elke keer pannenkoeken bakken is me weer teveel gedoe maar niet aan eierkoeken gedacht!
Lucifer2018 schreef:
25-08-2018 08:49
Sinds wanneer kan je een banaan niet snel in een tas gooien?
Zoals ik al zei neemt ze die al.
Alle reacties Link kopieren
Banaan en brood geven maar kort energie. Zij heeft ook eiwitten nodig.

Gekookt ei, bakjes kwark/yoghurt, een salade met tonijn/kip, een avocado.

Evt kan brood wel dan wel volkoren en belegd met eiwitrijk beleg, kaas met tomaat, avocado, ei, komkommer met tonijnsalade, kip. Gebakken ei op brood evt met wat spek.

Van alleen koolhydraten piekt haar energie kort om je na een tijdje weer slap te voelen dat kun je ondervangen door eiwitten toe te voegen of de koolhydraten daarmee te vervangen. Je grootste maaltijd eet je het liefst binnen een uur na trainen of een wedstrijd. Zeker als puber zal zij op dat moment mega honger hebben. Een grote maaltijdsalade en een bak kwark kan dan zeker helpen.

Ik zou wegblijven van bars en zaken die nog meer suiker en enkelvoudige koolhydraten bevatten dan zij al eet. Je insuline en energie piekt er wel even van maar daarna voel je je meestal ruk omdat het maar kort energie geeft. Je krijgt er in korte tijd weer trek van. Je kan ook een pannenkoek maken van een geprakte banaan en 2 eieren, met wat kaneel er over en bakken.
viva-amber wijzigde dit bericht op 25-08-2018 09:00
40.12% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maaique schreef:
25-08-2018 08:43
Clif bars! Te koop bij de A.H.
Hee, ja! Dit ziet er goed uit! Deze ga ik proberen. Dank je wel!
viva-amber schreef:
25-08-2018 08:56
Banaan en brood geven maar kort energie. Zij heeft ook eiwitten nodig.

Gekookt ei, bakjes kwark/yoghurt, een salade met tonijn/kip, een avocado.

Evt kan brood wel dan wel volkoren en belegd met eiwitrijk beleg, kaas met tomaat, avocado, ei, komkommer met tonijnsalade, kip. Gebakken ei op brood evt met wat spek.

Van alleen koolhydraten piekt haar energie kort om je na een tijdje weer slap te voelen dat kun je ondervangen door eiwitten toe te voegen of de koolhydraten daarmee te vervangen. Je grootste maaltijd eet je het liefst binnen een uur na trainen of een wedstrijd. Zeker als puber zal zij op dat moment mega honger hebben. Een grote maaltijdsalade en een bak kwark kan dan zeker helpen.
Dank voor de tips!
Brood met tonijn en kaas neemt ze al.
Maar soms heeft ze direct na school een training, en als ik sochtends hiervoor brood in haar tas doe dan is het eind vd dag vaak niet lekker meer. Vandaar dat ik aan een sportreep dacht.

Het klopt dat een banaan niet voldoende is op zo'n moment..

Ik vraag me af of een bak kwark een hele dag in haar schooltas lekker blijft. Dat is precies waar ik tegenaan loop..
Alle reacties Link kopieren
De clifbar bestaat voor meer dan 30% uit suiker. Het is dus gewoon snoep en geen voeding. Het bestaat voor het grootste deel uit stroop zie de ingrediëntenlijst. Ik weet niet of je kind een allergie heeft maar de cliffbar is niet notenvrij. Er zit o.a. pindakaas in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
25-08-2018 09:01
Dank voor de tips!
Brood met tonijn en kaas neemt ze al.
Maar soms heeft ze direct na school een training, en als ik sochtends hiervoor brood in haar tas doe dan is het eind vd dag vaak niet lekker meer. Vandaar dat ik aan een sportreep dacht.

Het klopt dat een banaan niet voldoende is op zo'n moment..

Ik vraag me af of een bak kwark een hele dag in haar schooltas lekker blijft. Dat is precies waar ik tegenaan loop..
Koeltasje met elementen. Ik heb ook een koeltas waar ik mijn eten voor werk in doe. Gooi er 2 koelelementen bij in en 8 uur later is mijn voedsel nog steeds koud en lekker :) . Ik heb een kleine tas, past een bakje, stuk fruit en een flesje in. Zou dus zo in de schooltas passen. Of in het kluisje op school ;) .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Zolang ze geen topsport bedrijft is een banaan of een appel, bakje yoghurt, kwark en ei enz.. ect echt wel genoeg naast normaal eten. Koeltasje mee kan prima.

Ik zou, helemaal makkelijk ook, als ze al niet blij word van noten wegblijven van die suikerrepen.
Alle reacties Link kopieren
Een gekookt ei kan trouwens wel. Ze heeft geen koelkast ergens? Wat voor sport doet zij?

Je zou ook kunnen kiezen voor de perfect clean protein bar via o,a. Body & Fit. Er zit minder dan 3% suiker in bijna 20 gram eiwitten oa in de maak chocolade.

Je zou ook kunnen denken aan een goede eiwit shake dan hoeft zij alleen het poeder en een schud beker mee te namen. Ik zou wel maar 1 zakje per dag meenemen zodat zij niet kan over doseren. De betere eiwitshake vind je ook bij body & fit oa whey perfection. Wel opletten met acne want niet iedereen krijgt er een mooie huid van.

In dit geval zou ik wel of/of doen en niet en/en ook omdat het nog een kind is.
Ik ben normaal niet zo voor en liever voor echt eten maar wanneer die keuze er niet is, kies dan de minste van alle kwaden en niet voor product waar vooral stroop inzit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ze is niet allergisch, een broodje gebakken ei zou nog het mooist zijn inderdaad. Dat kan ze op de fiets eten. Ik ben dan altijd bang dat de eieren bedorven zijn na zeg maar twee uur.. nog maar eens over nadenken of we iets kunnen doen met een koelelement.
Ze vindt dat zelf nogal wat, maar ja. De andere kinderen nemen ontbijtkoek mee en dat vind ik ook niet echt wat.
Teamsport/selectie ((veel rennen), maar ook sportklas. Dus overdag sport ze bijna dagelijks al veel en dan soms direct na school weer.
@viva amber, dank je! Heb jij nog tips voor een shake?
Een koelkast heeft ze niet.

We moeten nu weg, ik lees vanmiddag weer.
Voor een jonge meid die niet per se nog aan topsport doet vind ik t nogal overdreven om haar rond te laten lopen met een koeltas en vanuit mijn beroep zou ik je absoluut afraden om met eiwitshakes te beginnen. Je wil niet weten hoeveel cliënten ik met acne behandel waarvan de oorzaak in die hoek ligt. Geef dan een broodje ei mee als je denkt dat ze niet voldoende eiwitten binnenkrijgt en thuis kwark als toetje.
Alle reacties Link kopieren
Vriendlief sport ook veel en die vindt het fijn om voor/na het sporten iets licht verteerbaars te nemen. Meestal is dat een klein bakje kwark met fruit, pakje magere chocomel, een breaker of pak soja vla (die hoeft niet in de koeling). Als je juist op zoek bent naar meer vast voedsel, een (zero) ontbijtkoekreep doet het ook altijd goed. Dus niet de grote plakken, maar zo’n klein voorverpakt reepje. Staan hier bij de mueslirepen in het schap. En sultana en havermoutrepen zijn ook altijd wel prima, ook als energie om nog thuis te komen.
viva-amber schreef:
25-08-2018 08:56
Banaan en brood geven maar kort energie. Zij heeft ook eiwitten nodig.

Gekookt ei, bakjes kwark/yoghurt, een salade met tonijn/kip, een avocado.

Evt kan brood wel dan wel volkoren en belegd met eiwitrijk beleg, kaas met tomaat, avocado, ei, komkommer met tonijnsalade, kip. Gebakken ei op brood evt met wat spek.

Van alleen koolhydraten piekt haar energie kort om je na een tijdje weer slap te voelen dat kun je ondervangen door eiwitten toe te voegen of de koolhydraten daarmee te vervangen. Je grootste maaltijd eet je het liefst binnen een uur na trainen of een wedstrijd. Zeker als puber zal zij op dat moment mega honger hebben. Een grote maaltijdsalade en een bak kwark kan dan zeker helpen.

Ik zou wegblijven van bars en zaken die nog meer suiker en enkelvoudige koolhydraten bevatten dan zij al eet. Je insuline en energie piekt er wel even van maar daarna voel je je meestal ruk omdat het maar kort energie geeft. Je krijgt er in korte tijd weer trek van. Je kan ook een pannenkoek maken van een geprakte banaan en 2 eieren, met wat kaneel er over en bakken.
Zowel volkoren brood als bananen vallen in de categorie 'complexe koolhydraten' en geven dus juist goede energie voor sport. Bij complexe koolhydraten piekt je energie juist niet kort, maar blijft je bloedsuikerspiegel stabieler een leveren ze juist de koolhydraten die nodig zijn voor energie over een langere periode.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen plaats is voor eiwitten, ook die zijn belangrijk in je dieet, maar voor brandstof minder dan koolhydraten. Als tussendoortje na het sporten is het aanvullen van zowel koolhydraten als eiwitten goed. Een bak(je) met quark en muesli of een beetje cruesli is ook een prima tussenedoortje. Of een opgerolde wrap met wat ze lekker vindt erin. Broodje gebakken ei is prima en niet bederft echt niet in je tas.

Wat ze ook zou kunnen proberen als ze afwisseling van brood wil zijn Nakd repen, die bevatten wel noten, maar dat proef je er niet aan af. Volgende week in de Bonus bij AH.

Ze (of jij) kan ook zelf iets gaan bakken in het weekend bijvoorbeeld om mee te nemen door de weeks. Er zijn zo veel (gezonde) recepten tegenwoordig, bijvoorbeeld voor bananenbrood of kwarkbrood, havermoutrepen.

Cliff bars zijn gewoon dure koekjes, niet echt voedzaam en inderdaad bomvol met snelle suikers. Op zich niet erg voor een energieboost voor het sporten, ligt eraan hoe gezond je de keuze wil maken. Cliff bars profileren zichzelf wel als 'gezond' omdat het allemaal 'natuurlijk' is. Sultana heeft veel smaken in hartig en zoet, Liga Fruitkick, Bolletje heeft havermout repen. Kijk anders bij het tussendoortjesschap, AH heeft alle A-merk tussendoortjes volgende week in de Bonus, 2e halve prijs https://www.ah.nl/bonus/week/35/segment/235222 Nee, allen niet superübergezonde keuzes, maar dat is een Cliff bar ook zeker niet. Een kind in de groei die veel sport en verder gezond eet kan echter heus wel zo'n reep per dag nemen.

Alleen als een banaan niet voldoende is op zo'n moment, dan is zo'n reepje dat wellicht ook niet. Een Cliff bar levert wel meer energie en een boterham met ei vult ook beter. Maar misschien moet ze even uitproberen wat haar goed bevalt als tussendoortje, wat voor haar goed voelt op zo'n moment gaat niet per se om de meeste calorieën (energie).
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 25-08-2018 09:38
10.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, whey perfection van body en fit. Die kun je ook in sachet krijgen met verschillende smaken dan kan ze uitproberen. Volgens mij verkopen zij ook shake bekers. https://www.bodyenfitshop.nl/whey-perfe ... avour-box/

Ook de sultanes, liga's etc zijn allemaal vergelijkbaar met koek en snoep. Lees het etiket en je weet dat er vooral suiker in zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
25-08-2018 09:10
Koeltasje met elementen. Ik heb ook een koeltas waar ik mijn eten voor werk in doe. Gooi er 2 koelelementen bij in en 8 uur later is mijn voedsel nog steeds koud en lekker :) . Ik heb een kleine tas, past een bakje, stuk fruit en een flesje in. Zou dus zo in de schooltas passen. Of in het kluisje op school ;) .
Ik denk niet dat puberdochter met haar schooltas en met een tas met koelelementen van klaslokaal naar klaslokaal wil gaan zeulen (tenzij school kluisjes heeft).
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
25-08-2018 09:35
Ik denk niet dat puberdochter met haar schooltas en met een tas met koelelementen van klaslokaal naar klaslokaal wil gaan zeulen (tenzij school kluisjes heeft).
Welke school heeft tegenwoordig geen kluisjes? Ze zal ook vast ergens haar sporttas moeten laten. Mik die koeltas in je sporttas (want ojee, je klasgenoten zullen maar zo'n koeltas zien...) en dan in je kluisje. Schaam en sjouw probleem opgelost en na schooltijd wel lekker vers eten ipv een verlepte boterham of repen die tien minuten energie geven of die vol zitten met zooi.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
25-08-2018 09:39
Welke school heeft tegenwoordig geen kluisjes? Ze zal ook vast ergens haar sporttas moeten laten. Mik die koeltas in je sporttas (want ojee, je klasgenoten zullen maar zo'n koeltas zien...) en dan in je kluisje. Schaam en sjouw probleem opgelost en na schooltijd wel lekker vers eten ipv een verlepte boterham of repen die tien minuten energie geven of die vol zitten met zooi.
Geen idee of er kluisjes zijn ik kom nooit op middelbare scholen. De schaamfactor had ik nog niet over nagedacht, maar als TO die ooit wil uitbuiten: TO, Je kunt ook gewoon fruit langsbrengen, gewoon naar het klaslokaal gaan en zeggen dat je je zorgen maakt over de vitamientjes van je honneponneke.
Alle reacties Link kopieren
eiwitrepen van de body en fit shop.
Die zijn er in verschillende soorten en smaken en ze zijn heerlijk
Bedankt allemaal voor alle tips! We kunnen er zeker wat mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven