Hoe help ik mijn vader?

25-08-2018 21:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader (eind 50) staat volop in het leven en werkt ontzettend veel. Vandaag gaf hij aan moe te zijn (heeft bestraling gehad: brughoektumor) en kan dat denk ik een gevolg van zijn. Mijn vader is momenteel te dik en schommelt vaak met zijn gewicht. Hij houdt van lekker eten, maar eet ook echt niet overdreven ongezond. Hij vindt zelf dat hij in beweging moet komen, maar weet niet hoe en vroeg mij om advies. Hij heeft bepaalde periodes in zijn leven veel gefietst en echt een actievere leefstijl gehad. Ik zei: gewoon weer doen, elk begin is lastig, maar zo gaat het toch echt óf zullen we anders samen gaan sporten? Maar dat motiveerde niet echt denk ik ;)

In iedergeval, ik wil hem graag helpen, is er iemand die advies heeft? Wat kan je zo oppakken? Of is er herkenbaarheid, wat heb jij gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Wandelen, beginnen met 30 minuten als dat gaat en uitbouwen naar 1 uur of 1 1/2 uur per dag. Makkelijk te organiseren, weinig nodig en effectief.
Je hebt toch ook sport voor mensen die kanker gehad hebben?
Wat past bij hem? Wat vind hij leuk?

Hij kan een app installeren die meet wat je gedaan hebt. Bijv een stappenteller. Voor sommigen werkt dit heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja wat vind hij leuk, mijn ouders doen geocaching op de fiets lopen auto en sins met pensioen ook 100 km per dag kunnen fietsen, eerste keer achter mijn rug want ik fiets echt heel erg veel.

Mijn vader vlak voor pensioen prostaat en blaas kanker nu super actief en fietsen per jaar meer kilometers dan ik. Dus nu zonder mijn rug ook zo 100 km.

Mijn vader net 69 geworden dus tegenwoordig wel een elec fiets maar gaan stug door. Zelf op hun leeftijd de caravan ingeruild voor een tent.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven