Dansschoenen

05-09-2018 09:10 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik dans veel in de sportschool (denk aan aerobics achtige lessen, bodyjam/zumba/s’hbam)

Ik heb echter alleen hardloopschoenen die stroef zijn en volgens mij ook niet de goede demping hebben.

Ik wil niet van die lelijke zwarte aerobicsschoenen maar gewoon Nikes/Adidas ofzo, ik weet alleen niet waar ik op moet letten en welke geschikt zijn!

Iemand tips waar ik op kan letten? Of bepaalde modellen?

Thx alvast!!
Alle reacties Link kopieren
Als ik google op aerobicsschoenen zie ik verschillende soorten, ook Nike en Adidas. Toen mijn kind moest zaalvoetballen was er ook iemand die Sketchers droeg, hij gleed iedere keer uit, maar dat is voor jou doel misschien ook weer te glad. Ik zou gaan passen bij een sportzaak.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker op blote voeten, ik word altijd voor gek verklaard, maar ik vind dit veel plezierige dan met schoenen aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Op blote voeten is niet aan te raden ivm de ontbrekende demping.
In deze lessen moet je vaak springen wordt . Dat is vrij belastend voor o.a. rug en knieën.

Je hebt inderdaad schoenen met een gladdere zool nodig, stroeve zolen en veel korte bewegingen maken is slecht voor o.a. enkel, knie en heup.
Ik weet dat Reebok ooit een lijn had in samenwerking met Les Mills. Ga vooral passen, Reebok vond ik altijd vrij breed vallen en veel modellen van Nike trekken mijn enkels naar binnen bijvoorbeeld. Zelf heb ik het liefst half hoge schoenen ivm zwakke enkels.

Als ik soms zie op wat voor een schoenen mensen lessen vraag ik me af of ze geen klachten hebben of krijgen.
Zeker als ze vaak een les doen.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 05-09-2018 11:22
1.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een simpel paar dansschoenen bij Decathlon gekocht. Het verschil tussen aerobics schoenen en deze schoenen is dat deze schoenen flexibele zool hebben en wat minder stug zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
nimue_iparis schreef:
05-09-2018 10:40
Op blote voeten is niet aan te raden ivm de ontbrekende demping.
In deze lessen moet je vaak springen wordt . Dat is vrij belastend voor o.a. rug en knieën.

Je hebt inderdaad schoenen met een gladdere zool nodig, stroeve zolen en veel korte bewegingen maken is slecht voor o.a. enkel, knie en heup.
Ik weet dat Reebok ooit een lijn had in samenwerking met Les Mills. Ga vooral passen, Reebok vond ik altijd vrij breed vallen en veel modellen van Nike trekken mijn enkels naar binnen bijvoorbeeld. Zelf heb ik het liefst half hoge schoenen ivm zwakke enkels.

Als ik soms zie op wat voor een schoenen mensen lessen vraag ik me af of ze geen klachten hebben of krijgen.
Zeker als ze vaak een les doen.
Juist als je zwakke enkels hebt zou het goed zijn meer te trainen op blote voeten. Hoe meer demping en ondersteuning door de schoen, des te minder je je eigen spierkracht traint om dit op te vangen. Daar kun je ook zwakke enkels mee versterken.

Dit geldt ook voor veel springen en hard lopen, maar met hardlopen is het buiten natuurlijk wel vaak lastig.
Alle reacties Link kopieren
In sommige gevallen klopt dat maar dat ligt eraan hoe zwak de enkels zijn, waarom en eventuele andere klachten. In mijn geval een absolute afrader.
Ieder lichaam is natuurlijk anders.

Ik hoop dat je kan slagen voor schoenen to!
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
05-09-2018 10:40
Je hebt inderdaad schoenen met een gladdere zool nodig, stroeve zolen en veel korte bewegingen maken is slecht voor o.a. enkel, knie en heup.
Ik weet dat Reebok ooit een lijn had in samenwerking met Les Mills. Ga vooral passen, Reebok vond ik altijd vrij breed vallen en veel modellen van Nike trekken mijn enkels naar binnen bijvoorbeeld. Zelf heb ik het liefst half hoge schoenen ivm zwakke enkels.

Als ik soms zie op wat voor een schoenen mensen lessen vraag ik me af of ze geen klachten hebben of krijgen.
Zeker als ze vaak een les doen.
Maar hoe herken ik dan wat goed is? Ik bedoel: hoe herken ik wat een stroeve zool is? Want ook dansschoenen hebben toch gewoon een ribbel-zool? In een sportwinkel heb je niet de categorie “dansen” alleen vaak “indoor” of “fitness”

Die van Les Mills net bekeken maar die zijn me nog vrij heftig qua uiterlijk. :-?

Blote voeten is sowieso geen optie! Vind ik zelf niet fijn en daarnaast drukke lessen dus wil niet de hele tijd als de dood zijn dat er iemand op mijn voeten staat.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-09-2018 11:26
Juist als je zwakke enkels hebt zou het goed zijn meer te trainen op blote voeten. Hoe meer demping en ondersteuning door de schoen, des te minder je je eigen spierkracht traint om dit op te vangen. Daar kun je ook zwakke enkels mee versterken.

Dit geldt ook voor veel springen en hard lopen, maar met hardlopen is het buiten natuurlijk wel vaak lastig.

+1

Daarnaast heb ik nog nooit ballet mensen gezien met dempende schoenen of boxers etc. De meeste klachten zijn vooral ontstaan nadat in de jaren 80 dempende schoenen zijn ontwikkeld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Waarom is jouw uiterlijk zo veel belangrijker dan een gezond lijf? Wat maakt het nou uit dat het zwarte schoenen zijn, neem gewoon schoenen die goed geschikt zijn en het beste voor je enkels knieën en rug.
Om oma maar te citeren. ijdelheid is des duivels oor kussen.
Alle reacties Link kopieren
Soepbal schreef:
05-09-2018 09:10
Ik wil niet van die lelijke zwarte aerobicsschoenen maar gewoon Nikes/Adidas ofzo, ik weet alleen niet waar ik op moet letten en welke geschikt zijn!

Iemand tips waar ik op kan letten? Of bepaalde modellen?

Thx alvast!!
Ja, die lelijke zwarte aerobicsschoenen want die zijn daarvoor bedoeld, waar ook zo'n draaipunt onder zit zodat je goed kunt draaien zonder je enkelbanden te scheuren...

Wat maakt jou dat nou uit? Ik loop ook liever op hakken dan op zwarte aerobicsschoenen maar ik wil ook graag de boel heelhouden...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
05-09-2018 13:08
Ja, die lelijke zwarte aerobicsschoenen want die zijn daarvoor bedoeld, waar ook zo'n draaipunt onder zit zodat je goed kunt draaien zonder je enkelbanden te scheuren...

Wat maakt jou dat nou uit? Ik loop ook liever op hakken dan op zwarte aerobicsschoenen maar ik wil ook graag de boel heelhouden...
Als er niks anders is prima, maar ik zie streetdancers bijv toch ook niet op dat soort schoenen. Ik had meer het gevoel dat ik het niet kan vinden dan dat het er niet was!!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een heel verhaal getypt maar het viel weg. Poging 2:
Als je zoveel lest ben je gebaat bij goede schoenen.
Ga naar een danswinkel of de Decathlon en pas de aerobicsschoen eens. Doe op een gladde ondergrond (niet op tapijt) pasjes en draaien uit de lessen.
Doe hetzelfde bij een sneakerstore. Ja dat staat misschien een beetje gek maar laat mensen vooral denken dat je een goede danser bent!
Voel het verschil en zoek een leuke schoen die je bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Reebok Hayasu schoenen zijn gemaakt om te dansen.
Ze hebben een dansspot onderop de zool zitten waarmee je flexibel kunt draaien.
Nee ze zijn niet elegant maar goed dan moet je op ballet :) maar ze zijn er in diverse kleuren
Alle reacties Link kopieren
Due hayasu zijn wel te doen! Ook qua Peijs Thx!

Denk dat ik ze inderdaad dan maar gewoon in een winkel ga passen en eens goed kijk wat fijn zit!

Maar sowieso alles beter dan wat ik nu heb ;-)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Niks mis met deze schoenen hoor. Lekker soepel, stevig om de enkel.
Alle reacties Link kopieren
Soepbal schreef:
05-09-2018 21:56
Due hayasu zijn wel te doen! Ook qua Peijs Thx!

Denk dat ik ze inderdaad dan maar gewoon in een winkel ga passen en eens goed kijk wat fijn zit!

Maar sowieso alles beter dan wat ik nu heb ;-)
Succes , ik ben benieuwd hoe ze bij jou zitten, ik ben er erg blij mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven